Mitä nämä yhtäkkiset oudot oireet on?
Osaako joku auttaa? Lääkärille aika huomenna.
Olen nuori ihminen, alle 30v, mutta sydämen kanssa ollut monta vuotta häikkää. Olen jo pidempään syönyt lääkettä korkeaan sykkeeseen ja rytmihäiriöihin. Leposyke on sydänlääkkeenkin kanssa vähintään 80, joskus lähemmäs sataa. Holterissa kammio-ja eteislisälyöntejä molempia nähtävissä. Verenpaineet olleet aina matalat.
Nyt ihan yhtäkkiä, eilispäivän aikana syke laski viiteenkymmeneen. Lääkettä en ottanut,enkä tämän jälkeen ole ottanut sitä muutenkaan, eli sekään ei voinut sitä laskea. Syke on eilisestä asti pysynyt tasaisena 50-60 välillä. Nyt huomasin että alapaine ekaa kertaa elämässä koholla, 91. Ei hälyttävästi siis mutta nämä kaksi ilmiötä tulivat samaan aikaan.
Pieni flunssa päällä, ei kuumetta mutta vetämätön olo. Huomioitavaa on että olen tehnyt ison elämänmuutoksen vuodenvaihteessa (how classic :D ) eli lopettanut tupakoinnin, alkanut kuntoilemaan reilusti sekä jättänyt ruokavaliosta viljat ja isolta osin maitotuotteet ja sokerin pois. Ymmärtäisin kyllä ainakin ton sykkeen laskun kunnon ja voinnin paranemisena mutta syke muuttui kirjaimellisesti yhdessä päivässä. Enkä tosiaan nyt ihan hirveän kauaa ole tässä ehtinytkään vielä kuntoa nostattaa tai tervehtyä, vuodenvaihteesta kun ei ole pitkä. Tuota verenpainetta ihmettelen myös, se ei koskaan elämässäni ole ollut koholla.. Terkkari sanoi puhelimessa että seuraile, ei kuulosta huolestuttavalta mutta itse olen muutenkin kova stressaamaan enkä voi olla miettimättä että mitä tapahtuu.
Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata!
Kommentit (3)
Kiitos tsempeistä :) ja joo nyt olenkin vaan levännyt kun ollut tätä pikku flunssaa. Outoa on myös että syke ei oikeastaan vaihtele ylösnoustessa,ylhäällä ollessa yms kun ennen pelkkä seisaalleen nousu aiheutti hirveän piikin sykkeessä. Meillä on maailman paskimmat terkkarit tk:ssa, tyyliin laita pepantteenia vaikka pää olis irti, niin siksikin huolettaa tää tilanne vaikka sanoi että ei syytä huoleen. Menen kyllä todellakin herkästi lääkäriin jos jotain äkillistä ilmenee, mutta toivoin että jos täällä jollain ois jotain kokemusta samasta.
Susta pitäis saada EKG, niin näkis on sydämen rytmissä jotain huolestuttavaa. Kuulostaa oudolta tollainen äkillinen sykkeen muutos. Älä ainakaan lähde lenkkipolulle ennen ku tilanne selvitetty. Hienoa kun tk:n ihminen osaa puhelimessa sanoo ilman ekg:tä että ei oo mitään huolestuttavaa.
En osaa yhtään auttaa, mutta jättäisin rajun lenkkeilyn väliin ja ottaisin yhteyttä lääkäriin jos olo on yhtäkkisesti huonontunut ja heikentynyt. Olo saattaa toki välillä heikotella myös kun myrkkyjä poistuu kehosta..
Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen, olet oikealla tiellä!