Menisitkö työhaastatteluun jos tietäisit, että et saa paikkaa?
Iso talo, yksityinen puoli, eli jotain muuta saattaisi ehkä löytyä vaikka tuo nyt haettu ei natsaakaan. Haastattelusta ei tule sulle ylimääräisiä matkakuluja tms. Et ole työtön, joten itsellesi olet vain vastuussa.
Menisitkö?
Kommentit (17)
Olisihan se kiva käydä juomassa ilmaiset sumpit ja puhua paskaa.
Tietysti menisin. Siitä saa kokemusta ja kenties vinkin, millaisiin kysymyksiin kannattaa varautua ennalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et menisi?
Tiedän etten saa kyseistä työpaikkaa KOSKA EN OLE TARPEEKSI OIKEANLAINEN. Lisäksi on ulkonäkökriisi liittyen mm. hiuksiin ja vaatteisiin.
Ahaa. Miksi sitten hait paikkaa ja he pyysivät haastatteluun?
Olen saanut työn johon en uskonut pääseväni. Heitin hakemuksen kun työkkäri pakotti, vaikka en omannut työtehtävään sopivaa koulutusta. Ja kaiken lisäksi seuraava haastateltava oli haastattelijan tuttu.
En ymmärrä alkuunkaan. Et voisi saada paikkaa, mutta kuitenkin voisi saada ”jotain muuta”. Miksi menisin jos en varmasti voisi saada paikka? Eihän tuossa ole mitään järkeä!
Joo. Hyvää treeniä tulevia haastatteluita varten. Naamakin saattaa jäädä työnantajalle mieleen tulevia/muita työtarpeita varten. Ei nyt mitenkään kovin epätavanomaista myöskään olisi, jos suosittelisivat hyvän oloista tyyppiä työntekijää tarvitseville tutuille muissa firmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut työn johon en uskonut pääseväni. Heitin hakemuksen kun työkkäri pakotti, vaikka en omannut työtehtävään sopivaa koulutusta. Ja kaiken lisäksi seuraava haastateltava oli haastattelijan tuttu.
Öö, mistä tiedät että he olivat tuttuja?
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Miksi sitten hait paikkaa ja he pyysivät haastatteluun?
Hain paikkaa, koska halusin nähdä, onko mulla mahdollisuuksia päästä haastatteluun. No näköjään on. Haastattelu ei tässä tapauksessa tarkoita työsuhteen allekirjoitustilaisuutta vaan 2. vaiheen karsintaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä alkuunkaan. Et voisi saada paikkaa, mutta kuitenkin voisi saada ”jotain muuta”. Miksi menisin jos en varmasti voisi saada paikka? Eihän tuossa ole mitään järkeä!
Tämä on täsmähaku tiettyyn tehtävään. Näissä isoissa firmoissa löytyy aina tiskin alta jotain sopiville tyypeille.
Etenkin jos on ulkonäkökriisi, niin menet harjoittelemaan sen selättämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, mistä tiedät että he olivat tuttuja?
No siltä se vähän kuulosti, huoneesta kuului seuraavan mentyä sisään "No moii 'Sari'! Mitä 'Petterille' kuuluu?". 7
Tuolla asenteella en varmaan menisi. Se näkyy kyllä haastattelijalle. Etenkin jos haastateltavan päälimmäinen huoli on oma ulkonäkö (mulla on kriisi ääääää minä minä minä ja mun kriisi), tai muu asiaan lähes täysin liittymätön asia. Eri asia sitten, jos olet mallitoimistoon menossa töihin, niin ulkonäkö voi ollakin normaalia polttavampi asia.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla asenteella en varmaan menisi. Se näkyy kyllä haastattelijalle. Etenkin jos haastateltavan päälimmäinen huoli on oma ulkonäkö (mulla on kriisi ääääää minä minä minä ja mun kriisi), tai muu asiaan lähes täysin liittymätön asia. Eri asia sitten, jos olet mallitoimistoon menossa töihin, niin ulkonäkö voi ollakin normaalia polttavampi asia.
Monella ns. koulutetun työvoiman alallakin ulkonäkö on tärkeä osa työtä. Ei nyt ehkä ne mallin mittasuhteet, mutta vaatetus ja hoidettu, hillitty ulkonäkö, tietynlainen tyyli.
Haastattelua varten sun pitäisi kuitenkin laittautua ja pukeutua hyvin. Eli mahdollisesti ostaa uusia vaatteita...
Menisitkö????