Puhelinasiakaspalvelussa työskentelevät huomio!
Olen hakenut töihin erään suuren yrityksen asiakasneuvojan tehtäviin. Sain haastattelussa kuulla, että yksi työntekijä vastaa noin 70 puheluun päivässä. Kuulostaako tuo määrä kohtuulliselta? Myös muuten olisi kiva kuulla kokemuksia ja mielipiteitä vastaavissa tehtävissä työskennelleitä. Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (10)
Järkyttävä määrä. Meillä tavoite on 50, suurin osa jää 35 kappaleeseen tai allekin. Kyllä siinäkin tietää töitä tehneensä.
7 tunnin aktiivisella työajalla tämä tekee 10 puhelua tunnissa ja 6min per puhelu. Mikäli mietin omaa työtäni ja kauanko keskimäärin yhden asian selvittelyyn menee: ei tuo työtahti ole vielä hurjimmasta päästä, jos työtehtävä on nimenomaan vastata puhelimeen.
Minä vastaan noin 45 puh/pvä. Mutta olenkin 6h päivässä töissä ja teen muutakin kun vastaan puhelimeen.
Riippuu niin kovasti siitä, millaisista puheluista on kyse. Numeropalvelu on eri asia kuin jokin helpdesk, jossa yksi puhelu voi kestää tunnin.
Aiemmassa duunissa puhelumäärä oli 50-80 välillä 7,5 tunnin aikana. Pahimmillaan ruuhkapäivinä mentiin sataan, eli puhua sai taukoamatta koko päivän.
Minkä alan firma? Olin itse taannoin vuokra-asuntofirmassa, jossa tavoitteena oli 75-80 puhelua per päivä, mutta harvoin siihen päästiin, kun asiakkaiden asiat olivat monimutkaisia ja aikaavieviä. Sitten viikkopalaverissa haukuttiin koko aspa pystyyn, kun tavoitteisiin ei oltu päästy.
Riippuu vähän minkä tyyppisestä työstä on kyse. Jos tosiaan tarkoituksena on vielä neuvoa ja opastaa asiakasta monimutkaisissa ongelmissa niin 7 puhelua tunnissa on paljon. Jos puhelut taas ovat yleensä suhteellisen lyhyitä, varataan esim. vain aika tms. niin ei 7 tunnissa kovin pahalta kuulosta. Tai kuulostaa todella hektiseltä mutta siltä, että 7 puhelua tunnissa on täysin realistinen. Mutta varmasti, kun hetken työtä tekee ja näkee miten muut selviytyy niin huomaa aika äkkiä onko tavoite realistinen.
Itse olen tehnyt joskus vähän vastaavanlaista hommaa mutta niin, että itse otin puheluja. Tällöin välillä saattoi ottaa satakin puhelua päivässä, koska osa ei vastannut tai numero ei ollut enää käytössä tms. Mutta se tuntui jo siltä, että oli taukoamatta puhelimessa. Toki se ton tyyppisissä töissä on tarkoituksenakin. Ei se työ kaikille sovi mutta voihan sitä "kokeilla", vaihtuvuus on yleensä aika suurta näissä.
Riippuu aspasta ja puheluiden pituudesta. Mitä minulla on kokemusta (useista erillaisista aspoista) niin sellainen 30-50 vaativissa töissä, 50-100 rutiiniaspahommissa on ok tasot. Aikoinaan vastasin noin 40-50 puheeluun päivässä, vaikka minun työni ei ollut varsinaisesti puhelintyötä, vaan varsinainen työni oli backoffice työskentelyä.
Anyone?