Työkaverin yhtäkkinen piilotteli, kateuskohtaus.
Työpaikallamme eräs naispuolinen alkoi yhtäkkisesti piikittelemään minua, syy ilmeisesti että työ ja oppiminen on minulle helppoa, ja hän oli kuullut positiivista palautetta minusta. Tilanne oli vielä siinä mielessä erikoinen, että opetin häntä.
Tilanteessa otin asian huumorilla, mutta hänen sanansa jäivät mieleen pyörimään ja jäin hämmentyneenä miettimään hänen asiatonta käytöstä. Tuntuu uskomattomalta, että miten joku voi olla kateellinen siitä että nautin työstäni ja kyllä kun on paneutunut niin silloin myös oppiikin helpommin. Jäin kuitenkin varovaiseksi tilanteest. Tämä sama nainen on aiemmin kertonut omista elämäntavoistaan ja tyytymättömyyden tähän itseäni kohtaan, että siinä mielessä ymmärrän että hänestä itsestään käytös johtuu, mutta koin silti tilanteen ahdistavana itselleni.
Onko kellään omakohtaista kokemusta tällaisesta? Vaikka järkisyillä tiedän, että en ole syypää hänen käytökseen, niin asia silti vaikuttaa työssäolooni, koska aloin heti miettimään eri vaihtoehtoja mitä tehdä asian suhteen. Tuntuu oudolta miten joku voi kokea uhkana toisen ihmisen, en ole mitenkään kilpailuhenkinen edes itse ja pyrin olemaan apuna omille työtovereilleni asiassa kuin asiassa, mutta silti kommentointi sekoitti pakkaa, keskityin työssä lähinnä siihen joudunko kohtaamaan kyseisen ihmisen, ja tunsin itseni epävarmaksi.
Hyvin neuvoja?Ajatuksia?
Kommentit (3)
Tyyppi kokee selkeesti itsensä huonommaks kuin sinä, ja vertaa itseään suhun. Ei oo sun vika mitenkään!
Pahoittelut kielioppivirheistä, automaattinen korjaa ihan miten sattuu sanat! -Ap