Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Metoo-kampanja vain eliittinaisten juttu - missä on tavisnaisten järkyttävät kertomukset?

Vierailija
17.01.2018 |

Niin missä? Sadat ja tuhannet aivan tavalliset naiset ovat kohdanneet ja kohtaavat eritasoista häirintää ja jopa seksuaalista väkivaltaa. Mm. kulttuurierot, uskonto ja päihteiden käyttö ovat usein syynä näihin tavallisiin tyttöihin ja naisiin kohdistuvaan väkivaltaan. Mutta enpä oli liiemmin kuullut, että tätä asiaa korostettaisiin mediassa ja julkisuudessa. Siellä he edelleen kärsivät: lyötyinä, alistettuina ja muuten vain syrjittyinä. Mutta eipä heistä varmaan saisikaan kovin mediaseksikästä tarinaa. Kaikkeahan pitää sittenkin sietää ja suvaita? Vai?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin missä? Sadat ja tuhannet aivan tavalliset naiset ovat kohdanneet ja kohtaavat eritasoista häirintää ja jopa seksuaalista väkivaltaa. Mm. kulttuurierot, uskonto ja päihteiden käyttö ovat usein syynä näihin tavallisiin tyttöihin ja naisiin kohdistuvaan väkivaltaan. Mutta enpä oli liiemmin kuullut, että tätä asiaa korostettaisiin mediassa ja julkisuudessa. Siellä he edelleen kärsivät: lyötyinä, alistettuina ja muuten vain syrjittyinä. Mutta eipä heistä varmaan saisikaan kovin mediaseksikästä tarinaa. Kaikkeahan pitää sittenkin sietää ja suvaita? Vai?

Tavis tässä hei. En todellakaan menisi omalla naamallani julkisuuteen kertomaan mitä olen kokenut koska sitten elämäni taatusti olisi pilalla.Kun julkisuuteen on jostain syystä joutunut, on siellä aina enkä minä halua sellaista elämää.Tajuatko? Et tajua.

Missä olikaan rikosilmoítuksen mahdollisuus ? Kaikilla naisilla suomessa jo vuosia.

Silti uliset vain netissä ilman todisteita. Jopa melkein kaikilla työpaikoilla on turvakamerat, mutta mitään et voi todistaa?

Vierailija
22/38 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lehtiä myydä tavallisten ihmisten, tavallisilla tapahtumilla. Ei ketään kiinnosta lukea juttua naapurin Liisasta, jolle sattui aivan sama kuin sinulle itsellesikin. Tässä kohussa on taas kyse itsensä uhriuttamisesta ja oman nimensä esiin nostamisesta. Ei noita perus näyttelijöitä kukaan muista, jos eivät ole jatkuvasti lööpeissä toitottamassa uudesta elokuvasta tai hienosta elämästään.

Miehet ovat toimineet väärin, mutta kyllä tästä on ainakin osittain naistenkin kannettava vastuunsa. Ihan itse ovat sallineet koskettelun, tai suostuneet seksiin leffaroolin saadakseen. Olisivat sanoneet napakasti vastaan tai kieltäytyneet seksistä, niin eivät olisi asiasta kärsineet, eikä tästä olisi tullut vallitsevaa tapaa toimia esim. elokuva-alalla.

Vierailija
24/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamapanjan aloitti Alyssa Milano, joka on vuosia juontanut Muodin Huipulle Alla Stars ohjelmaa, jonka tuottaja on Harvey Weinstein. Paljonko Alyssä tienasi pestistään? Millä meriiteillä pääsi työhönsä?

No, otatko munan suuhun, jos on uhkana muuten jäädä ilman töitä? Vallankäytössä on myös se elementti, että on aika vaikea puolustautua, jos kiusaaja alkaa levitellä juttuja tai puhuu muut aslan ihmiset taakseen. Tulee mieleen Outi Alanen (?), joka on Suomessa valitellut, ettei saa rooleja. Liekö taustalla jotain tuollaista?

Vierailija
25/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamapanjan aloitti Alyssa Milano, joka on vuosia juontanut Muodin Huipulle Alla Stars ohjelmaa, jonka tuottaja on Harvey Weinstein. Paljonko Alyssä tienasi pestistään? Millä meriiteillä pääsi työhönsä?

No, otatko munan suuhun, jos on uhkana muuten jäädä ilman töitä? Vallankäytössä on myös se elementti, että on aika vaikea puolustautua, jos kiusaaja alkaa levitellä juttuja tai puhuu muut aslan ihmiset taakseen. Tulee mieleen Outi Alanen (?), joka on Suomessa valitellut, ettei saa rooleja. Liekö taustalla jotain tuollaista?

Nii-in, jos on pakko pyrkiä alalle, jossa on todella kova kilpailu töistä, ei ihan jokaiselle riitä töitä. Mutta tämä on tätä minä haluan -kulttuuria, ja täydellistä kykenemättömyyttä nähdä tekojensa seuraukset.

Vierailija
26/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä todella tekopyhää että naiset jotka ovat menestyneet viihdemaailmassa koska ovat suostuneet (ja vasta nyt sanovat etteivuat tykänneetkään!!!) menemään reittä pitkin vuodattavat nyt siitä krokotiilin kyyneleitä. Entä ne naiset jotka eivät suostuneet? Moni heistä on kertonut medialle että heidän uransa katkesi kun eivät suostuneet mutta se EI KIINNOSTA mediaa vaikka nämä naiset joutuivat MYÖS seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Mediaa kiinnostavat vain nämä jotka antoivat työtä vasten seksiä mutta " henkisesti pakotettuina koska eivät uskaltaneet sanoa ei" 

METOO ei edesauta naisten asemaa vaan tunkee naiset maanrakoon. 

Vierailija
27/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella olin kateellinen niille tytöille joita kehuttiin ja kopeloitiin. He näyttivät tyytyväiseltä osaansa. Eräskin oli ylpeä seksisuhteestaan kymmenen vuotta vanhempaan mieheen. Siihen aikaan oli hyvä jos kelpasi, 80-luvulla nimittäin.

Vierailija
28/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdettäisikö siitä liikkeelle, että naiset maksaisivat itse omat ensitreffinsä, niin valta-asetelemaa ei syntyisi.

Ai niin, ei käykään

Ota kantaa vasta sen jälkeen, kun pääset ekoille treffeillesi.

Vierailija
29/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavis tässä hei. En todellakaan menisi omalla naamallani julkisuuteen kertomaan mitä olen kokenut koska sitten elämäni taatusti olisi pilalla.Kun julkisuuteen on jostain syystä joutunut, on siellä aina enkä minä halua sellaista elämää.Tajuatko? Et tajua.

Missä olikaan rikosilmoítuksen mahdollisuus ? Kaikilla naisilla suomessa jo vuosia.

Silti uliset vain netissä ilman todisteita. Jopa melkein kaikilla työpaikoilla on turvakamerat, mutta mitään et voi todistaa?

Alaikäinen ei helposti tee rikosilmoitusta. Harvalla riittää rohkeus siihen koska sitten se riepotus vasta alkaakin eikä  alle 10-vuotias edes tiedä moisesta asiasta. Sinun kirjoituksesi on todella loukkaava ja vähättevä. Sen voin kertoa että karma saavutti sen lähentelijän - hänet tapettiin vuosia myöhemmin, asiasta oli jopa lehdissä.

Vierailija
30/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi munaa suuhun työpaikan takia.

ohis

Vierailija
31/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä kuullu sanottavan että miesten pitäisi ottaa ns. kollektiivista vastuuta seksuaalisesta häirinnästä. Mutta koska meikä on kova vääntelemään asioita ympäri ja nurinniskoin ja muuten vaan päin helvettiä, niin kysynpä sitten vuorostani että pitäisikö naisväen ottaa kollektiivista vastuuta kanssasisartensa harjoittamasta em. häirinnän vähättelystä, "ymmärtämisestä" ja muuten vaan loputtomasta typeryydestä (tässä tasa-arvon hengessä mainittakoon, että typeryyden loppumaton luonnonvara ei tietenkään ole sukupuolisidonnainen asia sinänsä).

Tämä tuli mieleeni tuosta tapaus Tomi Metsäkedosta. Kun alkoi tulla sellaista tietoa että kyseinen nuljaskamainen elämänmuoto on käyttäytynyt epäasiallisesti vastakkaisen sukupuolen edustajia kohtaan, niin johan osa naishlöistä alkoi määkyä että eikä ole, naiset valehtelevat niin jotta korvat heiluvat, Tomi ei varmasti ole tehnyt mitään väärää, ei Tomin tarvitse vongata kun on niin komea mies, voimia sulle. No, kului päivä ja herra Metsäketo myönsi itse käyttäytyneensä sopimattomasti. Mitä siitä seurasi? No, siitä seurasi se että eiväthän nämä saatanat usko vieläkään! Ja jahnaavat samaa paskaa: Ei ole Tomi mittään tokikaan tehnyt, ei sen tarvitse, julkisuudenkipeät naiset valehtelevat edelleen, ovat kateellisia komealle julkkikselle, koita nyt pärjätä sinä ihana mies ja pusi pusi. Niin että KOITTAISIVAT NYT JUMALAUTA PÄÄTTÄÄ ONKO SE METSÄKETO SEKSUAALIHÄIRIKKÖ VAI VALEHTELIJA!

Joo. Ja sanon nyt senkin vielä, että minä en ota kollektiivista vastuuta mistään. Jos näen tai kuulen epäasiallista toimintaa, liittyi se sitten mihin elämän osa-alueeseen tai sukupuoleen tahansa, niin puutun asiaan. Mutta yksinomaan oman sukupuoleni takia en rupea häpeilemään saatana, minä en ole ikinä ahdistellut ketään seksuaalisesti enkä koe olevani mitenkään vastuussa muiden sattumalta miehiksi syntyneiden typeryydestä sen asian enkä muidenkaan asioiden suhteen. Enhän koe kollektiivista vastuuta siitäkään että ihminen on lajina niin täyspaska kuin se on. Jos tämä nyt tulee jollekin järkytyksenä tai muuten alkaa kovasti sylettämään niin ei muuta kuin hernettä nokkaan ja poistoa kavereista, saa tietysti alkaa kitisemäänkin mutta sen sanon jo tässä kohtaa että ihan kovin paljon en jaksa sellasta katella. Ja jos on tulollaan jotain sellaista potaskaa kuin "ai eikö sun mielestä seksuaalisesta häirinnästä saa puhua, vähätteletkö sä sitä öyh öyh ööööh" niin... No, en halua uskoa että FB-kaverieni joukossa on ketään niin tyhmää että alkaisi höpöttää tuollaista.

Vierailija
32/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

isukki kirjoitti:

Meidän firmaan ei esimerkiksi oteta tänävuonna yhtään tyttöä/naista kesätyöntekijäksi että vältytään siltä ettei pahoitetaan vaan kenenkään mieltä.

Sano, ette ole tosissasi???

Itseasiassa moni firma tekee nyt näin mutta ei sano sitä ääneen. Mitä kuvittelit kaikkien nïaden vuodatusten jälkeen kun pelkkä katsekin on ahdistelua ? Arvasin tämän jo silloin kun asia alkoi paisumaan että tästä ei naisille hyvää seuraa. Itse olen nainen ja tyttöjä muutama kappale. Metoo alentaa KAIKKI naiset seksuaalisesti tahdottomiksi kappaleiksi joita miehet käyttävät halutessaan hyväksi eikä nainen pysty puolustautumaan. Ei henkisesti eikä fyysisesti. 

Joo sitten on ne miesten itsemurhat mitä kampanja aiheuttaa ja lopulta vedenpaisumus ja ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. Pistäs nyt se lääkitys kohdilleen.

Vierailija
33/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomi Metsäketo sanoi baarissa pahasti!!!!!!!!!!!!! # metoo yhyy

Hölmö...saisko se läpsästä sua jos et lähde mukaan? Ilmeisesti.

Vierailija
34/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä kuullu sanottavan että miesten pitäisi ottaa ns. kollektiivista vastuuta seksuaalisesta häirinnästä. Mutta koska meikä on kova vääntelemään asioita ympäri ja nurinniskoin ja muuten vaan päin helvettiä, niin kysynpä sitten vuorostani että pitäisikö naisväen ottaa kollektiivista vastuuta kanssasisartensa harjoittamasta em. häirinnän vähättelystä, "ymmärtämisestä" ja muuten vaan loputtomasta typeryydestä (tässä tasa-arvon hengessä mainittakoon, että typeryyden loppumaton luonnonvara ei tietenkään ole sukupuolisidonnainen asia sinänsä).

Tämä tuli mieleeni tuosta tapaus Tomi Metsäkedosta. Kun alkoi tulla sellaista tietoa että kyseinen nuljaskamainen elämänmuoto on käyttäytynyt epäasiallisesti vastakkaisen sukupuolen edustajia kohtaan, niin johan osa naishlöistä alkoi määkyä että eikä ole, naiset valehtelevat niin jotta korvat heiluvat, Tomi ei varmasti ole tehnyt mitään väärää, ei Tomin tarvitse vongata kun on niin komea mies, voimia sulle. No, kului päivä ja herra Metsäketo myönsi itse käyttäytyneensä sopimattomasti. Mitä siitä seurasi? No, siitä seurasi se että eiväthän nämä saatanat usko vieläkään! Ja jahnaavat samaa paskaa: Ei ole Tomi mittään tokikaan tehnyt, ei sen tarvitse, julkisuudenkipeät naiset valehtelevat edelleen, ovat kateellisia komealle julkkikselle, koita nyt pärjätä sinä ihana mies ja pusi pusi. Niin että KOITTAISIVAT NYT JUMALAUTA PÄÄTTÄÄ ONKO SE METSÄKETO SEKSUAALIHÄIRIKKÖ VAI VALEHTELIJA!

Joo. Ja sanon nyt senkin vielä, että minä en ota kollektiivista vastuuta mistään. Jos näen tai kuulen epäasiallista toimintaa, liittyi se sitten mihin elämän osa-alueeseen tai sukupuoleen tahansa, niin puutun asiaan. Mutta yksinomaan oman sukupuoleni takia en rupea häpeilemään saatana, minä en ole ikinä ahdistellut ketään seksuaalisesti enkä koe olevani mitenkään vastuussa muiden sattumalta miehiksi syntyneiden typeryydestä sen asian enkä muidenkaan asioiden suhteen. Enhän koe kollektiivista vastuuta siitäkään että ihminen on lajina niin täyspaska kuin se on. Jos tämä nyt tulee jollekin järkytyksenä tai muuten alkaa kovasti sylettämään niin ei muuta kuin hernettä nokkaan ja poistoa kavereista, saa tietysti alkaa kitisemäänkin mutta sen sanon jo tässä kohtaa että ihan kovin paljon en jaksa sellasta katella. Ja jos on tulollaan jotain sellaista potaskaa kuin "ai eikö sun mielestä seksuaalisesta häirinnästä saa puhua, vähätteletkö sä sitä öyh öyh ööööh" niin... No, en halua uskoa että FB-kaverieni joukossa on ketään niin tyhmää että alkaisi höpöttää tuollaista.

Sulla on hyvä meiniki! 😆 Ja loistavat kirjoittajanlahjat! Yläpeukku! 👍

Vierailija
35/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä puhut, ap? Olen lukenut lukemattomia kokemuksia aivan kaikista taustoista olevilta naisilta. Jenkeissä köyhien maaseudun latinonaisten joukko lähetti Hollywood-naisnäyttelijöille solidaarisuuskirjeen koska kokivat kampanjan koskettaneen heitä, ahdistellut kotihoitajat uskalsivat nostaa joukkokanteen työnantajaansa vastaan osittain kampanjan ansiosta...harva somekampanja on ollut solidaarisempi kuin tämä.

Vierailija
36/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

isukki kirjoitti:

Meidän firmaan ei esimerkiksi oteta tänävuonna yhtään tyttöä/naista kesätyöntekijäksi että vältytään siltä ettei pahoitetaan vaan kenenkään mieltä.

Sano, ette ole tosissasi???

Itseasiassa moni firma tekee nyt näin mutta ei sano sitä ääneen. Mitä kuvittelit kaikkien nïaden vuodatusten jälkeen kun pelkkä katsekin on ahdistelua ? Arvasin tämän jo silloin kun asia alkoi paisumaan että tästä ei naisille hyvää seuraa. Itse olen nainen ja tyttöjä muutama kappale. Metoo alentaa KAIKKI naiset seksuaalisesti tahdottomiksi kappaleiksi joita miehet käyttävät halutessaan hyväksi eikä nainen pysty puolustautumaan. Ei henkisesti eikä fyysisesti. 

Ei, olet ymmärtänyt täysin väärin. Ei kyse ole siitä, etteivät naiset pystyisi yleensä puolustautumaan "pelkkää" läpsimistä, kourimista ja sanallista ahdistelua vastaan - tosin tässäkin täytyy muistaa, että myös paljon pahempaa tapahtuu ja toisaalta että lapset, nuoret ja jo aiemmin hyväksikäytetyt eivät välttämättä osaa suojella itseään "helpommissakaan" tilanteissa - vaan siitä, että ahdistelua ei ylipäätään saisi tapahtua. Vaikka nainen siitä selviäisi, niin se on silti väärin. Ei se ole mikään luonnonlaki, että sitä tapahtuu. Ja kun kyse ei ole yhdestä tilanteesta 10 vuodessa tai vuodessa tai edes kuukaudessa. Monet kokevat jonkintasoista ahdistelua päivittäin. Se lähettää koko ajan hiljaista viestiä siitä, että naisilla ei ole itsemääräämisoikeutta eikä oikeutta olla turvassa ja rauhassa missään. Tämä on väärin ja tämän salliva kulttuuri täytyy muuttaa.

Vierailija
37/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kai kukaan kiellä liittymästä keskusteluun tuloista riippumatta?

Itsellä toki monia kokemuksia elämän varrelta. Juuri nyt tuli mieleen kun olin n. 22 ja juna-asemalla joku heittellä oleva, lihava 13-vuotias poika tuli kourimaan rinnoista aivan yllättäen ja juoksi sitten tiehensä minkä kintuista lähti. Se typertynyt, voimaton, syvältä nöyryytetty olo. Ei yhtään helpottanut että oli alaikäinen kyseessä. Vieläkin nousee verenpaine ja tekis mieli antaa hunsvotille äiskän kädestä.

Vierailija
38/38 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella olin kateellinen niille tytöille joita kehuttiin ja kopeloitiin. He näyttivät tyytyväiseltä osaansa. Eräskin oli ylpeä seksisuhteestaan kymmenen vuotta vanhempaan mieheen. Siihen aikaan oli hyvä jos kelpasi, 80-luvulla nimittäin.

70-luvulla yläasteen kahdeksannella meidän luokassa oli pari tyttöä, joita näin vanhempana ja viisastuneena luulisin kutsuttavan pikkupimuiksi tai pikku-jotain. Istuivat edessäni ja muistan kun Mella kertoili jollekin viikonlopun kuulumisia. Oli Ullan kanssa liftannut la-iltana diskosta kotiin ja auto oli pysähtynyt kohdalle, aikuinen miesporukka kyydissä. Mella raportoi tyytyväiseen, ehkä ylpeäänkin sävyyn, miten kuski oli kohteliaaliaaseen sävyyn kysynyt, tulisitteko te tytöt sukupuoliyhteyteen. - Olimme siis 14 tai juuri 15 täyttäneitä silloin, minua aika lailla ahdisti kuulla noita, ja ällötti. Ei voi olla niin ettei koulun aikuisilla ollut mitään hajua noiden elämäntyylistä, mutta ei tainnut kukaan korvaansa lotkauttaa. En ole tavannut heitä yläasteen jälkeen mutta veikkaan että kaikkein onnellisin ja tasapainoisin ei ole ollut noiden tyttöjen elämä.