Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko virtsatietulehdus hyväksyttävä syy olla pois töistä?

Vierailija
12.01.2018 |

Jäin kotiin sairastamaan ja viemään näytteen terveyskeskukseen. Kuumetta on 38-39 astetta. Luuletteko katsookohan pomo pahalla, jos kerron poissaolon syyksi virtsatietulehduksen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on noin paljon kuumetta virtsatietulehduksessa? Ehkä siinä tapauksessa on ok jäädä kotiin. Normaalissa virtsatietulehduksessa voi minusta hyvin mennä töihin, jos tekee toimistotyötä tms. jossa on mahdollisuus käydä vessassa silloin kun huvittaa. Jossain kaupan kassalla on ehkä eri asia. Itse olen aina ollut töissä, koska virtsis ei tartu muihin.

Vierailija
2/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla on noin paljon kuumetta virtsatietulehduksessa? Ehkä siinä tapauksessa on ok jäädä kotiin. Normaalissa virtsatietulehduksessa voi minusta hyvin mennä töihin, jos tekee toimistotyötä tms. jossa on mahdollisuus käydä vessassa silloin kun huvittaa. Jossain kaupan kassalla on ehkä eri asia. Itse olen aina ollut töissä, koska virtsis ei tartu muihin.

Niin, virtsatietulehduksestahan ei saa edes sairaslomaa... Tuon kuumeen takia juuri jäinkin kotiin, ehkä on vain tällä kertaa ärhäkämpi tulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin korkea kuume, oothan varma ettei oo mennyt jo munuaisiin?

Vierailija
4/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä syy. Itse en pääse vessasta minnekkään, kun virtsis iskee.

Vierailija
5/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäpä järkeä.

Vierailija
6/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyvä syy. Se on kivuliaimpia sairauksia. Itse en pysty olemaan "missään" virtsatulehdyksen aikana.

Aivan pakko vaan päästä mahdollisimman pian lääkäriin ja saada lääkkeet.

Ja lääkkeethän eivät vaikuta ennenkuin seuraavana päivänä. Olen täysin työkyvytön ko. tulehduksen takia.

Mulla on siinä tosi harvoin kuumetta, mutta kivut ovat kovat ja menee pelkäksi WC:ssä istumiseksi.

Mene siinä sit töihin.........

Vierailija
7/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin korkea kuume, oothan varma ettei oo mennyt jo munuaisiin?

Ei ole kipuja, niin en usko. Jostain syystä nuo tulehdukset on minulla joskus kuumeisia. Monta kertaa on lääkärissäkin epäilty munuaistulehdusta kuumeen takia mutta koskaan ei ole kuitenkaan ollut. Jos kovia kipuja tulee niin tietty lähden päivystykseen.

Vierailija
8/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oireiden mukaan. Virtsatietulehduksen oireet vaihtelevat. Yleensä kuume on oire munuaisallastulehduksesta, mutta nekin lasketaan virtsatietulehduksiin.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
9/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt etätöitä kotoa joskus kun ollut virtsatietulehdus, olen sanonut esimiehelle että on kiusallista rampata vessassa työpaikalla vähän väliä, että mieluummin ramppaisin kotona vessassa. Hän on sanonut että tottakai tämä sopii.

Vierailija
10/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole bakteeritulehdus joten periaatteessa voi tarttua muihin, joten eikö se ole pätevä syy jäädä pois töistä?

Vierailija
11/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kuume varmasti on, ellei tulehdus yksinään.

Mulla oli kerran ja olin niin "kiireinen" etten ehtinyt ekoilla oireilla lääkäriin ja lopputulos oli, että kirvelyoireet loppuivat, nousi juuri tuollainen kuume ja yrjösin pari päivää. Sitten vasta menin lääkäriin ja se olisikin seuraavaksi ollut sairaalareissu.

Opin kerrasta ja kun tulehdus uusi, juoksin näytteenottoon heti enkä kahden viikon päästä.

Vierailija
12/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syy sairauslomaan, ei tartu ja antibiootit alkavat vaikuttaa todella nopeasti.

Vierailija
13/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksessä ei tarvitse miettiä onko PÄTEVÄ  syy jäädä töistä pois, koska en PYSTY olemaan toissä !!!!

Kivut ovat kovat, ja kirvely ja särky. Ei tuossa tilanteessa ajattele että voin mennä töihin , koska tämä ei TARTU, vaan en voi mennä töihin koska en PYSTY  olemaan töissä.

Kai joillakin voi olla hyvinkin lievä virtsatie infektio, mutta esim. minulla on niitä 2-3 vuoteen ja kivut 

alkavat olla lähellä synnytyskipuja.

Vierailija
14/14 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka edes pystyy menemään töihin tuollaisessa kuumeessa? Itse varmaan hourailisin. Jo 37.5 vie minut sängyn pohjalle. Omaan duuniin opettajaksi en ainakaan voisi mennä, ennen kuin lääkkeet auttavat. Ei ope voi kiemurrella oppitunneilla tuskissaan ja laukata vessassa jatkuvasti. Kerran oli kyllä deadline niin lähellä, että tein arviointeja kotoa käsin virtsiksen kourissa, eli open saikku on usein etäpäivä.

Onneksi tosiaan antibiootit auttavat nopeasti, mutta ennen kuin niitä saa, on kyllä olo todella hankala.