Alan saamaan tarpeekseni kyykytyksestäni, pieni romahdus
tapahtui puhelimessa. Minä hyvätapainen ja arka hiljainen ihminen, huusin äsken suuni puhtaaksi työvoimaviranomaiselle, ja luin lakia oikeuksistani.
Hän vain selitti vastaan että "ei tämä koske sitä aktiivimallia".. eli kun olen työkyvytön niin minunkaltaisianihan ne kusettavat muilla termeillä, ilmeisesti "kuntouttava työtoiminta" ei kuulu aktiivimallin piiriin? Ja minunkaltasiani saa kyykyttää sillä että näitä "kuntouttavia" toimenpiteitä kutsutaan "sosiaalipalveluiksi".
Kohta tulee se päivä, että alkaa puukko ja kirveet heilua, jos tämä jatkuva kyykytys ei lopu. Sanooka mun sanoneen. Ihmisiä ei voi kiusata ja pitää puristuksissa loputtomiin.
Toivottavasti se joku joka kirveestä tai puukosta saa, on ihminen ylemmällä tasolla, ne jotka on tämän hienotermisen ihmisten hyväksikäyttäsysteemin ja orjuuttamisen kehittäneet. Ettei se ole tollanen työvoimaviranomainen, joka tekee vain sitä työtään ja orjuuttaa työttömiä, selittää hienoilla termeillä miten minä olen väärässä ja heillä on oikeus tällä toisella termillä minua nöyryyttää ja hyväksikäyttää, kun olen vielä huonommassa asemassa kuin se hyväkuntoinen terve työtön jota aktiivimalli koskee. Työkyvyttömiä ja vammaisia, meitä kyykytetään eri termillä sitten.. Toivottavasti se viha ei sitten purkaude tollasiin selittäjiin, sillä heihinhän viha ensin purkautuu, koska norsunluutorneissa istuviin ei pääse käsiksi.
Mutta nyt on kumman raukea olo, kun sain paineet purettua. Ehkä tämä on kuitenkin parempi tapa kuin se puukko ja kirves.. mutta hallitus silti saunan taa, kiitos. Ja tämä suomalainen orjatyövoimasysteemi pitää ottaa esille ja sitä pitää lähteä jonkun ajamaan että se puretaan, ei kuulu ilmainen työnteko oikeusvaltioon.
Tässäkin kunnassa käytetään surutta työttömiä hyväksi, ja vammaisiakin. Ajatelkaa millasessa maassa elämme, tätä pidetään jo aivan normaalina, tälle hyväksikäytölle on annettu vain hienoja termejä, joilla muka autetaan ihmisiä. Hävytöntä, sairasta. eikä kukaan tee mitään.
Sitten ihmetellään kun on työttömyyttä, no, jos työstä ei tarvitse maksaa kunnissa ja firmoissa enää palkkaa työntekijöille, ei kai niitä työpaikkojakaan ole tarjolla josta ilmotellaan, työttömät tekevät työn ilmaiseksi.
SAIRASTA SAIRASTA SAIRASTA SAIRASTA SAIRASTA SAIRASTA.
Kommentit (9)
Jos kerran nostat työttömyyskorvauta saat tehdä sen eteen jotain. Tai sitten itket ja teet.
Sinä et ole siinä asemassa että voit vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuntouttava työtoiminta kuuluu aktiivitoimintaan. Se on yksi tavallisimpia toimia pitkäaikaistyöttömien kohdalla.
Itse olen romahdellut pitkin syksyä puolisoni takia, jota kyykytetään työvoimapalveluissa. Mutta kohta se loppuu ja pistetään yritys pystyyn.
Tuo väitti ettei kuulu, kun kerroin että minua ei aktiivimalli koske, koska minun työvyttömyyseläke on vetämässä. Hän sanoi että kyllä tämä ryhmätapaaminen minua koskaa, jos en ole vielä eläkepäätöstä saanut.. ja juuri luin työkkärin sivuilta että eläkehakemus on vetämässä ei koske, eli hänen mielestä sitten kuntouttava työtoiminta ei ole aktiivimallia.
Eli minunkaltaisiani kusetetaan muulla termillä. Itsestäni kyllä tuntuu ettei tuokaan edes tiennyt millä termillä minua saa kyykyttää ja nöyryyttää, olisi edes lukenut tietoni, kyllä ne pitäisi kaikilla viranomaisilla olla saatavilla.
Onneksi tapaan asiaani ajavan hyvän virkamiehen ensi viikolla, hän on hyvä pitämään puoliani näissä kusteusrattaissa joissa minua murskataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuntouttava työtoiminta kuuluu aktiivitoimintaan. Se on yksi tavallisimpia toimia pitkäaikaistyöttömien kohdalla.
Itse olen romahdellut pitkin syksyä puolisoni takia, jota kyykytetään työvoimapalveluissa. Mutta kohta se loppuu ja pistetään yritys pystyyn.
Tuo väitti ettei kuulu, kun kerroin että minua ei aktiivimalli koske, koska minun työvyttömyyseläke on vetämässä. Hän sanoi että kyllä tämä ryhmätapaaminen minua koskaa, jos en ole vielä eläkepäätöstä saanut.. ja juuri luin työkkärin sivuilta että eläkehakemus on vetämässä ei koske, eli hänen mielestä sitten kuntouttava työtoiminta ei ole aktiivimallia.
Eli minunkaltaisiani kusetetaan muulla termillä. Itsestäni kyllä tuntuu ettei tuokaan edes tiennyt millä termillä minua saa kyykyttää ja nöyryyttää, olisi edes lukenut tietoni, kyllä ne pitäisi kaikilla viranomaisilla olla saatavilla.
Onneksi tapaan asiaani ajavan hyvän virkamiehen ensi viikolla, hän on hyvä pitämään puoliani näissä kusteusrattaissa joissa minua murskataan.
Eli lakia ei kohdallasi pitäisi noudattaa -rahaa vaan pitäisi tulla tilille.
Kaikki mitä joudut sen eteen tekemään on kidutusta ja murskausta?
Hohhoijjaa sun kanssasi. Kasva aikuiseksi ja lopeta se itkeminen.
On se kyllä outoa että tällasessa maassa orjatyö on aivan hyväksyttyä, on aivan normaalia että laitetaan työtön esim kantamaan muuttokuormaa päivästä toiseen, samaan aikaan toinen ihminen saa samasta raskaasta työstä palkkaa.
Tämä on aivan käsittämätöntä.
Uuninpankopoika on hyvin kirjottanut tästä aiheesta, kunpa lähtisi politiikkaan.
Voimia nöyryytetylle ja kyykytetyille orjakarjalle!
t.yksi meistä
Vierailija kirjoitti:
Voimia nöyryytetylle ja kyykytetyille orjakarjalle!
t.yksi meistä
Tarkoitat tietenkin meitä veronmaksajia jotka kaiken kustavat, eikö niin?