Onko muita joihin ihmiset reagoi voimakkaasti?mistä voisi johtua?
Olen itse nuori nainen ja koko elämäni kuullut kommentteja miten olen vääränlainen mitä ikinä teenkin.Jos olen hiljaa olen liian ujo ja jos puhun olen päällekäyvä. Mikään mitä teen ei kelpaa.Tuntuu etten kelpaa kellekään.Herätän mielestäni epämieluisaa huomiota.Vedän puoleeni häirikköjä ja kohtaan arvostelua arjessa esim kaupassa.Kerran esim taakseni tulleet pari,nainen ja mies,supisivat jotain ja pohtivat kuinka olen vielä niin nuori ja typerä. Nainen oli tosi tympeän oloinen.Näitä samankaltaisia tilanteita kohtaan usein.Voi olla toki että välillä liioittelen.
Tuntuu etten vaan enää jaksa.Joka päivä joutuu pyöritellä mielessä näitä asioita että miksei kelpaa eikä oikein ikinä ole kelvannut.Teini-iässä kaikki jotenkin alkoi tai ainakin sai suuremmat mittasuhteet.Kaikki karttoivat. Ainakin omanikäiset.
Terapiassa on pohdittu ongelmia useinkin mutta oikeastaan mitään apua en ole saanut.Olen kovin sosiaalinen ja avoin sekä ihmisläheinen joten tämä satuttaa.Mistä se voi johtua että jopa tuntemattomat jotenkin tuomitsevat?
Kommentit (4)
Sairaudellasi oli aikoinaan nimi vainoharhaisuus, nyt puhutaan uniikeista lumihiutaleista.
Olen 21-vuotias. Tämä ongelma on ollut olemassa jossain määrin koko elämäni. Voi olla osittain omaakin kuvitelmaa, mutta joskus muutkin ovat ihmetelleet. Joskus saamani kohtelu on niin kummallista, ettei sitä välttämättä edes uskota. Toisaalta olen myös herkkä, mikä voi vaikuttaa kokemukseeni. Oma äitini on myös erittäin tunnekylmä.
Minulla sama. Joudun aina silmätikuksi. Kun opiskelin, harjoittelussa ohjaajat etsivät aina haukan tavoin virheitä ja antoivat kuulua. Olin aina vääränlainen. Liian sitä tai liian tätä. Ihan sama miten olisin ollut ja yrittänyt ottaa opiksi. Opiskeluryhmässä joudun aina ulkopuolelle. Ihmiset kehittelee jotain syitä miksi vihata minua. Eivät hyväksy fb-kavereiksi jne. Kokoavat ryhmän, jossa yhdessä haukkuvat. Työelämässä tuntuu olevan sama juttu.
Minkä ikäinen olet? Ehkä kyseessä on vain jokin vaihe ja etsit vielä itseäsi ja osittain tämä muiden tuomitseminen olisi omaa mielikuvitusta? En usko, että sinussa on todellisuudessa mitään vikaa! :)
Huomautan ihan hyvällä, että välimerkkien, kuten pisteiden ja pilkkujen jälkeen tulee välilyönti.
Joka tapauksessa tsemppiä jatkoon!