Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni saa vain 140e elatusta isältään

Vierailija
15.01.2018 |

On raksalla töissä ja minä lähihoitajana. Saan lapsilisän n.150e onkohan tuo summa ihan reilu isältä? Sopimus tehty jo 8v sitten..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on silloin 8 vuotta sitten lapsenvalvojalla laskettu summa on ihan oikea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä 140, sinulta 140, lapslisä 150=430€/kk

Vierailija
4/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaippa moni muu maksaa enemmän? Minä maksan yksin aivan kaiken. Pyöristä kerhomaksuihin, vaatteet, urheiluvälineet, ruokakulut ym kun lapsi isällä vain 2 viikonloppua kuussa.

Vierailija
5/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaippa moni muu maksaa enemmän? Minä maksan yksin aivan kaiken. Pyöristä kerhomaksuihin, vaatteet, urheiluvälineet, ruokakulut ym kun lapsi isällä vain 2 viikonloppua kuussa.

Elatusmaksut lasketaan lapsi kohtaisesti, joten varmasti moni saa enemmän kun heillä on parempi elatuskyky.

Vierailija
6/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

indeksikorotukset tulee joka vuosi. Itse saan myös 140 ja risat.

Tehty jo vuosia sitten, alkuaikana sain 118 euroa, noin paljon tullut indeksikorotuksia

Vierailija
7/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä syystä sinunkin pitäisi saada enemmän kun joku muukin saa?

Miten olet ponnistellut sen eteen, että lapsi tapaisi isäänsä enemmän? Ehdottanut vuoroasumista?

Vierailija
8/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

indeksikorotukset tulee joka vuosi. Itse saan myös 140 ja risat.

Tehty jo vuosia sitten, alkuaikana sain 118 euroa, noin paljon tullut indeksikorotuksia

Niin, jos sopimukseen on kirjattu pykälä indeksikorotuksesta.

Vierailija
9/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee se isä kyllä paljon huokeammalla. 140e +4 suihkua ja ateriaa viikossa. Jää varmaan alle kahdensadan.

Vierailija
10/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaatko arvioida paljon lapsesta aiheutuu menoja kuussa?

Vierailija
11/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se väärin kun joutuu ihan itse elättämään omat lapsensa, valtion pitäisi tämäkin hoitaa, tietenkin.

Vierailija
12/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee se isä kyllä paljon huokeammalla. 140e +4 suihkua ja ateriaa viikossa. Jää varmaan alle kahdensadan.

Näin on juridisesti säädetty.

Vierailija
13/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kannattanut neuvotella sopimukseen pykälät näistä asioista?

Vierailija
14/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois etsinyt vähän varakkaamman miehen, tai etsisi itse parempipalkkaisen työn?

Vierailija
15/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii asumiskulut, vesi, sähkö, kotivakuutus, lapsen vakuutukset, laosen puhelinlaskun, vaatekulut, urheiluvälinekulut, harrastuskulut, epoukerho, ruoka, hygienia, kampaajalla käynti, lelut, kaveri lahjat synttäreille ym ym perus kulut ja mitä ikinä onkaan, niin aika pieneltä kuulostaa elatusmaksu.

Vierailija
16/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii asumiskulut, vesi, sähkö, kotivakuutus, lapsen vakuutukset, laosen puhelinlaskun, vaatekulut, urheiluvälinekulut, harrastuskulut, epoukerho, ruoka, hygienia, kampaajalla käynti, lelut, kaveri lahjat synttäreille ym ym perus kulut ja mitä ikinä onkaan, niin aika pieneltä kuulostaa elatusmaksu.

Ja kuka sen sopimuksen on miehen kanssa kirjoittanut?

Vierailija
17/17 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, on se väärin kun joutuu ihan itse elättämään omat lapsensa, valtion pitäisi tämäkin hoitaa, tietenkin.

No ei vaan sen isän pitäisi hoitaa oma osuutensa.