Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain mahdollisuuden lähteä ulkomaille töihin. Valitsin Suomen. Vasta nyt tajusin, että mähän haluan asua Suomessa!

Vierailija
08.01.2018 |

Oon aina mielessäni ajatellut, että voisin häipyä ulkomaille Suomesta. Noh, sain työtarjouksen ulkomailta, mutta valitsin Suomen ihan automaattisesti. Sitten havahduin siihen, miten haluankin asua mieluummin Suomessa.

Minä en jätä Suomea. ❤️
Yllätyin itsekin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa.

Vierailija
2/7 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se toinen maa olisi ollut? Jos oli kaamokseton ja lämmin, en voi ymmärtää valintaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä asun jo viidennessä eri maassa. Ensimmäisen kerran lähdin töihin ulkomailla 18-vuotiaana. Ja olen tyytyväinen elämääni. Pääasia, että jokainen löytää sen oman polkunsa.

Vierailija
4/7 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 10 muuttoa maasta toiseen. Tällä erää pois Suomesta jo 20 v. En kaipaa takaisin, en ollenkaan.

Vierailija
5/7 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tykkää hirveästi asua ulkomailla, haluaisin takaisin Suomeen. :( mies on töissä ja itse kotona, tutustuminen muihin on ollut vaikeaa. Ollaan oltu vuosi ja vielä toinen edessä Tunnen muita suomalaisi ja muunmaalaisia expatteja täällä, en oikeastaan paikallisia lainkaan. Osa kertoo, ettei ole tutustunut paikallisiin vaikka on asunut täällä jo 5-8 vuotta.

Tietysti riippuu kielitaidosta, mutta olen huomannut monen pitkäänkin asuneen olevan loppujenlopuksi aika mukavuudenhaluinen ja käyttävän vain englantia, koska sillä pärjää. Englannilla vaan tulee kokoajan sellainen "mamu"fiilis ja suurinosa paikallisista jutuista menee vähän ohi.

Vierailija
6/7 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin ulkomaille ihan kokeilumielessä. En koskaan edes ajatellut muuttavani ulkomaille, mutta kun kutsumalla kutsuttiin töihin, niin päätin kokeilla enkä ole päätöstäni katunut.

Ihastuin tähän maahan niin paljon, että täällä ollaan vielä 20 vuoden jälkeenkin.

Vierailija
7/7 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä jos ei ole kokeillut:) Itse ollut poissa Suomesta jo yli 10 vuotta. Toivottavasti myös loppuelämä.