Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuis sitten nää lusmut?

Vierailija
17.01.2018 |

Itse kuulun siihen jengiin, joka on duunia tehnyt ja maksanut liiton jäsenmaksut

En vaan voi olla "työtön", koska se leimaa mi
nut luuseriksi.

En ole mitään tukia hakenut. edes niitä kuuluisia ansiosidonnaisia. Olen elänyt säästöilläni.

Koska tiedän, että mut leimataan vaan lusmuksi ja elätiksi.

Uskotko, että meitä muitakin on paljon,?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kuule kaikki oikeus käyttää tukia hyväksi.

Tiesitkö että tukien todelliset hyväksikäyttäjät on kansanedustajat sekä yritykset?

Me köyhät vaan kustannetaan ne.

Vierailija
2/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän.

Toki ymmärrän.

Toki olisin ansainnut.

Mutta tilanne on vaan se, että tämän ikäisenä ei voi olla työttömänä.

Jos nyt ilmottaudun työttömäksi - niin olen sitä ikuisesti. Se on imagokysymys.

Minulla on monia kavereita, joilla on sama tilanne.

Tämä purkaus vain siksi, että loukkaa nämä kuvitelmat työttömistä, jotka vain porskuttavat tuillaan.

Monet meistä eivät todellakaan hae tai edes saa mitään tukia. Me elämme omillamme... Kunnes rahat loppuvat.

Mikä oikeasti on piilotyöyyömyystilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta tulee tällä palstalla siitä, jos on rehellinen työtä tekevä veronmaksaja! Mutta työttömien palstahan tämä onkin.

Vierailija
4/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perustin aikoinaan pöytälaatikkoyrityksen. Toki olin tilanteessa, että olin tehnyt osa-aikatöitä ja opiskellut, joten sen ajan lakien mukaan ei kyllä olisikaan saanut tukia puolison tulojen vuoksi. Mutta minulla ei ole aukkoa CV:ssä, kun oli yritys. Tosin tein sen yrityksen nimissä jotain töitäkin, mutta lähinnä taskurahaa siitä sai. Koetin kyllä saada yrityksen kannattavaksi, mutta ei ollut riittävästi ideoita ja osaamista laajentaa ja en yhtään osaa markkinoida. Tein kaikkea pientä, mitä sattui saamaan, lähinnä toimistotöitä laskutusperiaatteella, mutta aika vähän niitä sain ja kirjanpitoon ei ollut tarpeeksi kokemusta, jotain pientä helppoa sellaistakin tein. Nykyään ole vaihtanut alaa ja on toistaiseksi palkkatyö.

Vierailija
5/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä minusta. Olen 55 vuotias nainen, yt-neuvotteluissa firmasta irtisanottu, 16 vuoden työrupeaman jälkeen. Töitä olen tehnyt 17 vuotiaasta saakka, monella eri alalla. Aina on työ kelvannut. Nyt, 55 vuotiaana, ei kukaan huoli töihin. Kelan päivärahalla maksan yksiöni lainaa. Työhakemuksia olen lähettänyt 215 kpl / 2 vuoden aikana. Kertaakaan en ole päässyt haastatteluun. Olenko luuseri, juoppo, sohvalla makaava loinen? Kiinnostaisi mielipiteenne?

Vierailija
6/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän.

Toki ymmärrän.

Toki olisin ansainnut.

Tämä purkaus vain siksi, että loukkaa nämä kuvitelmat työttömistä, jotka vain porskuttavat tuillaan.

Monet meistä eivät todellakaan hae tai edes saa mitään tukia. Me elämme omillamme... Kunnes rahat loppuvat.

Mutta sähän olet työtön, vaikka eleletkin säästöilläsi. Vai miten sä esim. työhaastattelussa selität tilanteesi? Valehtelet olevasi töissä? Valehtelet pitäväsi sapattivapaata? Väkisinhän siinä jää aukko tyähistoriaan, joka on selitettävä jos sitä joku kysyy. Sille työnantajalle on se ja sama oletko nostanut tukia vai et. Sille sä olet työtön, koska et ole töissä.

Ongelma on sun päässäs, kaikki muut kyllä tajuaa sun olevan työtön. Sä itse kuvittelet ettei kukaan huomaa jos ei tukea nosta. Sä kuvittelet että on työtön vain jos nostaa tukia.

Vierailija
7/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä minusta. Olen 55 vuotias nainen, yt-neuvotteluissa firmasta irtisanottu, 16 vuoden työrupeaman jälkeen. Töitä olen tehnyt 17 vuotiaasta saakka, monella eri alalla. Aina on työ kelvannut. Nyt, 55 vuotiaana, ei kukaan huoli töihin. Kelan päivärahalla maksan yksiöni lainaa. Työhakemuksia olen lähettänyt 215 kpl / 2 vuoden aikana. Kertaakaan en ole päässyt haastatteluun. Olenko luuseri, juoppo, sohvalla makaava loinen? Kiinnostaisi mielipiteenne?

Ja kohta sulta viedään 5% tuista pois, kun et saa töitä. In Finland we have this thing called reilu meininki...

Vierailija
8/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän.

Toki ymmärrän.

Toki olisin ansainnut.

Mutta sähän olet työtön, vaikka eleletkin säästöilläsi. Vai miten sä esim. työhaastattelussa selität tilanteesi? Valehtelet olevasi töissä? Valehtelet pitäväsi sapattivapaata? Väkisinhän siinä jää aukko tyähistoriaan, joka on selitettävä jos sitä joku kysyy. Sille työnantajalle on se ja sama oletko nostanut tukia vai et. Sille sä olet työtön, koska et ole töissä.

Ongelma on sun päässäs, kaikki muut kyllä tajuaa sun olevan työtön. Sä itse kuvittelet ettei kukaan huomaa jos ei tukea nosta. Sä kuvittelet että on työtön vain jos nostaa tukia.

Periaatteessa kyllä tai ei.

Mulla on sellainen ammatti, jota voi ikään kuin myös harrastaa.

Tärkeintä on se, etten ilmoita itseäni työkkärin orjalistoille. Se leimaa.

Vierailija
9/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna sit mulle sun tuet jos et itte niitä tartte!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi