Nainen, mikä on tekosyysi olla yhdessä miehen kanssa, joka ei huomioi sinua eikä ota vastuuta kodista eikä lapsista?
Kysynpä vaan. Meillä on ollut alusta alkaen selvää, että kodista ja lapsesta vastuu on 50/50. Miehenä en voisi kuvitellakaan jättäväni kaikkea vaimoni hoidettavaksi, vaikka tienaankin enemmän. Täälläkin usein lukee, ettei mies huomioi, juo tai pelaa vaan eikä koti tai lapset kiinnosta. Pahalta tuntuu teidän puolesta. :(
Kommentit (7)
Kuha ny joku suostu ku yksin ei voi olla.
Yksinäisyyden pelko ja eroamisen tuska
Ei ole edes tekosyytä, säälittävää eikö? Saamattomuus ehkä oikeasti.
Kauhean vaivalloista alkaa jakamaan omaisuutta, jonka omistus on lähinnä minulla mutte en sitä oikeasti haluaisi. Vihaan nimissäni olevaan omakotitaloamme, jota ei kukaan varmasti osta. Eli oon vaan.
No meillä mies muuttui saamattomaksi vasta lapsen syntymän jälkeen. Sitä ennen oli ihan osallistuva kodin hoidossa. En voinut etukäteen arvata, että minua aletaan kohdella äitinä ja emäntänä, joka kantaa kaiken vastuun lapsesta ja kodista.
Odottelin melkein 2 vuotta, että tuleeko mies järkiinsä, mutta ei siinä mitkään keskustelut auttaneet.
Mun mielestä mulla ei ollut mitään saamattomuutta tai tekosyytä kun 2v oltiin vielä yhdessä. Ajattelin vaan, että jos isäksi tulo vaikutti jotenkin niin, että mies ei ollut oma itsensä ja ajan kanssa siitä ryhdistäytyy.
Mutta erohan tällaisissa liitoissa usein tulee ennemmin tai myöhemmin.
Mun mieheni huomioi ja osallistuu, joten olen mielelläni hänen kanssaan.Tänäänkin oli päivällinen valmis kun tulin töistä.
Ei tekosyitä täällä.
nimim. reilu viikko jäljellä harkinta-aikaa
Up