Tori.fi-ostajat - päästättekö tuntemattoman kotiinne?
Olen myymässä tavaraa, joka on melko kookas, ei siis sellainen, että kantaisin käsilaukussa ja sopisin kaupat lähimmän kaupan parkkikselle. Helpointa olisi tietysti, että joku tulisi sen noutamaan ja maksaisi samalla. Onko se ihan tavallista ja turvallista?
juu, tiedän mahdollisesti kuulostavani vainoharhaiselta.
Kommentit (7)
totta kai. Me ollaan paljon myyty isoa tavaraa torissa. Ostaja tulee katsomaan ja vie mennessään. Ei ole ollut ongelmia.
Pienet ostokset, luistimet, yms. Helposti kannettavat, sovin treffit lähipuistoon. Käytän koiran samalla.
Isommat ostot, pyörä yms. Kotiin voi ostaja tulla katsomaan ja tarkistaa tavaran. En minäkään mielelläni päästä kotiin tuntemattomia. Vien tavaran terassille kesällä talvella annan tavaran eteisessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myymässä tavaraa, joka on melko kookas, ei siis sellainen, että kantaisin käsilaukussa ja sopisin kaupat lähimmän kaupan parkkikselle. Helpointa olisi tietysti, että joku tulisi sen noutamaan ja maksaisi samalla. Onko se ihan tavallista ja turvallista?
juu, tiedän mahdollisesti kuulostavani vainoharhaiselta.
Itse sinun täytyy arvioida riskisi. Olen ostajana hakenut tavaroita toisen kotoa ja myyjänä olen luovuttanut tavaroita kotoa.
Vierailija kirjoitti:
totta kai. Me ollaan paljon myyty isoa tavaraa torissa. Ostaja tulee katsomaan ja vie mennessään. Ei ole ollut ongelmia.
Huonekaluatai rakennustarvikketta ostamaan tullut on myös joskus ostanut jotain muutakin mitä on kotonani nähnyt.
Joo tottakai, tosin yritän aina sopia sellaisen ajan että myös mieheni on kotona. Usein ilmoitan tästä myös ohimennen ostajalle, tyyliin "kuudelta sopii hyvin, olemme silloin molemmat mieheni kanssa kotona". Epäilyttävät viestittelijät ignooraan, tosin viesteistä ei tietenkään pysty päättelemään kaikkea. Joskus olen saattanut tehdä numerohaun ostajan numerolla ja tsekannut että annettu nimi on pitänyt paikkansa.
Koskaan ei ole ollut ongelmia, kivaa ja asiallista porukkaa ovat kaikki ostajat olleet.
Kuullostat vainoharhaiselta.
Jos et halua että tavara tullaan maksamaan ja noutamaan niin älä myy sitä.