Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jooga- ja jumppamattojen hygienisyydestä

Vierailija
08.01.2018 |

Nehän on iljettäväviä ja varmasti kuhisevat jos jonkinlaista silsaa. Tarkoitan siis näitä mitä löytyy harrastepaikoista, ei kunkin mukana kulkevia joogamattoja. Esim. paikassa missä minä käyn, on tällainen huoneen kokoinen "vaahtomuovilattia", miksi sitä nyt sanotaankaan. Ja siis selvä se, että se on likainen, vaikka sitä varmasti puhdistetaankin.

Kysymykseni onkin nyt se, että kuinka voisin puhdistaa ja desinfektoida jalkoja ja käsiäni jumpan jälkeen, kun tuntuu että pelkkä käsidesillä läträäminen no, ensinnäkin kuivattaisi niin paljon ja toisekseen haluaisin jotain "syväpuhdistavampaa". Auttaisiko jaloille esim. suolakylpy? Entä käsille?

Mulla on nyt nimittäin uuden harrastuksen myötä tullut käsiin ihmeellistä näppylää ja karheutta, ja epäilen sen olevan tuosta lattiasta lähtöisin. Vinkit olisi tervetulleita. :)

Niin ja se vielä, että kun siellä eivät muutkaan roudaa mukana omia joogamattoja niin mua ehkä vähän hävettäisi olla ainoa jolla sellainen olisi, vaikka olis kyllä ehdottomasti järkevää!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. anteeksi urposta kysymyksestä. :D

Vierailija
2/8 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki jotain joogasukkia tms. (googlasin, sellaisiakin on) ja käytä pitkähihaista paitaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin oman maton ensimmäisenä ja tekisin siitä uuden trendin xD joskus pitää vaan laittaa terveys edelle, eikä miettiä mitä muut ajattelevat.

Vierailija
4/8 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi toimii parhaiten.

Voithan myös puhdistaa oman kohtasi matosta ennen tunnin alkua desinfioivilla puhdistuspyyhkeillä.

Vierailija
5/8 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota omaa mattoa mukaan? Jos joku ihmettelee, niin onhan sulla ihan selkeä syy varovaisuuteen. Eikä sen tarvitse johtua edes "ylihygieenisyydestä" tai maton likaisuudesta, vaan kaikki materiaalit eivät vain sovi kaikille ja siksikin sulle voi tulla ihottumaa.

Vierailija
6/8 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota omaa mattoa mukaan? Jos joku ihmettelee, niin onhan sulla ihan selkeä syy varovaisuuteen. Eikä sen tarvitse johtua edes "ylihygieenisyydestä" tai maton likaisuudesta, vaan kaikki materiaalit eivät vain sovi kaikille ja siksikin sulle voi tulla ihottumaa.

Esim. sun ihottumahan voi tulla vaikka siitä puhdistusaineesta, mitä he käyttävät kyseiseen mattoon. Vaikka olisi kuinka ekologinen tuote ja pitäisi olla hellävarainen, niin herkkäihoinen voi saada niistä oireita...

Vierailija
7/8 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ryhmässäni yhdellä on aina liina/pyyhe mukana. Sen paikalleen levittää, ei herätä huomiota.

Vierailija
8/8 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm, totta. Fiksuinta mun olis vaan ottaa oma matto.

....Raskasta olla ihminen joka tällaisessakin asiassa miettii mitä muut ajattelevat?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi