Mikä näistä tapeteista? (Kuvat)
1. https://www.wallpaperdirect.com/products/morris/bramble/126092
2. https://www.wallpaperdirect.com/products/morris/montreal/143932
3. https://www.wallpaperdirect.com/products/morris/golden-lily/83002
4. https://www.wallpaperdirect.com/products/morris/morris-seaweed/126122
Tila johon tulee on eräänlainen eteisaula/läpikulkutila. Normaali huonekorkeus, n.260cm, tilassa lautalattiat joiden väriä ei ole vielä päätetty. Lattia varmaan laitetaan sopimaan tapetin johonkin väriin.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan taloon voisi sopia tuollaisen näyttävän tapetin kanssa paljon kauhisteltu puolipaneeli, joko lattian tai tapetista löytyvän sopivan vaalean sävyn värisenä.
Meillä on keittiössä tummanvihreää rintapanelia, eli tuon puolipanelin korkeampaa sukulaista. Siihen on yhdistetty myös Morrisin tapettia, :)
Ap
Mun suosikki on 3., mutta ehkä katsoisin jotain vaaleampaa sävyä, vaikka onhan tuokin kaunis. Riippuu tilan koosta ja tuleeko valoa, kuinka tuollainen tummahko tapetti sinne sopisi.
1. kuvio ja värit näkyvät silmissäni samalta kuin migreenikohtauksessa silmiin tulevat aurakuviot, joten se putosi heti pois
2. on muuten vaan oudon näköinen tapetti... tulee mieleen seinäryijyt tai jokin 'intialainen plyysimatto'
4. hieman samaa vikaa kuin 1. tapetissa... värit ovat kyllä kauniit, mutta levoton kuvio
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki on 3., mutta ehkä katsoisin jotain vaaleampaa sävyä, vaikka onhan tuokin kaunis. Riippuu tilan koosta ja tuleeko valoa, kuinka tuollainen tummahko tapetti sinne sopisi.
1. kuvio ja värit näkyvät silmissäni samalta kuin migreenikohtauksessa silmiin tulevat aurakuviot, joten se putosi heti pois
2. on muuten vaan oudon näköinen tapetti... tulee mieleen seinäryijyt tai jokin 'intialainen plyysimatto'
4. hieman samaa vikaa kuin 1. tapetissa... värit ovat kyllä kauniit, mutta levoton kuvio
Kakkosen kuvauksesta ”Inspired by a Persian carpet design, this late 19th century pattern is recreated as a wallpaper, whilst still retaining the look of woven fabric with a decorative trail. ” eli ihan oikeassa olet kun arvelit muistuttavan mattoa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyi v..ttu kuinka rumia kaikki! Miten joillakin voi olla noin huono maku?? Ap on varmaan joku 80vee mummeli??
No en, karvan alle 40v 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkosen kuvauksesta ”Inspired by a Persian carpet design, this late 19th century pattern is recreated as a wallpaper, whilst still retaining the look of woven fabric with a decorative trail. ” eli ihan oikeassa olet kun arvelit muistuttavan mattoa
Ap
Ah, kiitos! En itse vaivautunut lukemaan kuvauksia, joten jäi huomaamatta tuo. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin, jos tila on kapeahko, noista mikään ei kyllä sovi. Kuviot "hyökkäävät päälle".
Pieni lapsi ei ehkä uskalla kulkea tilan läpi. :DHauska tuo kommentti pienistä lapsista. Varmaan jännimpiä muistoja lapsuudesta on muisto erään sukulaisen talosta, se oli iso (tai siltä se tuntui lapsena) ja vanha. Huoneissa oli sellainen jännä pysähtynyt tunnelma. Olin vuorenvarma että vintissä asui kotitonttu. Meillä ei ole omia lapsia, mutta olisi mukava ajatus, jos jollekin sukulaislapsista jäisi kodistamme yhtä vahva muistikuva.
Ap
Hei, ap!
Me näköjään ollaan samanhenkisiä muissakin kuin tapettiasioissa.
Olen aina ollut sitä mieltä, että vanhat talot vintteineen ja komeroineen, hämärine loukkoineen ja lapsia hirvittävine soppineen ovat mitä parhain kasvualusta mielikuvitukselle.
Miten kukaan lapsi, joka ei välillä vähän säiky portaikon alla asustavaa mörköä, voisi milloinkaan kasvaa luovaksi aikuiseksi?
Uudet funktionaaliset huushollit, joissa on vain "järkeviä tilaratkaisuja" (sekä tylsät skandinaavisen haalean vaaleat sävyt) ovat tosi köyhä kasvuympäristö.
Ei sellaisia pelasta edes mitkään Stokkalla myytävät feikkitonttuovet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin, jos tila on kapeahko, noista mikään ei kyllä sovi. Kuviot "hyökkäävät päälle".
Pieni lapsi ei ehkä uskalla kulkea tilan läpi. :DHauska tuo kommentti pienistä lapsista. Varmaan jännimpiä muistoja lapsuudesta on muisto erään sukulaisen talosta, se oli iso (tai siltä se tuntui lapsena) ja vanha. Huoneissa oli sellainen jännä pysähtynyt tunnelma. Olin vuorenvarma että vintissä asui kotitonttu. Meillä ei ole omia lapsia, mutta olisi mukava ajatus, jos jollekin sukulaislapsista jäisi kodistamme yhtä vahva muistikuva.
ApHei, ap!
Me näköjään ollaan samanhenkisiä muissakin kuin tapettiasioissa.Olen aina ollut sitä mieltä, että vanhat talot vintteineen ja komeroineen, hämärine loukkoineen ja lapsia hirvittävine soppineen ovat mitä parhain kasvualusta mielikuvitukselle.
Miten kukaan lapsi, joka ei välillä vähän säiky portaikon alla asustavaa mörköä, voisi milloinkaan kasvaa luovaksi aikuiseksi?Uudet funktionaaliset huushollit, joissa on vain "järkeviä tilaratkaisuja" (sekä tylsät skandinaavisen haalean vaaleat sävyt) ovat tosi köyhä kasvuympäristö.
Ei sellaisia pelasta edes mitkään Stokkalla myytävät feikkitonttuovet!
Ihan samaa mieltä kanssasi. Olen lapsesta asti rakastanut vanhoja taloja ja niiden tunnelmaa ja nyt saan itse asua sellaisessa. Vieläkin vähän uskon kotitonttuihin ja kummituksiin...
Ap
Kolmonen, mutta vaaleapohjaisena versiona laittaisin itse.
"Hei katsokaa ja kuunnelkaa, minä päden tapettitietoudellani!"