Onko pakastealtaan perunasipulisekoitus jotenkin huonompi/epäterveellisempi kuin itse pilkottu?
Tuttuni väitti niin. Itse käytän valmista sipuliperunasekoitusta usein kun on kiire. Tulee toki kalliimmaksi kuin itse tekemällä mutten usko että on epäterveellisempää?
Kommentit (22)
Maustuu pahalta pakastettu peruna. Meiltä loppui vuosia sitten sen sotkun käyttö, kun kerran kehdattiin kuoria ja suikaloida perunat itse kiusaukseen.
No ei ole, ihan samaa kamaa se on. Ehkä tuttusi haluaa päteä tekemällä kaiken itse ja ”tuoreista” aineista.
Pakastealtaan pussit on jotakuinkin jumalanlahja kiireiseen päivään. Mausta voi olla montaa mieltä, mutta tuunaamalla hyvä tulee!
No ei varmaankaan ole epäterveellistä, mutta maussa on valtava ero.
Se, joka välittää hyvänmakuisesta ruoasta, kiertää kyllä pakastevihannekset ja -juurekset kaukaa. Varsinkin kiusaukset tms. jotka ovat maultaan mietoja, ovat ilman oikeaa perunaa ja sipulia aivan mauttomia. Pakastesuikaleista tulee myös liian pehmeä ja vetinen suutuntuma.
Kaikki mitä on pakastealtaissa on wt ruokaa.
Tutulla ei siis ilmeisesti ollut mitään syytä sille, miksi valmis sekoitus olisi epäterveellisempi? Minun nähdäkseni pussi sisältää perunaa ja sipulia, joten on vaikea kuvitella miksi se olisi epätervellisempi kuin noh...itse pilkottu peruna ja sipuli.
Miten nii tulee kalliimmaksi? Perunasipulisekoitus maksaa jotain alle 2 euroa. Kilo pottuja ja sipuli maksaa yht saman verran. Eli säätöä ei tule vaikka itse pilkot. Säästät vaan aikaa ja vaivaa ostamalla valmista.
Terveellisyydestä en tiedä, mutta hiton pahaa se on.
Itse kerätty pakastesipuli on kaikista terveellisin.
Itseasiassa pakastetut säilyttää vitamiinit parhaiten.
https://www.ruokatieto.fi/uutiset/pakastekasvisten-ravintoarvot-ovat-tu…
Pakastetut marjatkin voivat olla vitamiinirikkaampia kuin tuoreet torilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten nii tulee kalliimmaksi? Perunasipulisekoitus maksaa jotain alle 2 euroa. Kilo pottuja ja sipuli maksaa yht saman verran. Eli säätöä ei tule vaikka itse pilkot. Säästät vaan aikaa ja vaivaa ostamalla valmista.
Ja se painohävikki kun itse pusertaa...
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaankaan ole epäterveellistä, mutta maussa on valtava ero.
Se, joka välittää hyvänmakuisesta ruoasta, kiertää kyllä pakastevihannekset ja -juurekset kaukaa. Varsinkin kiusaukset tms. jotka ovat maultaan mietoja, ovat ilman oikeaa perunaa ja sipulia aivan mauttomia. Pakastesuikaleista tulee myös liian pehmeä ja vetinen suutuntuma.
Aika hurjalta kuulostaa tuollainen kiusaus. Osaatko maustaa? Entä kypsentää hieman pidempään?
Ihan oikeaa perunaa ja sipulia se sekoituskin on, ei kiinalaista korviketta.
Mitä niissä on? Itse jätin bataattipussin kaupan pakastealtaiden, kun niissä oli esim. maissijauhoa.
Ei. Mutta maussa sen eron huomaa. Kun ekan kerran viitsin pilkkoa porkkanat, lantut ja palsternakat nakkisoppaan niin enpä ole sen jälkeen pakastekeittojuureksia ostanut. Onhan ne syötäviä nekin, mutta tuoreet maistuu paremmalta eikä niin "teollisilta".
Ei siinä ole mitään pahaa, jos ostaa perunat ja sipulit vihannesosastolta. Maku on paljon parempi ja hintakin edullisempi.
Kevättalvella pakasteet ovat terveellisempiä. Pakastuksessa ravintoaineet säilyvät lähes muuttumattomina mutta ns. kellarisäilytyksessa ne häviävät ajan myötä.
Muita pakastevihanneksia käytän kyllä säännöllisesti, mutta perunasipulisekoitukset joita olen koittanut maistuivat jotenkin kitkeriltä joten en ole enää viitsinyt ostaa.
Terveyden kannaltahan pakastevihannekset voivat olla jopa parempia tai eivät ainakaan merkittävästi huonompia kuin "tuoreet".
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä on? Itse jätin bataattipussin kaupan pakastealtaiden, kun niissä oli esim. maissijauhoa.
Niissä on perunaa ja sipulia.
pakkaspellolta kirjoitti:
Itse kerätty pakastesipuli on kaikista terveellisin.
Minulla on pakastesipuleiden siemeniä. Odotan kevättä.
En terveellisyydestä tiedä kun en ole käyttänyt, mutta epäekologisempaa on ainakin.