Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino nousi 2 kg yössä. Munuaisten vajaatoimintani. Kuinka laihtua, neuvoja?

Vierailija
11.01.2018 |

Minulla on lievä munuaisten vajaatoiminta. Olenkin jo kauan epäillyt ja viimein tuli varmistus. Kumma vaan kun ei hoideta mitenkään. Onko hoitovirhe?
Jokatapauksessa, haluan nyt laihtua. Aina kun yritän laihtua tulee pari kiloa lisää. Lisään aina urheilua, ja sen jälkeen tietty juon vettä . Tätähän ei saisi tehdä. ke paino 68 kg, torstai eli tänään jo 70. Nesteet kertyy elimistöön. Mistä saa nestenpoistolääkeitä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkräri suositteli minulle ketogeenisen ruokavalion.

Vierailija
22/25 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sun puntari näyttää mitä sattuu. Itselläni on halpis puntari joka heittelee pari kiloa helpotsikin. Älä välitä yksittäisten päivien välisisistä mittaustuloksista vaan pidemmän aikavälin trendistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla nestevaihtelu voi olla suurempi kuukautiskierron keskivaiheilla. Elimistön vesimäärään vaikuttaa myös ruuasta saatu suolan määrä ja suolistossa oleva tavaran määrä vaihtelee sen mukaan, paljonko syödään ja kuinka usein kakataan.  Ja aiheuttaa helposti parinkin heittoja painossa.

Vierailija
24/25 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkräri suositteli minulle ketogeenisen ruokavalion.

Lievää vajaatoimintaa hoidetaan juurikin niillä elintavoilla.

Vierailija
25/25 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisten vajatoiminnan kehittymistä voi hidastaa ruokavaliolla, mutta ketogeeninen ruokavalio  edistää sitä. Proteiinia on päinvastoin vähennettävä munuaisten toiminnan heiketessä. Munuaisten vajatoimintaan ei ole varsinaista hoitoa. Oireita voidaan eri tavoin lievittää   mutta lopulta päätyy dialyysiin.  Lievä  vajatoiminta ei nestetasapainoon vielä vaikuta,  mutta loppu-  ja dialyysivaiheessa nestettä voi tosiaan kertyä päivässä yli 2 kg.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi