Siivooja, miksi pidät työstäsi?
Mä tykkään olla siivoustyössä siksi, että se on niin itsenäistä. Siinä työn ohessa saa myös päivän jumpat, ei tarvitse enää erikseen lähteä mihinkään hikilenkille tai kuntosalille.
Tykkään myös siitä puhtauden tunteesta, mikä jää jälkeeni. Ihana nähdä heti kätensä jälki. Voisin puunata nurkkia päivät pitkät. Se on niin jotenkin terapeuttista kun lika lähtee ja puhtaus jää. 👍🏼
Kommentit (10)
En ole tällä hetkellä siivooja mutta pidin kovasti kesätyöstäni rappusiivoojana. Sattui mukava piiri, paljon 2-3 rappuisia vanhoja taloja joissa on erikoiset kellari- ja saunatilat. Jokainen siivouskeikka oli pieni seikkailu. :D
Ja sai ajella autolla ympäri erilaisia asuinalueita.
Höh, ei taida olla tähän aikaan muita siivoojia paikalla.
Mäkin tykkään siitä työn vaihtelevuudesta. Saa käydä erilaisissa kohteissa ja nähdä, minkälaista siellä sisällä on. Monesti oon vaan liikkunut jonkun rakennuksen ohi, joka myöhemmin on ollutkin mulla siivouskohteena. Enpä oo tiennytkään, miten mielenkiintoisia paikkoja ne voikin olla sisältä päin kun pääsee oikein tutkailemaan. 😁 Ap
Saa olla sisällä lämpimässä, pitää paikat puhtaina josta kaikki tykkää. Ei tarvitse jutella tyhjiä kenellekään ja saa liikuntaa. Kuuntelen korvanapeista radiota kun kerrokset menevät rutiinilla.
Nuorena tehdyn siivoustyön myötä olen niitä harvoja naisia, jotka ovat käyneet vapaamuurareiden loosissa. Sen jälkeen ne kerrostalot menettivät hohtoaan :)
Pääsee näkemään rikkaiden kotielämää. Tai eihän herrasväki useinkaan ole itse paikalla, rouva korkeintaan. Saa myös kaikenlaista tavaraa, jonka muuten heittäisivät pois.
Itse nautin iltavuorosta koulun luokkahuoneita siivotessa.
Itsenäisyys, oma rauha, korvanapeissa viihdyttävä radio-ohjelma.
Saa tosiaan liikuntaa ja mukava nähdä heti työnsä jälki.
Pidän siitä siksi, kun tiedän että se on vain väliaikaista. Jos teksin 40h/viikko ja jatkuvasti niin voisi olla eri ajatukset. Nyt ihan tykkään tästä ja otan urheilun, kokemuksen ja taskurahan kannalta.
T: opiskelija
Saan tehdä työt itsenäisesti.
Sisätyö, ei tarvitse palella ulkona tai kaatosateessa kastua.
Työaika on mitoitettu hyvin, ei tarvitse hirveällä kiireellä painaa menemään, vaan on oikeasti aikaa tehdä työt hyvin.
Kunto pysyy hyvänä. Aloitin työt noin vuosi sitten, olin silloin 10kg ylipainoinen ja nyt olen normaalimitoissa. Mitään en ole muuttanut elintavoissani. Joten ihan työn tuloksia on tämä laihtuminen.
Siivooja pääsee joka paikkaan. Monikaan ei ole käynyt kaupunginjohtajan huoneessa, joulurauhaparvekkeella, jne. Minä olen.
En pidä mutta pakko on jotain työtä tehdä.