Introvertti, oletko poikki illalla jos töissä pitää olla sosiaalinen koko päivän, jos joudut olemaan muiden ihmisten kanssa tekemisissä?
Mä itse olen. Mieluiten olen ihan itsekseni ja lepäilyyn ja palautumiseen menee koko ilta.
Teen siivoustyötä toimistoissa joissa on kokoajan porukkaa paikalla ja joiden kanssa pitää olla kokoajan kanssakäymisessä. Kotiin kun pääsen pötkähdän vaan sänkyyn tai sohvalle viltin alle ja nautin hiljaisuudesta ja siitä ettei tarvitse jutella kenellekään.
Kommentit (7)
On eri asia väsyä sosiaalisesta kanssakäymisestä kuin itse työstä, vaikka se olisikin osa työtä. Introvertin akkujen lataaminen ei tarkoita sohvalla makoilua vaan omien juttujensa tekemistä yksin.
Yleensä minulle riittää töiden lisäksi kaupassakäynti ja miehen kanssa juttelu. Kaverit hoidan kirjoittelemalla whatsappissa, silloin kuin sopii. Soittele en koskaan, koska vihaan puhelimessa istumista ja jaarittelua.
Vaikutan varmaan aika erakkoluonteelta. Ja kusipäältä.
Vierailija kirjoitti:
On eri asia väsyä sosiaalisesta kanssakäymisestä kuin itse työstä, vaikka se olisikin osa työtä. Introvertin akkujen lataaminen ei tarkoita sohvalla makoilua vaan omien juttujensa tekemistä yksin.
No kyllä mä ainakin tarvitsen ihan fyysisenkin lepotauon aktiivisen työpäivän jälkeen. Ja mieluiten hiljaisessa ympäristössä. Jos ympäriltä kuuluu ylimäärästä meteliä tai pulinaa niin kyllä se saa mun stressitason nousemaan uudelleen. Ap
Itse aloittaessani nykyisessä työssäni olin kotiin päästyäni yksin ja tein omia juttujani. Vastasin vain pakollisiin puheluihin. Kavereita ei ollut muutettuani juuri uuteen kaupunkiin.
Nyt kaksi vuotta myöhemmin huomaan viihtyväni työkavereiden kanssa ja mielelläni käyn juomassa kaljat työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä ainakin tarvitsen ihan fyysisenkin lepotauon aktiivisen työpäivän jälkeen. Ja mieluiten hiljaisessa ympäristössä. Jos ympäriltä kuuluu ylimäärästä meteliä tai pulinaa niin kyllä se saa mun stressitason nousemaan uudelleen. Ap
Niin myös ekstrovertit. Ja nimenomaan yksinolo on introverttien palautumiselle tärkeää, jolloin on hiljaista. Ja siis tietysti lepo voi toiselle olla sohvalla makoilua, toiselle urheilua.
Joo, olen aineenope ja täydet tunnit. Illalla ei meinaa jaksaa omaa perhettä, kun on päivän vääntänyt teinien kanssa ja tehnyt kaikki hallinnolliset hommat.
Olen poikki. Työskentelen kokkina ja meitä on arkena noin 70 ja viikonloppuisin puolet. Jatkuvasti tekemisissä työkavereiden kanssa. Työ on usein kiireistä vuorotyötä ja lisäksi on ahdasta.
Yleensä jaksan helposti jutella miehen kanssa.
Muu sirkus ympärilläni saisi mieluiten odottaa. Kaipaan lepoa ja palautumista jaksaakseni taas.