Oon kaks viikkoa hoitanu lehmiä eräällä maitotilalla. Joka päivä kahvipöydässä sama ilmiö
Tarjoavat leipää ja kahvia, mutta leivän päälle saa ottaa joko vain leikkelettä yhden siivun, juustoa yhden siivun tai kurkkua yhden viipaleen. Kaikkea ei siis saa laittaa leivän päälle, eikä saa ottaa enempää kuin yksi siivu tai viipale/per leipä :DD
Eli ei saa laittaa leivän päälle juustoa, leikkelettä ja kurkkua vaan pelkästään jotakin niistä :D Kaikkea noita on pöydässä aina kyllä tarjolla, eli siitäpä saa valita minkä tällä kertaa haluaa leipänsä päälle.
No ei tarvi ihmetellä, miksi tältäkään alalta ei vakituista työpaikkaa meinaa löytää, jos jo leivän päällisistäkin pihistellään.
Kommentit (14)
Ei kai heidän edes tarvitsisi tarjota mitään. Ole kiitollinen ja tuo heille omat leikkeleesi ja tarjoa vuorostasi.
Onko sulle ihan ääneen sanottu, että vaan yhtä saa laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai heidän edes tarvitsisi tarjota mitään. Ole kiitollinen ja tuo heille omat leikkeleesi ja tarjoa vuorostasi.
Tää. Mut laita säännöks että kaikkia pitää laittaa tai ei mitään.
Eipä ole mun tehtävä ruokkia lomittajaa saati renkiä. Siellä navetassa tehdyistä töistä sinulle maksetaan, eikä tuvan kahvipöydän vieressä istumisesta. Lomittajalla ei ole ruokatuntia.
Ei ole lomittajille velvollisuutta tarjota mitään. Monet tarjoavat kuitenkin. Itse en nykyään mene vaan lähden kotiin heti työt tehtyäni. Juon vain vettä työssä. Kotona sitten syön aamupalan.
Selittäisitkö vielä vähän tarkemmin?
mikset laita leivälle leikkelettä ja juustoa? juusto päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni siellä sai ottaa vain joko leikkelettä, juustoa tai kurkkua. Ellen nyt väärin ymmärtänyt tuosta vähäisestä selityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni siellä sai ottaa vain joko leikkelettä, juustoa tai kurkkua. Ellen nyt väärin ymmärtänyt tuosta vähäisestä selityksestä.
Siis yhden viipaleen, mutta ei enempää kuin yhtä lajia. Meniköhän nyt oikein.
Miten joku päätyy hoitamaan lehmiä maatilalle! Ja siellä sitten kahvipöytään. Kaikkea sitä.
No joo, joskus kun olin mansikkamaalla töissä niin sama juttu:) Ja siis maksoin ruokailustani. Mutta niinpä, lomittajat menevät sinne missä on paremmat olot. Tehköön maatilan emäntä itse kaikki hommat jos se kerran on leivänpäällisistä kiinni:)
Meillä taas ei syödä muuta kuin hernekeittoa ja juodaan piimää. Jos se ei jotakuta miellytä niin muuttakoot muualle!
Onko se yksittäinen kurkkuviipale edes yhtään vinoon leikattu?
0/5