Käyttäisittekö naiset kestotamponeita jos niitä olisi myynnissä?
Pesukoneessa muiden pyykkien joukossa pestäviä kestotamponeja.
Kommentit (18)
En käyttäisi. En halua kangasta kuivattamaan emätintäni. Käytän mieluummin kuukuppia tai siteitä.
Eivät ole hygieenisia.En käyttäisi.
Pieni lisä hajujen sinfoniaan: Omolle ja Comfortille tuoksuva = haiseva tamponi! Ei minun sisuksiini ainakaan!
en tosiaan, en käytä tamponeja muutenkaan. ei tulis mieleenkään tunkea jotain vierasesineitä sisääni, kun ei mikään pakko ole, sanoohan sen jo maalaisjärki ettei siellä mitään kuljetella.
olen ollu siteiden käyttäjä alusta asti ja niillä mennään nää loppumetritkin mitä on jäljellä.
Ettekö muka pese ja kuivata tamponejanne? Ihme ökyjä täällä...
En käyttäisi, en usko että mahdolliset pesuainejäämät olisi kovin terveellisiä limakalvoilla muhiessaan.
Kertakäyttötamppooneja käytän kyllä, siteet on ällöttäviä kun tuntee oikein miten menkkavuoto valuu niihin + se vuoto haisee mun herkkään nenään, vaikka vaihtais sidettä tunnin välein. Kuukautiskuppia vois kokeilla.
Naisilta kuluu kuukautissuojiin 25 000 euroa elämänsä aikana -miksi naisten täytyy pelkän biologiansa takia kärsiä tällaisesta menoerästä, jota ei voi edes veroissa vähentää?
Ostaisitteko? kirjoitti:
Pesukoneessa muiden pyykkien joukossa pestäviä kestotamponeja.
Ei niitä pyykin seassa pestä, hyvänen aika.
Kuukautissieni, ikivanha juttu. Oikein käytettynä varsin terveellinen vaihtoehto:
Käytän kuukuppia. Kankaisen kestotamponin perseminen olisi liian aikaavievää ja työlästä, minkä lisäksi vielä käytännössä mahdotonta, jos ei ole kotioloissa. Eli pitäisikö tamponin vaihdon jälkeen sitten kuljettaa sitä veristä tamponia jossain minigrip-pussissa, kunnes pääsee kotiin? Hygieninakin kanssa olisi vähän niin ja näin eli saisiko tuon oikeasti edes puhtaaksi keittämättä? Onneksi tosiaan kuukuppi keksitty, niin voi pesaista näppärästi missä tahansa vaikka vain vesipullon avulla.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kuukuppia. Kankaisen kestotamponin perseminen olisi liian aikaavievää ja työlästä, minkä lisäksi vielä käytännössä mahdotonta, jos ei ole kotioloissa. Eli pitäisikö tamponin vaihdon jälkeen sitten kuljettaa sitä veristä tamponia jossain minigrip-pussissa, kunnes pääsee kotiin? Hygieninakin kanssa olisi vähän niin ja näin eli saisiko tuon oikeasti edes puhtaaksi keittämättä? Onneksi tosiaan kuukuppi keksitty, niin voi pesaista näppärästi missä tahansa vaikka vain vesipullon avulla.
Kuppi ei sovi kaikkien anatomialle. Ei sovi, vaikka mitä tekisi. Toi mun mainitsema perinteinen kuukautissieni on aitoa pesusientä. Otetaan ulos, huuhdotaan heti runsaalla kylmällä vedellä, puristetaan mahd kuivaksi ja takaisin. Eli sama idea kuin kupissa siinä mielessä.
Kotona sit pöpöt putsaava pesu.
Vierailija kirjoitti:
Naisilta kuluu kuukautissuojiin 25 000 euroa elämänsä aikana -miksi naisten täytyy pelkän biologiansa takia kärsiä tällaisesta menoerästä, jota ei voi edes veroissa vähentää?
Sitten pitäis saada vähentää parranajovälineetkin jos tuolle linjalle lähdettäisiin.
En, tuntuisi vaivalloiselta kuukuppiin verrattuna. Kuukuppi on laiskan naisen valinta.
Jengi täällä pesis sienensä omolla muun pyykin seassa. Kuinka tyhmiä ihmiset voivatkaan olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitäis saada vähentää parranajovälineetkin jos tuolle linjalle lähdettäisiin.
Joo naisethan eivät karvoja poistele! Ihan on vain miesten juttu.
Vierailija kirjoitti:
En, tuntuisi vaivalloiselta kuukuppiin verrattuna. Kuukuppi on laiskan naisen valinta.
Kuukuppi on ympäristöystävällinen, edullinen ja helppo suoja.
Minulla vuoto on niin runsasta, että siteet ja tamponit eivät vain riitä. Kuppi kerää siististi vuodon, eikä ole kokoajan sellaista hiostavan kuumaa ja märkää tunnetta housuissa. 😷Kannattaa kokeilla joskus.😊
No onhan niitä, ja tottahan niitä joku käyttääkin! (niitä ei taideta tosin pestä koneessa.) Itse käytän kestositeitä.