Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9€ työkokeilusta ei saa poistua allekirjoittamaan työsopimusta!?!

Vierailija
17.01.2018 |

Olen 9€ työkokeilussa ja olen saanut puolen vuoden määräaikaisen oikean työpaikan. Kysyin TE-toimistosta että voinko mennä työn antajan ehdottomana ajankohtana allekirjoittamaan työsopimuksen. En kuulema voi, koska työkokeilusta ei saa olla pois. Mitä v.i.t.t.u.a?????

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Haistattaisin kyllä pitkät paskat ja menisin vaan. Tuo on ihan järjetöntä, ei työkokeilu saa olla este työhaastatteluille tai sopparin kirjottamiselle.

Vierailija
2/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Sipilä varmaan tietää tähänkin ratkaisun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun menet vaan. Asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
4/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Sipilä varmaan tietää tähänkin ratkaisun.

Se haluu pitää sut orjana. Joku muu ei ehkä suostuisi "työkokeiluun"

Menet kuitenkin vaan kirjoittamaan.

Vierailija
5/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhui virkailija läpiä päähän. Ja mitä ne sulle voi tehdä mukamas? Antaa karenssin? Menet töihin, et tarvitse työmarkkinatukea enää 😂 ilmotat vaan sinne työkokeilupaikkaan, et meet kirjottaa sopparia.

Vierailija
6/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit. Miksi edes kysyt lupaa keneltäkään?

Vierailija
7/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään saanut mennä työkokeilusta kontrollikäynnille keskussairaalan poliklinikalle, vaikka käynti liittyi siihen sairauteen, jonka takia työkokeilussa olin.

Vierailija
8/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh!

Minä olen palkkatuella ja kävin työterveyshoitajalla ja jouduin korvaamaan siellä käytetyn ajan, koska minua ei oltu sinne kutsuttu, mutta hoitajan määräämää lääkäriä ei tarvinnut korvata takaisin...

Vierailija
9/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä. Hyväksyttävä syy. Kulukorvaus jää pois, mutta työttömyysetuuden saat. Ks. Kelan tai työttömyyskassan sivuilta hyväksyttävät syyt poissaololle työllistymistä edistävistä palveluista. Jos on mahdollista, niin voit korvata saman viikon aikana yhden päivän. Esim. jos olet normaalisti työkokeilussa ma-pe ja tarvitset jonkun noista päivistä "vapaaksi", voit korvata päivän saman viikon la tai su. Edellyttäen tietysti, että työkokeilupaikka on auki viikonloppuna.

Vierailija
10/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut laitettiin joskus aikoinaan työkkärin kurssille. Sain kyllä tosiaan poistua kirjoittamaan työsopimusta, mutta en saanut loppupäivää vapaaksi jotta olisin saanut järjestellä asioita kun työt alkoivat seuraavana aamuna. Harmitti sekin, kun oli miljoona asiaa hoidettavana (mm. uusi verokortti, silloin niitä ei printtailtu itse vielä ja jouduin heti pyytämään vapaata töistä että pääsin kaupunkiin verotoimistoon)

Vierailija
11/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet! Pahimmassa tapauksessa sulta leikataan päivärahasta se 1 pv pois, ei muuta. Voihan sitä vaikka olla kipeänä ; )

Vierailija
12/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan vähän epäreilua olla työkokeilussa "ylitöissä" tai sunnuntaina, että saa käydä edesauttamassa työllistymistään.

Vierailija
13/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista kyykytystä kaikissa toimistoissa.

Minulle sanottiin sossussa että lopeta opiskelut ja mene työkkäriin, et ole oikeutettu toimeentulotukeen. No kun kysyin työkkäristä että mitä kannattaa tehdä, niin ne siellä olivat monttu auki että miten sossu voi kieltää päätoimisen opiskelun ja miten muka työllistyn ilman tutkintoa. No sitten taas menin sossuun ja ne siellä oli edelleen samaa mieltä. Onneksi toimeentulotuki siirtyi kelaan ja sain sitten osa-aikaisen työn niin en joudu enää niiden mulkeroiden kyykytettävänä ravata. Harmi vaan että en ehdi juuri opintojani työn takia tekemään...

Vierailija
14/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne palkattomat orjatyöt sillä aikaa hoitaisi? Ei tietenkään työkokeilusta sallita poissaoloja mistään syystä, eihän orjapiiskuritkaan vapauttaneet orjia vähäksi aikaa omia asioitaan hoitamaan.

Vierailija
15/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nousuun!

Voi byrokratia, hitto soikoon.

Menet ja kirjoitat sopimuksen ja haistatat pitkät hulluudelle.

Vierailija
16/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan. Selvityspyyntö voi tulla, mutta ei pitäisi olla peruste millekään sanktioille.

Plus: minkä ne edes voi tehdä, jos menet oikeisiin töihin?

Korkeintaan karenssin voi lätkäistä, vaikka tekisit mitä, ja sekin kuluu alta pois sillä välin, kun oot siellä töissä (ei siis ole odottamassa, jos sen vuoden jälkeen ei työt jatku. Karenssia kun ei voi siirtää tulevaisuuteen). Toki, jos on osa-aikainen työ ja saisit soviteltua päivärahaa niin sitten kökömpi homma...

Vierailija
17/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhui virkailija läpiä päähän. Ja mitä ne sulle voi tehdä mukamas? Antaa karenssin? Menet töihin, et tarvitse työmarkkinatukea enää 😂 ilmotat vaan sinne työkokeilupaikkaan, et meet kirjottaa sopparia.

Työ ei ole ihan heti alkamassa, joten siinä mielessä sillä on kyllä merkitystä jos määräävät karenssia työkokelusta poistumisesta. No eiköhän tämä jotenkin järjesty, mutta kyllä on naurettavaa touhua.

ap.

Vierailija
18/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään saanut mennä työkokeilusta kontrollikäynnille keskussairaalan poliklinikalle, vaikka käynti liittyi siihen sairauteen, jonka takia työkokeilussa olin.

Täytyy kyllä ihmetellä että onko järjestelmä ihmisiä varten vai ihmiset järjestelmää varten.

Saisivat nyt vaan hoidettua sen perustulon että päästäisiin noista pryrogratian syöpäläisistä eroon.

Vierailija
19/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla pois. Oikea työ menee aina näiden lastenhommien edelle.

Vierailija
20/30 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla pois. Oikea työ menee aina näiden lastenhommien edelle.

Kuka kertoisi nämä asiat myös TE-toimiston virkailijoille?

Millä pätevyydenllä ne yleensä ovat töissä? Vai onko nekin kaikki jotain työkokeilijoista, jotka eivät työllisty vapailla markkinoilla?