Työtön
Työttömät on leimattu laiskoiksi tälläkin palstalla. Pitäisi osata ymmärtää että työttömyyden taustat eivät aina ole niin yksinkertaiset. Itse olin työelämässä 30 vuotta, en todellakaan voinut mitään sille että Virolaiset tekevät nyt ne hommat. Töitä olen hakenut ja kouluttautunut uudelleen, mutta jos samaa hommaa hakee satoja ihmisiä, niin työnantajalla on mistä valita ja eteen tulee myös ikärasismi. Onnea teille joilla vielä töitä on, arvostakaa sitä. Kotikasvatukseeni on aina kuulunut että heikommasta pidetään huolta ja heitä autetaan, siksi on järkytys minulle nähdä mitä nämä päättäjät heille on tekemässä. On paljon ihmisiä jotka ovat niin sairaita etteivät töihin kykene, mutta ei pääse myöskään pois työttymyys tilastoista, heidän luona on ajatukseni, koittakaa kestää tämän päivän tämän päivän hyvinvointi Suomessa.
Kommentit (3)
Mielestäni kirjoitin että olen kouluttautunut uudelleen.
On alkanut esim. rakennusalalla tuuli aika vahvasti kääntyä. Nykyään suomalaiset työntekijät ovat firmoille vahva kilpailuvaltti, sen verran huonoa jälkeä viron pojat ovat monasti jälkeensä jättäneet.
Jos olet rakennusalalla ja pääkaupunkiseudulla niin ilmoittaudu esim. Bolt:in listoille. Toitä heiltä löytyy, mutta aluksi vain hanttihommaa/pätkiä. Sitten kun olet muutaman urakan hyvin hoitanut voitkin jo alkaa katsella vakipaikkoja.
Vaihda alaa. Minäkin olen vaihtanut. Jos virolaiset tekee vanhan duunisi hommat, niin mene töihin jossa arvostetaan suomenkielistä palvelua tai kommunikointia. Ei 50v ole ikäloppu.