Voiko naiselle sanoa "Olet kaunis kasvoista"?
Kommentit (13)
Ei voi.Ellet halua sanoa,että kasvoja lukuunottamatta on ruma.Eli suurimmaksi osaksi ruma.
Ei voi, koska se tulkitaan seksuaaliseksi ahdisteluksi. Vältä esimerkiksi töissä tuollaisen sanomista.
Joo, jos haluat vihjaista, että nainen on esim. liian lihava mielestäsi. Tuohan on peruslause, jota ylipainoiset kuulevat.
Minun silmiä ja huulia on kehuttu kauniiksi. En ymmärtänyt loukkaantua, kun muita ruumiinosia ei kehuttu.
Vierailija kirjoitti:
Minun silmiä ja huulia on kehuttu kauniiksi. En ymmärtänyt loukkaantua, kun muita ruumiinosia ei kehuttu.
Tuossahan on selkeä ero, eli sinulle on tod. näk. sanottu "Sinulla on kauniit silmät/huulet" mikä on neutraali kohteliaisuus ja ihan ok.
"Olet kaunis silmiesi/huultesi puolesta" antaa ymmärtää, että vain nuo osat ovat vastapuolen mielestä sinussa viehättävät eikä juuri mikään muu.
Kyllä minulle on sanottu ja miksi ei voisi sanoa. Olen keskivarralolihava, mutta kasvoni ovat kauniit. :)
Asperger-mies tarvitsee vinkkejä? :)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, koska se tulkitaan seksuaaliseksi ahdisteluksi. Vältä esimerkiksi töissä tuollaisen sanomista.
meetoo, eli ei saa kehua
Näinä meetoo-aikoina kannattaa olla varuillaan. Parempi sanoa kauniihko. Jos ei kaunis niin ei rumakaan.
MIeluummin "Sinulla on kauniit kasvot, erityisesti nenä/silmät/ hiukset/ iho /hymy/ tms. on mielestäni hurmaava." Siis jatka lausetta, silloin se ei töksähdä tai oleta, että muut paikat ovat sekundaa.
Saa toki, jos haluaa sanoa naiselle, että hänellä on ruma vartalo.
Voi. Jos olet epäkohtelias mulkero.