***TOUKOtoiveiden pitkäperjantai***
Hyvää huomenta ja oikein hyvää pääsiäistä kaikille toukotoiveille! Pitkäperjantain pinoa pukkaa...
Kommentit (13)
torstain pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=6993600&p=1&tmo…
Tulen joskus myöhemmin ku nyt väsyttää etten jaksa istuu täällä kauan.
Tiiti80; tervetuloa takasin ja onnea ens viikkoon!!!! ihanaa et niitä palkintoja alkaa tulla. itellä vielä moooonta viikkoa jäljel..
my_selene ja neitinen rv 33+4
Aamuja!
Täällä huonosti nukuttu yö takana. Vessassa sai käydä ainakin miljoona kertaa viime yönä ja ihme nipistelyä alhaalla koko ajan. Ja supistelua ollut tiistaista lähtien enemmän tai pitkin päivää siis kun aikaisemmin ollut oikeastaan iltaisin ja öisin vain. Onpa taas meikäläisellä valitusta.
Onneksi päivällä tulee tuttava perhe kylään ja me naiset jäädään lasten kanssa kun miehet lähtevät käymään american car show:ssa.
Huomenna mennään koko perheen tapahtumaan jossa poltetaan kokko ja ohjelmaa lapsille. Kun on kivasti tuossa lähellä se tapuhtuma.
Elien käytiin neuvolassa ja nyt on vähän epävarma olo. Alapaine ole noussut tavallisesta 84:stä ensimmäisellä mittauksella 92:teen ja toisellakin mittauksella arvoksi saatiin 90. Pissa oli onneksi puhdas. Neuvolatäti antoi sitten ohjeeksi, että heti jos tulee muita raskausmyrkytyksen oireita, niin pitää mennä nyt pääsiäisenä äitipolille näytille. Minäkun olen luonteeltani sellainen, että tarpeen vaatiessa kehitän itselleni vaikka minkälaisia oireita kun oikein asiaa mietin, niin olenkin jo ihan varma, että mulla on ainakin niitä näköhäiriöitä ja aamulla seisoin peilin edessä ja tutkin, että onko naama turvonnut vai ei... Samaten olen aivan varma, että vauvan liikkeet ovat vähentyneet ja kun neuvolassa ei vielä sf-mittakaan ollut viikossa kasvanut, niin paniikki on valmis. Eli jos ei muuten niin ainakin stressistä verenpaine nousee :) Mies on yrittänyt rauhoitella ja kyllä se rauhoittelu aina hetkeksi auttaa, mutta toisena hetkenä olen jo suuntaamassa naistenklinikalle.
Viime viikolla oli monena päivänä sellainen puristava kipu tuolla alavatsalla ja se kuulemma neuvolatädin mukaan johtuu siitä, että paikat alkavat avautumaan. Tiistaina onkin sitten viimeinen lääkäri, jossa kuulee onko jotain tapahtunut. Toivonmukaan olisi meidän oma lääkäri, joka on tosi asiantunteva ja mukava.
Pääsiäinen on täällä tarkoitus viettää ihan kotioloissa, mitään suunnitelmia ei ole. Ihanaa kun mieskin on kotona.
Anteeksi, tuli nyt ihan oma napa kirjoitus, mutta kun nämä asiat pyörii päässä!
Kevätmamma06 rv 36
Jes, vihdoinkin hyvin nukuttu yö takana:) Illalla alkoi jo ruokakin maistua, eikä tyttökään ole alkanut oksentelemaan (koputtaa puuta!). Heikko olo on kyllä vieläkin, mut kyllä se elämä alkaa voittamaan:)
Huomenna pitäis mennä vanhempien luo kylään, kun äidillä on synttärit. Jos vaikka olis kakkua tarjolla;)
Jollain oli alapaine noussut neuvolassa... Eihän toi alapaineen nousu vielä tarkoita automaattisesti myrkytystä, vaan kyllä siihen tarvitaan useampia oireita. Silloin kun muakin käskettiin seurailemaa noita näköhäiriöitä ja päänsärkyjä ja ylävatsakipuja, niin rupesin heti kuvittelemaan kaikki oireet:) Ja terkka sanoi, että kyllä paineet saa olla jo tosi korkeella, jos aiheuttavat näköhäiriöitä...
Tulipas sekavaa tekstiä! Täytyy varmaan lähteä ulos vähän tuulettumaan, kun aurinkokin näyttää paistavan..
pricilla 32+4
Amina76> kyselit menkkamaisista kivuista....mullakin on ollut tosi kivuliaita kipuja jo pitkään,mutta eilen neuvolassa ei ollut merkkiäkään pehmenemisestä tai avautumisesta.Seksiä sitten pitäisi kai harrastaa enemmän, mutta kun tuntuu, että joka paikkaa jo nyt kolottaa ja mahan kanssa en ole enää seksistäkään nauttinut.Tosin viimeisestä kerrasta on jo aikaa ja silloinhan pelästyin, kun aloin vuotaa verta.Sen jälkeen on hiukan pelottanut koko seksi, enemmän tosin miestä kuin minua.
Eipä täälläkään muuta kuin huonosti tuli taas nukuttua,Täytyy varmaan nukkua autossa jos pystyn.Ollaan lähdössä mun vanhempien luo pääsiäisen viettoon ja autossa pitäisi istua 2 h.
Mukavaa pääsiäisviikonloppua kaikille!
Ahava ja vauveli rv 37
Se olis sitten piiiiiikäperjantai.
Joko -puheluita ei oo vielä onneks alkanut tulemaan. Menis hermo =D
Tänään sain nukuttua yhteentoista asti. Ihanaa kun saa välillä nukuttua pitkään,vaikka välillä vessaan aina herääkin.
Tiitulle onnittelut täältäkin käynnistyspäivän päättämisestä! Hui, jännät paikat alkaa olla!!
Eilen käytiin miehen kanssa katsomassa leffassa uus Kummeli. Ihan hauska oli, mutta kyllä alkoi meikäläisen jalat olemaan levottomat loppuajasta¿ Tänään onkin sitten koti-ilta ja mies töissä. Huomenna mennään miehen vanhemmille syömään ja maanantaina mun vanhemmille.
Ja sitten bilettämään¿.!!!! Meidän paco on nyt sitten virallisesti täysiaikainen! =D
Tänään on nyt sitten se päivä mistä mä alkuraskaudessa näin unta¿ ei tainnut olla enneuni =) Kun näin silloin unta, että meille syntyy poika 14.4. mutta taitaapa jäädä tältä päivältä tulematta.
Hyvää pääsiäistä toukot!!
[color=red]pikku-milli &paco 38+0[/color]
Aamusta asti ollaan oltu pihalla. Käytiin pyöräilemässä ja pihassa kaivettu puroja :)
Kuopus raivos koko viime yön, eli nukuttua ei tosiaan oo tullu. Ja seittemältä heräs keskimmäinen pyytämään lääkettä, kun yskitti. Vähän meinaa kevätflunssaa olla kaikilla, kuume ei vielä oo meille löytäny, mutta kyllä se sunnuntaiks ehtii tulemaan, kun olis se american car show... Viimevuonna sain siellä keskenmenon. Pakko oli lähteä kesken pois, kun alko niin kauheet kivut. Jospa tänävuonna menis paremmin!
Mulla on tuolla alakerrassa ihme vihlasuja, vauva varmaan päätä pyörittää. Ei oo vielä kiinnittyny, niin pääsee heilumaan.
Kohta lähetään mun äiteelle syömään ja saunomaan. Ihanaa päästä valmiiseen pöytään :D
Huomena olis tossa naapurikylässä pääsiäistapahtuma, tivolia ja kotieläinpihaa sun muuta. Jospa olis hyvä ilma, niin sinne vois suunnistaa.
Mutta nyt kamat kassiin ja lapset autoon! Hyvää pääsiäistä taas :)
Nalluri ja ötö 34+6
Toisaalta tosi kiva tietää toi käynnistys päivä, kun niin jännitin että tulee iso vauva. Nyt ainakin tietää että mahtuu syntymään. Jos olis odotettu laskettuun asti niin ei olis kuulemma enään välttämättä mahtunut. Ja itse vielä pyysin päästä kokoarvioultraan....onneks pyysin, muuten sitä todennäköisesti yritettäis turhaa puskea viis kilosta tähän maailmaan=)
Mutta toisaalta jännittää nyt ihan kauheasti. Nyt kun voi laskea päiviä, niin tää on ihan kauheeta, helpompaa olis jos ei tietäis syntyykö huomenna vai kahden viikon päästä. Ja tietysti itse käynnistyskin vähän jännittää.
Nyt oonkin tehnyt kaikkea kiellettyä, jos vaikka vauveli päättäiskin lähteä syntymään ennen käynnistystä=) Just tulin kahden tunnin metsälenkiltä koiran kanssa (supistelujen takia olen ollut ajoittain jo vuodelevossa) ja supistelee nyt ihan kiitettävästi, mutta niin on kyllä supistellut jo pari kuukautta=(
Mutta ihana ajatella että jo ens viikolla meillä on oma nyytti kainalossa=)
Nalluri, mullakin vauva pyörittää päätään ja kyllä se sitten vihloo! Eipä oo ainakaan vielä kiinnittynyt, mutta kyllä alempana roikkuu kun esikoinen, jonka päänpyöritykset ei tuntuneet missään vaiheessa.
Amina, meille ei tosiaankaan oo vielä tullut joko-joko-kyselyjä;) No, ei kyllä yleensä näillä viikoilla tuu. Oon kyllä kaikille sanonut, että Juhannusviikolla on sitten varmaan käynnistys. Näin yritän välttää innokkaimmat jokapäiväset kyselyt.
Meinaatteko muuten ottaa isompia lapsia vierailulle sairaalaan? Meillä kyllä tyttö tulee varmasti katsomaan äitiä ja vauvaa, mutta poislähteminen voi olla vaikeeta, kun tyttö tykkää vähän välillä takertua minuun.
Täytyy lähteä syömään!
pricilla 32+2
En usko et mun lapset tulee kattomaan koska ne pelkää lääräreitä ja kaikkea siihen liityvää ihan hirveesti. ovat ite sanonneet ettei haluu tulla sinne. olen miettiny että tullaan kotiin heti lääkäritarkastuksen jälkeen joten kyllä ne pärjää kaks päivää ilman mua. =) katotaan nyt sitten jos ne sitenkin haluu tulla niin äitini tulee moikkaa niitten kaa.
hui, ku päivä on menny h-i-t-a-a-s-t-i. huomenna olis yhet synttärit ja sunnuntaina taas sit ei mitään. maanantaina mennään mun vanhemmille syömään.
no, nyt laittaa lapset nukkumaan. iloista pääsiäistä teille!
my_selene ja neiti Potkiva rv 33+4
Onpa ollut upea päivä! Täällä on paistanut aurinko aamusta asti ja edelleen kirkkaasti mollottaa taivaalla. Käytiin heti aamusta koirien kanssa lenkillä ja iltapäivällä kävin kaverin kanssa vielä tunnin kävelylenkin. Kyllä teki hyvää! Lämmintä oli päivällä autonmittarin mukaan 8 astetta. Lumet saa kyytiä! Jatkuis nyt tällaiset ilmat niin olisi ihana ulkoilla!
Mies lähti iltapäivästä käymään kotonaan (siis vanhempiensa luona) Kainuussa. Olen nyt pitkästäaikaa yksin yön kotona. Tuntuu ihan hassulta. Vaikka paljon ollaan oltu öitä erillään (työmatkoja yms.) mutta nyt kun sitä ei ole ollut moneen kuukauteen, tuntuu surkealta olla yksin yö kotona. Mutta eiköhän tässä selviä. ;)
Mahaa on supistellut välillä kipeästikin, onkohan näillä ollut mitään merkitystä. Se selviää sitten kun pääsen sinne viimeiseen lääkäriin. Ja mahanahka venyy, tai ei enää oikein meinaa venyä kun arpia on tullut taas lisää. Noh, kyllähän ne sitten vaalenee.
Taidan lähteä saunomaan. Ja jos sitten sohvalla viettäisi iltaa.
Red_Cat & Möykky 33+6
Missäs kaikki on? Herääätyyss.... =o)
Mun yöt menee nykyään vessassa juosten. 2h välein on päästävä vessaan ja aika tarkalleen 2h välein kyllä herään... Rasittavaa.
Menkkamaista kipua ollut hurjasti mutta tietääkö kukaan avaako ne edes paikkoja??? Ikävältä ne kyllä tuntuvat.
Neuvolan täti suositteli harrastamaan paljon seksiä koska miehen spermassa on kohdunsuuta kypsyttävää ainetta...
Mutta mitäs sitte jos ei tee mieli seksiä?!
Miehelle kuppi käteen että päästätkö sinne nyt ekaksi puoli litraa ja sitten itse kaataa yöksi vaikuttaman. No way...
Onko muille alkanut tulemaan joko puheluita? Multa kerran päivään (vähintään) kysellään että onko antanut edes merkkiä. Katin kontit tää käyttää vuokra ajan yksiössään ihan loppuun eikä lähde kuin häädettäessä pakolla.
Valitus tekstiä taisi tulla enimmäkseen... Sorry.