Paino nousi 2 kg yössä. Munuaisten vajaatoimintani. Kuinka laihtua, neuvoja?
Minulla on lievä munuaisten vajaatoiminta. Olenkin jo kauan epäillyt ja viimein tuli varmistus. Kumma vaan kun ei hoideta mitenkään. Onko hoitovirhe?
Jokatapauksessa, haluan nyt laihtua. Aina kun yritän laihtua tulee pari kiloa lisää. Lisään aina urheilua, ja sen jälkeen tietty juon vettä . Tätähän ei saisi tehdä. ke paino 68 kg, torstai eli tänään jo 70. Nesteet kertyy elimistöön. Mistä saa nestenpoistolääkeitä?
Kommentit (25)
Veikkaan että sun puntari näyttää mitä sattuu. Itselläni on halpis puntari joka heittelee pari kiloa helpotsikin. Älä välitä yksittäisten päivien välisisistä mittaustuloksista vaan pidemmän aikavälin trendistä.
Naisilla nestevaihtelu voi olla suurempi kuukautiskierron keskivaiheilla. Elimistön vesimäärään vaikuttaa myös ruuasta saatu suolan määrä ja suolistossa oleva tavaran määrä vaihtelee sen mukaan, paljonko syödään ja kuinka usein kakataan. Ja aiheuttaa helposti parinkin heittoja painossa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkräri suositteli minulle ketogeenisen ruokavalion.
Lievää vajaatoimintaa hoidetaan juurikin niillä elintavoilla.
Munuaisten vajatoiminnan kehittymistä voi hidastaa ruokavaliolla, mutta ketogeeninen ruokavalio edistää sitä. Proteiinia on päinvastoin vähennettävä munuaisten toiminnan heiketessä. Munuaisten vajatoimintaan ei ole varsinaista hoitoa. Oireita voidaan eri tavoin lievittää mutta lopulta päätyy dialyysiin. Lievä vajatoiminta ei nestetasapainoon vielä vaikuta, mutta loppu- ja dialyysivaiheessa nestettä voi tosiaan kertyä päivässä yli 2 kg.
Lääkräri suositteli minulle ketogeenisen ruokavalion.