Lapseni saa vain 140e elatusta isältään
On raksalla töissä ja minä lähihoitajana. Saan lapsilisän n.150e onkohan tuo summa ihan reilu isältä? Sopimus tehty jo 8v sitten..
Kommentit (17)
Jos se on silloin 8 vuotta sitten lapsenvalvojalla laskettu summa on ihan oikea.
Isältä 140, sinulta 140, lapslisä 150=430€/kk
No kaippa moni muu maksaa enemmän? Minä maksan yksin aivan kaiken. Pyöristä kerhomaksuihin, vaatteet, urheiluvälineet, ruokakulut ym kun lapsi isällä vain 2 viikonloppua kuussa.
Vierailija kirjoitti:
No kaippa moni muu maksaa enemmän? Minä maksan yksin aivan kaiken. Pyöristä kerhomaksuihin, vaatteet, urheiluvälineet, ruokakulut ym kun lapsi isällä vain 2 viikonloppua kuussa.
Elatusmaksut lasketaan lapsi kohtaisesti, joten varmasti moni saa enemmän kun heillä on parempi elatuskyky.
indeksikorotukset tulee joka vuosi. Itse saan myös 140 ja risat.
Tehty jo vuosia sitten, alkuaikana sain 118 euroa, noin paljon tullut indeksikorotuksia
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä syystä sinunkin pitäisi saada enemmän kun joku muukin saa?
Miten olet ponnistellut sen eteen, että lapsi tapaisi isäänsä enemmän? Ehdottanut vuoroasumista?
Vierailija kirjoitti:
indeksikorotukset tulee joka vuosi. Itse saan myös 140 ja risat.
Tehty jo vuosia sitten, alkuaikana sain 118 euroa, noin paljon tullut indeksikorotuksia
Niin, jos sopimukseen on kirjattu pykälä indeksikorotuksesta.
Pääsee se isä kyllä paljon huokeammalla. 140e +4 suihkua ja ateriaa viikossa. Jää varmaan alle kahdensadan.
No osaatko arvioida paljon lapsesta aiheutuu menoja kuussa?
Joo, on se väärin kun joutuu ihan itse elättämään omat lapsensa, valtion pitäisi tämäkin hoitaa, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee se isä kyllä paljon huokeammalla. 140e +4 suihkua ja ateriaa viikossa. Jää varmaan alle kahdensadan.
Näin on juridisesti säädetty.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kannattanut neuvotella sopimukseen pykälät näistä asioista?
Jos ois etsinyt vähän varakkaamman miehen, tai etsisi itse parempipalkkaisen työn?
Jos miettii asumiskulut, vesi, sähkö, kotivakuutus, lapsen vakuutukset, laosen puhelinlaskun, vaatekulut, urheiluvälinekulut, harrastuskulut, epoukerho, ruoka, hygienia, kampaajalla käynti, lelut, kaveri lahjat synttäreille ym ym perus kulut ja mitä ikinä onkaan, niin aika pieneltä kuulostaa elatusmaksu.
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii asumiskulut, vesi, sähkö, kotivakuutus, lapsen vakuutukset, laosen puhelinlaskun, vaatekulut, urheiluvälinekulut, harrastuskulut, epoukerho, ruoka, hygienia, kampaajalla käynti, lelut, kaveri lahjat synttäreille ym ym perus kulut ja mitä ikinä onkaan, niin aika pieneltä kuulostaa elatusmaksu.
Ja kuka sen sopimuksen on miehen kanssa kirjoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Joo, on se väärin kun joutuu ihan itse elättämään omat lapsensa, valtion pitäisi tämäkin hoitaa, tietenkin.
No ei vaan sen isän pitäisi hoitaa oma osuutensa.
Up