Huonosti rakennettu
Olen kuullut rakennusmiesten kertovan, että haluaisivat tehdä asiat kunnolla, mutta siihen ei ole mahdollisuutta.
Esimiehet käskevät vastalauseista huolimatta etenemään, vaikka esim. betoni ei ole kunnolla kuivunutta. Tulee homeongelmia.
Tämä koskee kuulemma kaikkia tehtäviä. Urakkavauhdin nimissä esimiehet eivät välitä laadusta.
Mitä te tiedätte tai olette kuulleet?
Kommentit (4)
Näinhän se menee. Olen kuullut vastaavaa, että käskettiin laittaa kostuneet villat, koska kuivia ei ollut saatavilla juuri sillä hetkellä. No 5v. päästähän siinä talossa oli hometta.
Olisiko syy kuitenkin siinä, että tarjouskilpailu on liian tiukkaa ja budjetissa on pakko pysyä laadun kustannuksella.
Sen nimissä viedään rakennusmiesten ammattikunnia ja vielä tämän päälle juuri heitä syytetään huonosta laadusta. Sairasta.
Loppupeleissähän vika ei ole edes esimiehen, vaan tilaajan. Tilaaja on se, joka asettaa aikataulut niin tiukoiksi ja urakkahinnat niin mataliksi, että ei ole aikaa tehdä kunnolla.
Itse sovin rakennusmiesten kanssa AINA nimenomaan tuntipalkasta. Kokemukseni mukaan pääsen näin parempaan tulokseen halvemmalla ja vähemmällä vaivalla. Tämä johtuu myös siitä, että kun raksayrittäjä laskee urakahintaa, hän YRITTÄÄ ottaa siinä huomioon kaikki mahdolliset ongelmat ja viivästykset - ei onnistu, mutta hinta on silti aina korkeampi kuin olisi JOS tuntitöinä tehtävä homma onnistuisi edes suhteellisen hyvin. Ja ei, ei minua ole pahasti koskaan huijattu, vaikka monta taloa on remontoitu ja rakennettu.