Mielipide/ajattelumalli/käyttäytymismalli, jota et voi ymmärtää vaikka kuinka yrittäisit?
Itselläni sellainen on niin pitkälle viety pasifismi, että itsepuolustuskin on moraalisesti tuomittavaa.
Mielestäni kenties kaikista yksilön oikeuksista itsestäänselvin ja parhaiten perusteltu on oikeus suojella itseään ja läheisiään väkivallalta. Jos ihmisellä ei ole moraalista oikeutta suojella omaa henkeään, hänellä ei käytännössä ole oikeutta elää.
Kommentit (18)
En voi koskaan ymmärtää millaista on olla epämusikaalinen/rytmitajuton. Sellaiselle musiikin täytyy olla pelkkää meteliä. Miten paljon sellaiset menettävätkään elämästä.
Introvertti ei ymmärrä ektroverttia
Että vain miehiä koskeva armeija/sivari on hyvä juttu. Sen pitäisi olla joko pakollinen kaikille tai vapaaehtoinen kaikille.
Voitaisiin perustaa sellainen 6kk talouskoulutus jossa opeteltaisiin niitä taitoja joita naiset/ne jotka eivät mene sotimaan tarvitsevat kun sota syttyy. Se, meneekö armeijaan vai talouskouluun ei riippuisi sukupuolesta vaan saisi itse valita. Sitten perusteluina ei voitaisi käyttää että se on liian raskasta. Mutta kyllä itsekin naisena ymmärrän kyllä ettei menkkojen kanssa ole kiva rämpiä metsässä.
Ihmiset jotka ovat sitä mieltä että heidän mielipiteensä ja elämänkatsomuksensa ovat ainoat oikeat.
En ymmärrä sitä ajattelua, että itse ei olla vastuussa mistään vaan aina syytetään muita.
Valtio on perseestä kun en saa töitä! Naiset on perseestä kun minulla ei ole naista! Ja tätä rataa...
Ihmiset, jotka eivät näe oman vastuunsa merkitystä juuri missään, esim. vaikkapa itsensä työllistämisessä ja elättämisessä. Vika on aina muissa, ja mun tukia ei saa leikata. Tai mua ei saa painostaa mihinkään, kun makaan perseelläni näiden saavutettujen etujen päällä. Tiedän, että tästä seuraa hirveä p*skamyrsky, mutta alkanut ärsyttää ihmiset, kuvittelevat että heillä on jokin subjektiivinen oikeus roikkua vuosi kaudet kortistoissa ilman, että edes yrttävät työllistää itsensä vaikkapa sitten puhelinmyynnillä tai siivouksella. Se, ettei jokin asia ole kannattavaa, ei ole mikään syy. Kyse on omasta vastuusta.
Mustavalkoinen, yleistyksiin ja stereotypioihin perustuva ajattelu: miehet-naiset, nuoret-vanhat, kaupunkilaiset-maalaiset, suomalaiset-ulkomaalaiset.
Että ihmisen, jota on kiusattu, ja jolla on siksi paha olla ja tarvitsisi apua pitäisi kuulemma ottaa vastuu elämästään. Aha, ja vit)tu miten ne kaksi asiaa liittyvät toisiinsa? Kiusattuko on niin saa)tanan vastuuton, kun kärsii siitä, mitä hänelle on tehty?
Millaista vastuunottoa tuossa oikein tarkoitetaan, kun ne ovat ne haavat, jotka elämän pilaavat? Eli kiusattu onkin siis vstuussa haavoistaan muiden mielessä, eivät ne kiusaajat? Tarkoitan, että syytäväää sormea ei osoiteta heihin, vaan kiusattuun. Eiväthän ne kiusanneet raukat voi tietenkään tilanteessa kantaa vastuutaan, joka heillä on kiusaamisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ovat sitä mieltä että heidän mielipiteensä ja elämänkatsomuksensa ovat ainoat oikeat.
Mä olen sitä mieltä usein ja siis en ehkä ajattele, että ne ovat "ainoat oikeat", mutta sanotaanko fiksuimmat ja järkevimmät. Aika tyhmää on jonkun persun esim. kuvitella perustelevansa muille persumaisen maailmankatsomuksen paremmuutta melkein mihinkään nähden ottamalla esimerkkejä melkein mistä tahansa persujen toiminnasta . Paneehan se täysin naurattamaan, kun ajatteleekin.
Ja kun persuelämää ei voi perustella parhaimmaksi, niin te kannattajatko suoraan myönnätte kannattavanne pskaa ideologiaa?
Sotaa en ymmärrä. Täysin järjetöntä toimintaa, joka ei ratkaise yhtään mitään eikä liity niihin eripuraa aiheuttaviin asioihin mitenkään. Mutta silti koko maailma hyväksyy sen. Kun niin se nyt vain pitää tehdä, jos ei fiksut aikuiset ihmiset pääse asioista sopuun.
Ihmiset jotka maksavat satoja euroja uskomushoidoista, mutta pitävät näyttöön perustuvaa länsimaista lääketiedettä lääkefirmojen ja tieteen tekijöiden törkeänä rahastuksena ja salaliittona. Tai jättävät rokottamatta, koska netissä, joku kehotti tekemään niin.
Se, että Suomessa asunto "pitää" omistaa. Muualla Euroopassa pitkät vuokrasuhteet ja edulliset vuokra-asunnot ovat tavallisempia. Täällä, kun asuu vuokralla, joutuu kuulemaan todella outoja kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä ajattelua, että itse ei olla vastuussa mistään vaan aina syytetään muita.
Valtio on perseestä kun en saa töitä! Naiset on perseestä kun minulla ei ole naista! Ja tätä rataa...
Minä taas en voi ymmärtää tätä ”senkus tytön vain menee töihin” aikana, kun jokaista työpaikkaa kohden on kymmenittäin hakijoita. En ole matemaattisesti lahjakas, vaan aika perustasoa, mutta silti laskutaitoni riittää siihen, että ymmärrän, ettei 300 000-30 000=0
Vihervasemmistolaisuus, suvakkius, femakkous ym. muut kaikki näihin liittyvät ja kuuluvat mielisairaudet.
vihreiden pekka haaviston sallitaan olla presidenttiehdokas. Sama koskee muita vasemmistolaisia ehdokkaita.
Sitä, että pettäminen olisi koskaan, missään tilanteessa okei tai perusteltavaa/hyväksyttävää/jonkun muun kuin pettäjän itsensä syy/vastuu.
Se että tehdään lapsia ja heti pian ollaan dumppamassa ne tarhaan. Tai että yritetään jatkuvasti hoidattaa lapsia isovanhemmilla.
Kaikenlaisten idealististen teorioiden kannattaminen vain sillä perusteella, että ne ovat TEORIASSA kauniita, jaloja tms. huolimatta siitä, että ne eivät ole käytännössä toteutettavissa tai niiden toteuttamisen seuraukset ovat katastrofaaliset.