Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka mihinkään uskalletaan ottaa ilmaistyöntekijöitä?

Vierailija
11.01.2018 |

Jos minut monen kymmenen vuoden työkokemuksen jälkeen määrättäisiin ilmaistöihin, vaihtoehtoja olisi 2.

Ehkä tekisin töitä niin paljon ja niin hyvin kuin palkka edellyttäisi, eli aika hidas ja tyhmä olisin.

Luultavmmin tekisin töitä ihan ok. Vahinko, jonka aiheuttaisin, olisi sellaista, että sitä ei voisi nähdä tahalliseksi, sitä ei voisi nähdä minun tekemäksi ja ehkä jopa niin, että se tulisi ilmi vasta joskus paljon myöhemmin.

Tuskinpa olen ainoa, joka noin toimii.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiltin näköinen ja oloinen keski-ikäinen nainen, jolla on kiitettävien työtodistusten mukaan osaamista, ahkeruutta, asennetta, ei varmaan herätä epäilyksiäkään. :)

Vierailija
2/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kirjoitus ja ote. Tehdään hiljainen kapinakevät 2018.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni työnantaja ei juuri tuosta syystä ota sitä työkokeilijaa, ellei tunne tätä entuudestaan. Rekrytointikokeilu on eri juttu, siinähän pitää olla työpaikka tarjolla ja jos tahallaan aiheuttaa ongelmia, on pelkästään tyhmä.

Vierailija
4/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kirjoitus ja ote. Tehdään hiljainen kapinakevät 2018.

Jostainhan on aloitettava. Lähtökohtaisesti en kyllä itse palkattomiin töihin lähtisi.

Vierailija
5/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneuksissaan ottavat monet. Sitten on näitä, jotka ottavat kun joku kysyy, se ei kai ole väärin.

Vierailija
6/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni työnantaja ei juuri tuosta syystä ota sitä työkokeilijaa, ellei tunne tätä entuudestaan. Rekrytointikokeilu on eri juttu, siinähän pitää olla työpaikka tarjolla ja jos tahallaan aiheuttaa ongelmia, on pelkästään tyhmä.

Minusta olisi tyhmää tehdä töitä palkatta.

Vierailija
7/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneuksissaan ottavat monet. Sitten on näitä, jotka ottavat kun joku kysyy, se ei kai ole väärin.

Se on minusta kysyjältä monesti väärin. Kai ne palkkatyöt loppuvat, jos ihmiset änkeävät töihin ilmaiseksi. Kunhan saadaan perustulo, on asia ehkä helpompi hyväksyä.

Vierailija
8/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun ei tarvitse pelätä että töihin otettaisiin. ei työnantajat ota hullulta näyttäviä töihin.

Vierailija
9/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki vaan palkatta töihin, niin ne palkalliset työntekijät voidaan irtisanoa ja kohta täällä ei ole muuta kuin ilmaistyötä meille pienille 300000 työttömälle ja siihen päälle niille irtisanotuille XD. 

Totta on kyllä se, että jos työntekijä ei saa mitään hyötyä työstä, esim varteenotettavaa työkokemusta ja mahdollisuutta työllistyä, niin kuka hullu antaa täyden työpanoksen jos "saa" olla ilmaiseksi palkkaa saavien työläisten joukossa ahertamassa, kuulemassa miten seuraava ilmaistyöntekijä jo on oven takana. Nimimerkillä kokemusta on tuollaisesta tilanteesta, iso firma mutta ei "voinut" työllistää ilmaistyön jälkeen, eli koska oli vuosiksi eteenpäin tulossa uusia orjia. Onneksi sain tuolta sellaisen työkokemuksen, että tein työni kunnolla. Mutta jos olisi ollut toisenlainen työ, niin olisin kyllä ollut paljon sairaana ym.

t entinen Työtön. Olen ihan tyytyväinen, etten ole tällä hetkellä  kirjoilla missään te toimistoissa tai kelassa, kun tuo järjetön työttömien orjuuttamismalli tulee voimaan, huh, olen pahoillani kaikkien pienten ihmisten puolesta, aivan uskomatonta työttömien mustamaalausta ollut lehdistössä jo aivan liian pitkää.

Jokaisen haukkujan pitäisi jäädä pakkotyöttömäksi vuoden ajaksi, ihan perus työttömyysturvalla vain, niin saattaisi kello muuttua, kun alkaa tulla huoli miten maksaa vuokra, lainat, laskut, mistä rahaa ruokaan...

Kuten itse jouduin aikanani miettimään, kun päätösten teko te toimistossa kesti ja sen jälkeen kelassa, enkä saanut mistään rahaa huoh  keräsin pulloja ja itkin, että miten tässä näin kävikään, aloin jo miettiä leipäjonoa, mutta olin sen verran nuori etten kehdannut. Kamalia muistoja...

Vierailija
10/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinun ei tarvitse pelätä että töihin otettaisiin. ei työnantajat ota hullulta näyttäviä töihin.

Muutuinkohan hullun näköiseksi työttömyyteni ensimmäisenä päivänä, silloin, kun olin työttömyyden aikana viimeksi osa-aikatyössä vai nyt aktiivimallin tultua voimaan? Veikkaan itse viimeistä, mutta sinä varmaan tiedät paremmin, kuinka hulluuteni näkyy päällepäin? Vai toivotko, että näkyisi? Voit tulla pettymään monesti.🙂😵😛

Vierailija
11/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon työtä joka vaatii niin paljon perehdytystä ettei edes muutaman kuukauden sopimuksella ole vaivan arvoista ottaa siihen työntekijää.

Vierailija
12/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen työtön työttömien puolella AINA kirjoitti:

Niin, kaikki vaan palkatta töihin, niin ne palkalliset työntekijät voidaan irtisanoa ja kohta täällä ei ole muuta kuin ilmaistyötä meille pienille 300000 työttömälle ja siihen päälle niille irtisanotuille XD. 

Totta on kyllä se, että jos työntekijä ei saa mitään hyötyä työstä, esim varteenotettavaa työkokemusta ja mahdollisuutta työllistyä, niin kuka hullu antaa täyden työpanoksen jos "saa" olla ilmaiseksi palkkaa saavien työläisten joukossa ahertamassa, kuulemassa miten seuraava ilmaistyöntekijä jo on oven takana. Nimimerkillä kokemusta on tuollaisesta tilanteesta, iso firma mutta ei "voinut" työllistää ilmaistyön jälkeen, eli koska oli vuosiksi eteenpäin tulossa uusia orjia. Onneksi sain tuolta sellaisen työkokemuksen, että tein työni kunnolla. Mutta jos olisi ollut toisenlainen työ, niin olisin kyllä ollut paljon sairaana ym.

t entinen Työtön. Olen ihan tyytyväinen, etten ole tällä hetkellä  kirjoilla missään te toimistoissa tai kelassa, kun tuo järjetön työttömien orjuuttamismalli tulee voimaan, huh, olen pahoillani kaikkien pienten ihmisten puolesta, aivan uskomatonta työttömien mustamaalausta ollut lehdistössä jo aivan liian pitkää.

Jokaisen haukkujan pitäisi jäädä pakkotyöttömäksi vuoden ajaksi, ihan perus työttömyysturvalla vain, niin saattaisi kello muuttua, kun alkaa tulla huoli miten maksaa vuokra, lainat, laskut, mistä rahaa ruokaan...

Kuten itse jouduin aikanani miettimään, kun päätösten teko te toimistossa kesti ja sen jälkeen kelassa, enkä saanut mistään rahaa huoh  keräsin pulloja ja itkin, että miten tässä näin kävikään, aloin jo miettiä leipäjonoa, mutta olin sen verran nuori etten kehdannut. Kamalia muistoja...

Tuon kun loputkin palkansaajat tajuaisivat.

Vierailija
13/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ex-työpaikalla tehtiin juuri niin, että otettiin ilmainen työtön harjoittelujaksolle.

Kuukauden sisällä tuon aloittamisesta samoja hommia palkalla tekevät oli painostettu irtisanoutunumaan (tyyliin antaen ymmärtää että jos eivät itse nyt lähde niin elämä tehdään niin helvetiksi että kohta kyllä lähtevät).

Työt sitten siirrettiin tuolle ilmaiselle.

Saa nähdä, mitä tekevät kun se lakkaa olemasta ilmainen. Varsinkin kun ei ole pätevyyttä kyseisiin hommiin, on vain halpa.

Vierailija
14/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa ilmaistyöntekijöitä, koska työsuhteen yksi määritelmä on siitä maksettava palkka. Sen sijaan on olemassa työkokeiluja, työharjoittelua, kuntouttavaa työllistämistä. Ei sinun  tarvitse pelätä, että niihin joutuisit, jos kerran onnistut ilmankin itsellesi työpaikan löytämään.

Ihan kamalaa itkua ja uhoa tällä palstalla, mutta jostain syystä ne kyvyt työpaikan löytämiseen tai sen luomiseen tuntuvat puuttuvan.

Vierailija
15/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen tuollaista vastaan, mutta nyt se jotenkin tuntuu hyvältä ja oikeudenmukaiselta asialta.

Nimenomaan oikeudenmukaisena. Ja en edes ole työtön tai sen välittömässä uhassa.

Vierailija
16/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen tuollaista vastaan, mutta nyt se jotenkin tuntuu hyvältä ja oikeudenmukaiselta asialta.

Nimenomaan oikeudenmukaisena. Ja en edes ole työtön tai sen välittömässä uhassa.

Vierailija
17/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä sinunkaan, jos et tuon paremmin osaa kirjoittaa.

Vierailija
18/19 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutuinkohan hullun näköiseksi työttömyyteni ensimmäisenä päivänä, silloin, kun olin työttömyyden aikana viimeksi osa-aikatyössä vai nyt aktiivimallin tultua voimaan? Veikkaan itse viimeistä, mutta sinä varmaan tiedät paremmin, kuinka hulluuteni näkyy päällepäin? Vai toivotko, että näkyisi? Voit tulla pettymään monesti.🙂😵😛

Siis jollain noinkin typerällä provolla pääsee nahkan alle.

Vierailija
19/19 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin tähän nykyiseen palkkatyöhöni 7v sitten niin, että olin ensin 3kk työelämävalmennuksessa (nyk. työkokeilu) ja sen jälkeen työnantaja sai muistaakseni vuoden ajan palkkatukea.  Ei kaikki työkokeilupaikat ole riistoa - pitää vain hieman tsekata millaiseen paikkaan on menossa.  Työkokeiluun pakottamisesta ei toki hyödy kukaan, ei työnantajakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi