Saako lapsen tilille verkkopankkitunnukset?
Parin vuoden ikäiselle lapselle on kertynyt mukavasti rahaa säästötilille, mutta tilin korko on alhainen. Haluaisin aloittaa rahastosäästämisen lapselle esim. Nordnetin kautta. Voiko lapselle siis saada verkkopankkitunnukset, joilla voisi siirtää hänen säästötililtään rahoja hänen nimissään olevaan rahastosalkkuun?
Kommentit (5)
Meillä ainakin lapsen tili näkyy meidän kummankin omassa varkkopankissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin lapsen tili näkyy meidän kummankin omassa varkkopankissa.
Lasten tilit näkyvät ja niihin voi rahaa laittaa mutta niistä maksaminen tai rahan pois siirtäminen minun nettipankkitunnuksilla ei onnistu ainkaan meillä.
Juuri tuolla tavalla itsellänikin näkyy, mutta kuten 3 sanoi, niin en voi tehdä minkäänlaisia tilisiirtoja lapsen tililtä. Onkohan ollenkaan mahdollista vanhempien saada käyttöoikeuksia tiliin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuolla tavalla itsellänikin näkyy, mutta kuten 3 sanoi, niin en voi tehdä minkäänlaisia tilisiirtoja lapsen tililtä. Onkohan ollenkaan mahdollista vanhempien saada käyttöoikeuksia tiliin?
Ap
Tietenkin on, vai käyttäisikö se pari vuotias itse sitä tiliä ja pankkitunnuksiaan (ovat AINA henkilökohtaiset).
Mulla kaikki lasten tilit on aina ollut samojen verkkopankkitunnusten alla kuin omani.