Mikä tuo lentotila puhelimessa on?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Puhelin on päällä, mutta ei toimi.
No mitä järkeä siinä sitten on?
Lentotila sammuttaa netin ja joitain muita ominaisuuksia (en muista mitä) puhelimesta. Tämä siksi, koska lentokoneella lentäessä voi puhelimen (netin) signaalit häiritä lennonjohtoa, ja jos näin käy, on tilanne huono. Siksi lentäessä täytyy olla lentotila päällä ja siksi se on olemassa.
Jos painat siitä niin koko tila ympärilläsi muuttuu painovoimattomaksi tilaksi ja voit ns. lentää ja leijua.
Minulla on puhelimessa tahtotila. Se on vaan kalliimmissa malleissa. Saan kaiken mitä haluan.
Se järki on siinä että kun olet LENTOKONEESSA SISÄLLÄ ei siellä saa käyttää matkapuhelinverkkoa, TURVALLISUUDEN VUOKSI, ettei koneen mitkään sensorit häiriintyisi puhelimesi singnaalista. wifi jää päälle lentokonetilassa.
kokeile vaikka kirjoitti:
Jos painat siitä niin koko tila ympärilläsi muuttuu painovoimattomaksi tilaksi ja voit ns. lentää ja leijua.
Cool! Pitää heti kokeilla.
Voit lentää kuin Teräsmies! Pidä kuitenkin tiukasti kiinni puhelimesta varsinkin jos uskaltaudut korkeammalle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on puhelimessa tahtotila. Se on vaan kalliimmissa malleissa. Saan kaiken mitä haluan.
Aijaa, mulla on vaan täs halvemmas kännyssä oikeat lottonumerot joka viikolle tila/sovellus.
Vierailija kirjoitti:
Ai saakeli, nyt pistit pahan. XD Mulla on vaan välitila. Haahuilen siinä päämäärättömästi.
Ai niin lentokonetila sammuttaa oletuksena myös wifin, sitäkään ei saa käyttää lentoon lähtiessä ja laskeutuessa eikä sitä saa laittaa päälle ellei siihen anneta lupaa. Koneessa voi sitten kuunnella oman kännykäään ladattuja musiikkeja off line tilassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai saakeli, nyt pistit pahan. XD Mulla on vaan välitila. Haahuilen siinä päämäärättömästi.
Mullakin oli ennen se, mutta tää uusi on paljon parempi. Akku ei vaan tahdo kestää, siihen se ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli ennen se, mutta tää uusi on paljon parempi. Akku ei vaan tahdo kestää, siihen se ei auta.
No sulla on silloin siinä hätätila päällä, ota se pois, niin kyllä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Lentotila sammuttaa netin ja joitain muita ominaisuuksia (en muista mitä) puhelimesta. Tämä siksi, koska lentokoneella lentäessä voi puhelimen (netin) signaalit häiritä lennonjohtoa, ja jos näin käy, on tilanne huono. Siksi lentäessä täytyy olla lentotila päällä ja siksi se on olemassa.
Ei puhelimen signaalit häiritse lennonjohtoa mitenkään vaan kielto perustuu siihen että radiotaajuksien voidaan päätellä hyvällä syyllä mahdollisesti aiheuttavan häiriöitä lentokoneen elektroniikalle, puhelimien radioiden käyttö lennon aikana on kiellettyä. Ilmailussa lähdetään aina suurimman varmuuden kannalta jolloin vain tutkittu ja hyväksynnän saanut on sallittua. Nykyään joissain koneissa on jopa WiFi.
Siis puhelinta ei tarvitse kokonaan koneessa sammuttaa jos laittaa päälle sen lentotilan?
Puhelin on päällä, mutta ei toimi.