**05-MAALISTEN PÄÄSIÄISPINO**
Kommentit (15)
Toivottavasti muuallakin on aurinkoinen keli niin kuin täällä Oulun läänin eteläosissa.
juups,meillä herättiin kello kuusi ja pitkästä aikaa nukuttiin koko yö heräämättä.Tosin tätä äippää ois vielä nukuttanu kun eipä niitä monen yön univelkoja yhdessä yössä korjata.Juuso on nyt ekoilla unilla ja lounaan jälkeen lähdetään sit mun isälle kylään,jonne tulee mun velikin.
Illalla Juuso menee sit mun äidille yökylään ja me lähetään miehen ja muutaman kaverin kans vähän illan viettoon.Nätisti otetaan,niin että huomenna selviää ostoksille Kärkkäiselle.
G:heitänpä galluppia jos joku vastaa,jos ei niin kysellään ens viikolla uudestaan....eli annatteko ruuan päälle aina hedelmä-tai marjasosetta,kiisseliä yms. niin sanotusti jälkiruokaa?
Nyt ite aamupesulle,vielä en oo ehtiny.
Suohomppeli81 ja aamuvirkku Juuso
Aurinkoista on täällä Helsingissäkin, eli ei vain Oulussa! Juuri olin pojun kanssa tuossa takapihalla vähän " hiekkalaatikkoleikeissä" (=väsytystaktiikka) ja nyt hän koisii vaunuissa ulkona.
Aamut alkavat meillä edelleen 5-5:30 ja tänään naureskeltiin miehen kanssa, että kyllä sitä paljon ehtii tehdä jo ennen klo 10:ntä, kun noi aikaisin nousee (oltiin jo norm. aamurutiinien lisäksi, imuroitu koko kämppä, pesty lattiat, pyyhitty pölyt, pesty koneellinen pyykkiä, tyhjätty astianpesukonne, öljytty pari massiivipuulevyä ja vaatehuoneeseen eilen haetut hyllystötkin olivat lähes valmiit).
Meidän piti ensin lähteä pohjanmaalle pääsiäisen viettoon, mutta kun miehen työt venyi eilen klo 20 asti, mentiin vaan kiireen vilkkaan hakee vaatehuoneen hyllystöt lähirautakaupasta, jotta tekemistä pitkäperjantaille riittää :). Tuntuu, ettei muuton jälkeen olla ehditty yhtään vielä kotia yhdessä laittamaan ja tänäänkin toinen aina viihdytti pojua ja toinen puuhaili. Huomenna mennään sitten hakemaan muutamasta sisustuskaupasta tilattuja tavaroita ja su&ma menee varmaan niitä kasatessa&paikalle asentaessa.
Galluppiin: Ei anneta mitään ns. jälkiruokia. Aamulla menee puuron (2-3dl) seurana ½pikku purkki (niitä 125g:sia) marjasosetta ja toinen puoli menee sitten iltapuurolla. Välipalalla on vadelma-mustikka-jugurttia pikkupurkki ja lisäksi maitoa tai ruusunmarjavelliä. Ollaan yritetty välttää ylimääräisiä sokereita viimeiseen asti ja jos vain mahdollista niin karkitta/herkuitta ollaan 2-3 vuotiaaksi. Vaikeutuu varmasti, jos viedään hoitoon kodin ulkopuolelle, mutta kotona pojua hoitavat ovat sitoutuneet näihin meidän tavoitteisiin terveen purukaluston puolesta ja homma toimii, kun esimerkkejä herkuttelusta ei ympärillä ole.
Nyt taidan mennä lukemaan uusimman Gloria-koti-lehden takapihalle aurinkoon, ennen kuin poju taas kohta herää.
-Eliisa & Oliver
Kello kolmen aikaa tuntui todella,että on pitkä päivä.Kaikki hommat ja paljon ylimääräsiä oltiin keretty tekemään siihen mennessä. Mekin noustiin jo seiskalta, niin ehtiinhän sitä. Sitten lähdettiin kaverille kylään, ostetaan heiltä kaksosten rattaat niin käytiin katsomassa ne. Ne oli vaan säilytyksessä navetan vintillä, joten ei saatu mukaan niitä vielä->oli hiiret tykännyt sotkea, yhh.
Kävin sitten eilen uudestaan ultrassa Kotkassa. Kätilö soitti, että toinen kätilö haluisi katsoa sykerön mahalaukun, ja jotta miun mieltä ei jäisi vaivaamaan, niin voitteko tulla heti?!! Sinne sitten taas ja nyt mahalaukku näkyi hyvin ja normaalina. Keskiviikkona ka sattui sitten vaan niin että vauva oli tyhjentänyt sen juuri ja siksi ei näkynyt. Olin niin helpottunut!! =) Pippeliä ei vieläkään näkynyt, muttei kätilö uskaltanut julistaa sykeröä tytöksi..mutta kyllä me uskotaan niin että meille on toinen prinsessa tulossa =)
G: me ei myöskään anneta mitään jälkkäriä ruuan päälle. Yhdessä vaiheessa kyllä annettiin, mutta se lopetettiin, kun tuntui ettei kunnon ruoka mene lainkaan. Joskus saa rusinoita, naksuja, leipää, jos yritetään pitää neitiä paikallaan sen aikaa kun itse syödään.
KYSYMYS: pysyykö teidän lapset syöttötuolissa? Onko valjaita jouduttu hankkimaan? Meillä neiti ei kestä sekunttiakaan kauempaa istumassa vaan jo on seisomassa ja nousemassa pöytään..pitää siis hommata valjaat, ei taida muuten tulla mitään.
SOLALLE kiitos puuvinkistä.Jäi leikkaamatta, onneksi. Oltiin eri mieltä miehen kanssa mistä leikataan, joten luovuttiin toistaiseksi niistä puuhista.
Nyt ois suihkun/kylvyn aika. Mimmi on nyt ihastunut tuohon vannassa leikkimiseen.Joten joka ilta ollaan kylvyssä hetki ja sitten loppusilaus suihkussa.
Huomiseen!!
Tuulia
Ajattelin minäkin pitkästä aikaa pinoutua, kun kerrankin on aikaa, eikä vielä nukuta...
Ensiksi: MUKAVAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE! Vaikkakin sitä on enää päivä jäljellä =)
Sitten valitusta: meitin poika sitten sairastu vatsa/ripulitautiin keskiviikkona. Ja edelleenkin ripuloi jonkin verran. Liekö nyt sitten sitä rota-virusta?! Kyllä harmittaa, kun toinen on aivan vaisu verrattuna normaaliin itseensä. Onneksi oon saanu juomaan ja ruoka maistuu melko hyvin, vaikkakin pienemmät annokset kerrallaan ja useimmin ku normaalisti. Niin meillä on siis menny pääsiäinen, toista hoivaillessa. Ahdistaa, ettei nyt sitten olla päästy tekemään mitään. Ei meillä mitään erityisiä suunnitelmia ollu, mutta aattelin, et oltais voitu tehdä jotain kiva yhdessä ku ukollakin on vapaata. Mutta ei. Taas uusi muistutus perhe-elämän ihanuudesta! =) Ei vaan, nythän on tärkeintä saada pikkumies kuntoon.
G: poika on kova mies syömään, joten saa lämpimän aterian päätteeksi hedelmä/marjasosetta purkin. Ja siltikin joskus tuntuu, että vieläkin on nälkä. Siis normaalisti poika syö kuin hevonen...
Noopu ja Tuukka (18.3.)
ja sitten huomenna paluu arkeen!!
Hyvää huomenta!!!
Eipä näilä linjoilla taida olla kuin meikäläinen, mutta kerrakin likka leikkii omineen, eikä välitä vaikka olen koneella!! ;)
Tänään meillä ohjelmassa kuistin remppaamista! Puretaan kiinteät polttopuulaatikot joiden tilalle tulee nyt väliaikaisesti naulakot ja kun joskus on rahaa niin ostetaan joku vaatekaapin tyylinen siihen. Tarkoitus oli tehdä isompikin remppa, mutta nyt on pakollisia rahamenoja sen verran,että tehään se sitten joskus.Näin ollen saahaan tilaa kaksosten rattaille..
Huomenna on taas neuvola. Paino tippui tässä kahden viikon aikana, mutta pääsiäisen herkut on kyllä nostanut painon samoihin lukemiin kuin edellisessä neuvolassa. Pienestä se on kiinni, syökö ns.lähes kasvisruokaa tai sitten norm. ruokaa eikä niin paljon niitä rehuja..Mie en kyllä tän raskauden jälkeen varmaan tule koskaan enää syömään esim. sekavihanneksia ;) ½kg kasviksia on kyllä aika iso määrä syödä päivässä ja joka ikinen päivä..yhh!!
Sellasta mietteitä tänä aamuna.
Tuulia
Täällä ollaan mummolassa pääsiäinen vietetty ja tänään olisi edessä ajelu takaisin Helsinkiin kotiin. Tämäkin pyhä on mennyt samoissa merkeissä kuin aiemmatkin (siis äitin osalta), että pahemmin ei ole tullut liikuttua mutta sitäkin enemmän syötyä herkkuja. Eli, jos jotain oli painosta lähtenyt ennen loma, on ne tulleet nyt takaisin. Paluu lähtöruutuun siis...
Helmin osalta pääsiäinen onkin sitten ollut yhtä kehitysjuhlaa. Siirryttiin kokonaan lehmänmaitoon ja vieläpä kylmänä. Ja sisksipä sitä maitoa ei pahemmin olekaan juotu...Eli puolet siitä määrästä menee kylmänä kuin meni ennen huoneenlämpöisenä tai lämmitettynä. Syömisen kansa oli eilen aikamoista takkuamista jokaisella aterialla. Tiedä sitten miksi.
Käveleminen on lähtenyt toden teolla käyntiin täällä mummolassa. Nyt Helmi kävelee enemmän kuin konttaa. Tuollaisia 3-4 m pätkiä menee, ennenkuin jalka koskee johonkin (esim. maton reunaan) ja tasapaino pettää. Sitten tyttö on alkanut kiipeilemään ja täällä mummolassa kiipeääkin jatkuvasti olohuuoneen kukkapöydän päälle tiirailemaan lintuja, jotka ruokailevat ulkona.
Myös alkeellista puheenkehitystä on havaittavissa. Lamppu on nykyään pu, niinkuin monella muullakin kuulemma. Kauheasti osoitellaan kaikkea ja odotetaan, että kerrotaan, mikä esine on. Taulut, lamppu ja kello ovat suosikkejen listalla.
Eilen koeajettiin uudet kuratamineet. hanskat olivat liian suuret, vaikka ovat pienintä kokoa ja kun tuo peukalihanskan käyttö on vähän alkutekijöissään, niin eipä ollut mitään iloa niistäkään. Housut olivat hyvät. Jälkiä ei polviin tullut, vaikka Helmi konttaili tuossa kuivalla asvaltillakin. Saattoi vaan olla hieman tönkkö olo, kun oli päällä ä-pakkauksen toppahaalri ja vielä siinä päällä suht paksut kurabyysat. Mutta ihan kivasti hän pääsi liikkumaan. Kumpparit jalassa ei vaan tuo käveleminen vielä ota onnistuakseen, joten pääasiallinen liikkumamuoto olikin konttaus.
G: Mä en mitenkään johdonmukaisesti anna tai ole antamatta jälkkäriä. Jos helmi syö tosi huonosti, niin saatan tarjota kylmää hedelmäsosetta vielä liharuoan jälkeen, mutta yleensä sitäkään ei montaa lusikallista huoli. Jos hän syö hyvin, en anna enää mitään jälkkäriä.
Oliko muita kysymyksiä? En muista nyt ollenkaan!
Eipä kai tässä sitten tämän kummempaa olekaan.
Tai jos vielä teille uudelleen raskautuneille pientä kysymystä. esim. Tuulia, jolla on masu ollut kipeänä raskauden aikana. Että miten sujuu taaperon nostelu ja kantaminen ison mahan kanssa? Supistaako? Sattuuko? Vai eikö tunnu missään? Mulla kun jo helmiä odottaessa pinenikin rasitus sai mahan kovaksi ja kipeäksi. Jotta sitä mietinkin, kuinka meinaan pärjätä, jos sam toistuu toisen raskauden aikana ja kuitenkin joudun helmiä kantelemaan, kun kerrostalossa asutaan ja varmaan siis muutenkin. Vaikka osaisikin jo kävellä. Ja mites muuten muu touhuilu taaperon kanssa? Esim. sylisssä olo, tai siinä venkoilu/riehuminen? Saako maha pahoinkin osumaa? Mulla kun alkoi supistaa jo joustava housun vyötärökin edellisen raskauden aikana, niin mietin, mitä tapahtuu, kun pidän Helmiä sylissä tms.
Nyt ei muuta.
lehtovi ja helmi 28.3.
.. laitellaanpa nyt Lehtoville masu-kuulumisia.
Masu kasvaa _hurjaa_ vauhtia! Torstaina kuvista verrattiin, että eräällä ystävällämme oli saman kokoinen 2h ennen heidän tytön syntymää. Olenkin jo sitä mieltä, että nämä mitat riittäisivät mulle mainiosti. Esikoista vielä kantaa tuossa lonkalla, mutta ei enää mahanpäällä. Syliin vielä mahtuu.
Supistuksia (kivuttomia kovettumisia) on pitkien työpäivien ja iltaisin jonkin verran. Puukotukset (ne inhottavat alapään juilimiset) ovat jälleen alkaneet. Muuten mene ihan ok, mitä nyt paino on taas sillä hurjalla nousukäyrällä mitä oli esikoisenkin aikaan. Silloin LA:na oli +24kg ja sitten en seuraavan 2 viikon tuloksia enää niin ylös kirjannut. Nyt toivottavasti ei menis 20 raja rikki, kun jos hellekesä yllättää, niin pelottaa miten tuon " juoksijan" perässä pysyy ja jaksaa. Turvotusta on alusta asti ollut ja mennyt. Välillä juominen unohtuu ja aina ei ihan täysin suolatontakaan ruokavaliota ennätä pitämään.
Aiempana pinossa oli kommentti " jatkuvasta kitinästä" . Meillä on nyt kans pääsiäisen pyhät oltu jotenkin kärttyinen. Eka veikkailtiin korvia, sitten vain " huomatkaa mut ahdistusta" ja lopulta pohditiin poskihampaiden puhkeamista. Ei ole syy selvinnyt, mutta kovasti tuo kaveri on alkanut kuolata ja hetkeäkään ei viihdy yksin. Eroahdistus, varsinkin isän perään, on järkyttävä.
Pääsiäinen on mennyt kotia laittaessa: vaatehuoneen hyllystöt, työhuoneen kaapit, eteisen penkin sai mies tehtyä valmiiksi ja mä väkersin siihen sellaisen istuintyynyn. Eilen myös vähän leivoin ja muuten aika on mennytkin " arjen pyörittämisessä" ja mun väitöskaronkan suunnittelussa. Tänään pitäis ryhdistäytyä ja tehdä seminaari-esitys valmiiksi. Ulkona ois vain paljon kivempi puuhailla, vaikka piha on vielä rakentamisen jäljiltä pelkkää " maata" . Terassille sentään saatiin kalusteet ja pojalle keinu sekä vieressä oleva hiekkakasa on saanut toimia hiekkalaatikkona. Voi kumpa maa sulais nopeasti ja piha valmistuisi (ei tehdä pohjia itse).
Nyt lounaan valmistuksen pariin. Mitäs kivoja uuniruokia ois, joita vois tehdä aina viikonloppuisin ison satsin ja sitten pakastaa annoksina arkea varten? Viikolla kun ei ehdi töiden&pojan hoidon lomassa ruokaa tehdä.
-E & O *taas pinossa*
Pääsiäinen on kyllä mennyt ihan levätessä ja ulkoillessa. Tänään miehellä töitä koko päivän, niin ollaan Eelin kans kahdestaan.
Hassua ollut olla täällä etelässä pyhien aikaan, kun yleensä aina mennään pohjoiseen. Ja melkein kaikki kaverit kun ovat pohjoisessa käymässä, niin ei ole kenen luokse lähteä kyläilemään..
Lehtoville ajattelin myös antaa vastauksia omalta kohdaltani. Koskaanhan ei tiedä miten raskaus menee, kun ovat niin erilaisia, mutta mun kohalla onneksi tämä toinen raskaus on ollut alun mahakipujen jälkeen paljon helpompi. Eelin odotusaikana mulla oli ihmeellisiä poltteluita ja jotain vapinakohtauksia ja kaikkea ylimääräistä, nyt ei mitään sellaista.
Toisaalta nyt on tulleet kuvioihin liitoskivut, joita ei ollut edellisessä raskaudessa ollenkaan. Supistuksia tulee suht samalleen, mutta terkkari sanoi neuvolassa, että kun elimistö on tottunut nosteluihin, niin se ei aiheuta ylimääräisiä supistuksia.
Painokin on pysynyt kurissa, kun ei ole aikaa vain istua sohvalla ja syödä ;) Sitäpaitsi Eelin hereillä ollessa ei voi muutenkaan syödä mitään hyvää, kun se tietää mikä on hyvää ja huutaa naama punaisena, jos ei itse saa.
Se harmittaa tietenkin, etten voi mahan takia painia Eelin kanssa samalleen kuin mieheni, mut luulenpa, että Eelille riittää, kun pidän sylissä paljon. Ja Eeli viihtyy omissa leikeissäänkin, kunhan olen jossain lähettyvillä.
Eniten mulla jännittää Eelin suhtautuminen vauvaan (niin kuin varmaan kaikilla tässä vaiheessa) ja miten lähtee arki sujumaan kahden pienen lapsen kanssa. Sekin riippuu paljon siitä, millainen vauva on luonteeltaan.
Rosa rv 33+3 ja Eeli
Tulinpa minäkin lukemaan pääsiäispinon, kun sattui luppoaikaa... Muuten onkin pääsiäisen seutu mennyt vauhdilla.
Perjantaina käytiin koko perheen voimin Korkeasaaressa. Täytyy sanoa, että ikinä en ole niin hyvin nähnyt kissaeläimiä kuin nyt... Oli sen verran viileätä, että olivat oikein liikkeellä - yleensä kun kesähelteillä tuppaavat vain makailemaan. Lauantaina oli sitten siivouspäivä, ja illalla tuli veljeni perheineen kylään. Heillä on 3-vuotias tyttö, ja siinähän riitti sitten vauhtia, kun Nuutti (nyt siis 3,5 v), Saana ja serkkutyttö pistivät menoksi... Välillä sai kyllä komentaa oikein toden teolla. Mutta hyvä, että toisilla oli hauskaa...
Eilen oli sitten vihdoin ja viimein Saanan 1-vuotissynttärit. Väkeä oli 16 aikuista ja 8 lasta... Oli siis tiivis tunnelma. Tarjosin ruoan + kaikenlaista kahvin kera, joten valmisteluhommiakin riitti. Kaikki meni hienosti, tosin päivänsankari veti sikeitä silloin, kun olisi pitänyt puhaltaa kakusta kynttilä, mutta isoveli ja serkkutyttö sitten hoitivat sen homman... Hauskaa oli, mutta illalla olin kyllä niin poikki kuin olla voi... Zombiena vain tuijotin telkkaria, kun oli saatu lapset nukkumaan.
Ja huomenna töihin. Tuntuu oudolta ajatukselta, kun on 5 päivää saanut olla poissa sieltä. Mutta eiköhän se taas. Isäntä tosin lähtee Lappiin keskiviikkona, kotiutuu perjantaina, joten meikäläisellä on yh-elämää tiedossa pari päivää. Onneksi mies jättää auton meille.
Ja vielä galluppiin vastaus: Ei anneta jälkkäriä. Aika vähän meillä muutenkin makeata syötetään, varmaan kerran viikossa saa pullaa tai keksiä ihan vähän. No, jogurttia syö välipalaksi, siinä on tietysti jonkin verran sokeria, mutta ei siis oikeastaan muuta makeata.
Mitähän vielä... EliisaKu:lle piti sanoa, että minä olen myös tulppaanifriikki. Pitää aina olla maljakossa kimppu tulppaaneja näin keväällä. Nyt ostin lisäksi ruukkunarsisseja ja -krookuksia, pitää istuttaa tuonne ulkoruukkuihin. Syksyllä istutin n. 300 kukkasipulia eri puolille pihaa. Myyrät sitten kävivät niitä kivasti syömässä. Olen nyt koettanut katsoa, onko sieltä tulossa yhtään kukkaa, ja n. 5 vihreätä sipulikukan alkua olen nähnyt... Että jotain sentään ;-)
Sellaista siis tänne. Nyt pikkuneiti hermostuu, joten lopettelen.
Hyvää maanantain jatkoa!
Terhi&Saana
Pitkästä aikaa :-D
On jotenkin vaan niin " kiire" ettei ehdi koneellekaan.
Ihan enste galluppiin: Meillä annetaan lähes aina " jälkkäriä" eli hedelmäsosetta tai jukurttia. Syynä tähän oikeastaan se että jos likka ei syö kunnolla ruokaa niin silloin annan välillä hedelmäsosetta ja ruoka taas maistuu. Siitä on vaan tullu tapa ja tosin..saahan niistä sitten vitamiinejakin.
Meidän sihtikurkku syö jo ihan oikeeta ruokaa!!! Hip hei. Kotiruokaa ei tarvitse soseuttaa, ei edes haarukalla liiskata vaan syö ihan paloja. Muutama purkkiruoka vielä tökkii ja ne pitää soseuttaa. Mutta riisi- ja makrupohjaiset purkkiruoatkin menee.
Pääsiäinen mennyt touhutessa kaikenlaista. La oli kummitytön kanssa ostospäivä, ostin mm. likalle matkarattaat. Gracon Spreet tarttui mukaan, tosi hyvät! Siivousta ja ikkunanpesua, ulkoilua jne. Hommaa riittäny koko ajan. Tyhjensin kaikkien talvikamppeet pesukoneen kautta varastoon ja pyykkiä tosiaan sai pestä varmaan 10 koneellista kun vielä vaihtoi petivaatteetkin.
Meilläkin pikkuisen on kehitytty tuossa liikkumisessa. Nyt likka kävelee taaperokärrin kanssa. Itse ei vieläkään nouse seisomaan mutta kävelee tomerasti kun hänet laittaa siihen kärriä vasten. Miten ihmeessä likka hokasee tuon seisomaan nousemisen kun ei konttaa vaan kiitää pepullaan? :) No ehkä joku päivä. Vielä taaperokärrin työntely on aika horjakkaa ja seuraan perässä koko ajan. Mutta edistystä tämäkin.
Sanavarasto kasvaa huimasti. Yks päivä vaihdoin kakkavaippaa ja tyttö hoki " kakka, ei" monta kertaa :)
Nyt meen syömään lasagnea! Nam! Että ei täälläkään päästä kyllä laihtumaan :-D
Mukavaa jatkoa kaikille, käyn taas joskus kertomassa kuulumiset. Nyt ei ennätä joka päivä kun alkoi nää työkiireet :)
Mukava muuten olla töissä välillä, on niin toisenlaista kun tää kotonaolo.
Moi!!!
Meillä on tripp trappissa käytössä valjaat. Ei ois muuten tullut mitään. Sillä välin kun otat lusikkaan ruokaa on poika jo kontallaan pöydällä matkalla kohti toisessa päässä olevia tulppaaneja (mun pakkomielle tähän aikaan vuodesta). Ostettiin siis valjaat ja 2 seuraava ruokailukertaa tempoi itseään ylös, sitten otti opikseen ja istuu nyt kiltisti oli valjaat tai ei. Yleensä kotona laitetaan, jotta tuntuma säilyy, mutta kylään/kaupungille emme niitä rahaa, valjaiden vaikutus kun tulee mukana muutenkin. ;)
Nyt taas leikittämään tuota termiittiä. Isäntä ottaa vielä unta, kun nyt on kahtenä yönä herätty jo 4:45 ja alkaa olla vähän aikaista, jos illalla on katsonut esim. jonkun 23 päättyvän sarjan ja sitten kömpinyt 12 jommalla kummalla puolella punkkaan. Lisäksi yöitkuja on taas ollut näinä öinä. Toivottavasti ei ole 3. korvatulehdus tuloillaan...*peukuttaa*
-E & oliver
Meillä yöllä myös itkettiin 4x, jolloin otin tytön viereen nukkumaan.Ylös noustiin klo 6.Nyt ollaan jo käyty prismassa ja siivottu auto ja vaihdettu Mimmin istuin takapenkille. Ruokaa tässä samalla teen ja luulen tuon neidin olevan ennen yhtätoista valmiina nukkkumaan.
Mummo tuossa soitteli ja pyysi Mimmin yökylään.Joten viedään päiväunien jälkeen Mimsu mummolaan. Me ollaan varmaan vaan kotona tai sitten miun kaveri pyysi iltaa istumaan heille, joten voi olla että meen heille ja mies menköön tallille. Tällä miun kaverilla on 4vkon päästä laskettu aika =) Joten tietää mistä rouvat puhuu ;)
Mitään kummoisempaa ei tänne kuulu, ihana auringon paiste->sulais nyt vauhdilla nuo lumet.
Päivän jatkoja linjoilla oleville!!
Tuulia, Mimmi ja sykerö rv 29+0
Ihanaa, kun vihdoin tuntuu tulevan kevät ;) Eilen käytiin miehen ja Eelin kans 1 1/2 h:n lenkillä ja tuntui oikeasti keväältä. Vähän oli vilpoinen tuuli, muttei se haitannut.
Eeli on ollut nyt taas muutaman päivän tosi kiukkunen. Aamulla kun silmät aukeaa, alkaa kätinä ja se loppuu illalla, kun menee nukkumaan. Kaipa se johtuu hampaan tulosta, mutta olen kyllä antanut särkylääkettä koko ajan, välillä tuntuu, että huutaa ihan muuten vaan..
Päiväunet on meillä kitistynyt tuntiin ja niitä ei nukuta kuin yhdet. Illalla menee 19.30 nukkumaan ja aamulla herätään 6-7 aikaan. Ei kerkee olla oikein omaa aikaa päivässä, kun illalla itekkin menen ajoissa nukkumaan, kun tietää et on aikanen herätys.
Jälkkäriksi annan Eelille banaania, omenaa, maissinaksuja ym. just sen takia, kun ei nyt oikein syö kunnolla. Myöskin ollaan siirrytty syömään pelkästään kotiruokaa, niin ruoat on vähän yksipuolistunut. Me kun ei syödä mitään keitettyjä vihanneksia, niin tuntuu tyhmältä Eelillekkään niitä tarjota. Ja varmasti jossain vaiheessa Eeli huomais, et ettehän tekään niitä syö, niin en mäkään.
Taidanpa lähteä kahvin keittoon, kun en ole tälle aamulle kerennyt juoda kuppiakaan..
Rosa rv33+2 ja Eltsu 17.3.
Eipä se mikään ihme, aivan ihana ilma ulkona. Oltiin tuossa leikkimässä hiekkalaatikolla ja Mimmi ihastui siihen touhuun varsin kovasti. Pitää haravoida ja kääntää hiekka sekä rakentaa kunnon laudat, jossa minä voin istuskella. Oli hieman tuskaisaa kyykkiä tän massun kanssa ;)
Keinumassakin oltiin, mutta se touhu ei innostanut laisinkaan.No, nyt kun jokapäivä päässään keinuun, niin eiköhän se siihenkin hommaan pääse sisälle. On kyllä mukavaa kun on tekemistä ulkona ja ne piha hommat äidille =)
Nyt pitää mennä tekemään ruokaa, palaamisiin!!
Tuulia
En taas aikoihin ole ehtinyt kirjoittaa, mutta lukenut olen miltei kaikki maalisjutut :) Olen muutaman kerran koittanut jotain näpytellä, mutta tuo metin typykkä on sellainen hyper-vilkas kiipeilijä/repijä/jne , että on jorinat aina jääneet kesken...katotaas, kerkiinkö nytkään saada mitään aikaseks... ;)
Me ei olla vieläkään päästy 1-v kuvaan, kun on tytöllä aina naama ruvella ja mustelmilla. Eikä taideta ens viikollakaan kehdata kuvauttaa, kun eilen kävi taas pieni tapaturma. Sanni lensi pihalla juostessaan naamalleen hiekalle, joten nyt on muhkeat pusuhuulet ja nenussakin vähän naarmuja :( Oli koko suukin täynnä hiekkaa ja verta tuli niin, että haalarikin on punainen ja mä jo pelkäsin sattuneen pahemminkin. No, onneks vaan pieni haaveri ja tosiaan vaatteista viis, kunhan typyli säilyi ehjänä :)
Aijoo piti heti sanoa Tuulialle, kun vielä muistaa... Huomasin edellisestä pinosta teidän aikovan pihatöihin ja ajattelin vähän vinkata:
-että vaahteroita en suosittele leikattavan ollenkaan tähän aikaan!!! Ne vuotaa tosi kovasti, jos keväällä leikkelee, eli kannattais muotoilla vasta syyskesällä, jos millään maltatte odottaa.
No niin, nytpä on ekat päiväunet taas nukuttu, joten eikun taas lenkille :)
T: sola ja Sanni-tarzaniina