Kihla- tai vihkisormus pois riidan ajaksi?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko muiden puolisoilla tapana ottaa sormus pois nimettömästä riidan ajaksi? Meillä mies harrastaa tätä joskus. Laittaa sormuksen sitten itse takaisin, kun on leppynyt. Itse on alennu moiseen. Mitä mieltä olette tästä? Itse olin ennen todella loukkaantunut. Nykyisin ajattelen, että omapahan on häpeänsä ja lapsellista uhkailua.
Kommentit (12)
No mä lopetin sormusten käytön kun miehen pettäminen paljastui ja siitä on nyt 4 vuotta.
Pyysin miestäkin ottamaan sormuksen pois, koska eihän sillä mitään merkitystä voi olla jos kykenee panemaan toista mun vihkisormus sormessaan. Mies ei suostu ottamaan sormusta pois.
Ei ole koskaan ottanut, mutta uhkaili erolla riidoissa. Ei ole tehnyt sitä kertaakaan sen jälkeen, kun sanoin, että seuraavasta uhkauksesta erotaan sitten oikeasti. Eli osoittaa, että hän pystyy riidan aikanakin ihan hyvin hillitsemään itsensä ja valikoimaan sanansa, kun tahtoo. Loukkauksetkin ovat oikeasti siis ihmisen tietoisia valintoja eikä mitään hallitsemattomia tahdonvastaisia tekoja riidellessä. Henkinen väkivalta on tietoista ja sillä on päämäärä. Ap miehesi harrastaa sitä tarkoituksella alistaa sinut hiljaiseksi ja nöyräksi. Sun on varmasti ikävä myöntää sellaista itsellesi, mutta niin se on.
Ei riidellä, mut sormukset on välillä pöydällä. Jos turvottaa, tai siivoan, saunon, yöksi otan pois. Mies ottaa työpäivän ajaksi pois ja usein kotonakin, riippuen siitä, mitä touhuilee. No problem.
Vaimo on jo kadottanut omansa eli otti vielä kun se oli.
Erolla uhkailu on henkistä väkivaltaa. Erosta pitäisi puhua harkiten ja rauhallisesti sitä ensin itse mietittyään, eikä käyttää halpamaisesti aseena riidan aikana vyön alle lyödäkseen. Tuollaisen riitelyn tarkoitus on satuttaa, eikö selvittää jotain asiaa. Siinä vaiheessa kun puolisot haluavat satuttaa toista, ollaan jo aika suossa. Kyllä riidellessäkin pitäisi olla jokin raja, mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei riidellä, mut sormukset on välillä pöydällä. Jos turvottaa, tai siivoan, saunon, yöksi otan pois. Mies ottaa työpäivän ajaksi pois ja usein kotonakin, riippuen siitä, mitä touhuilee. No problem.
Miten tämä liittyy asiaan? Ap:n miehelle ele merkitsee erolla uhkaamista eikä turvotusta.
Vierailija kirjoitti:
No mä lopetin sormusten käytön kun miehen pettäminen paljastui ja siitä on nyt 4 vuotta.
Pyysin miestäkin ottamaan sormuksen pois, koska eihän sillä mitään merkitystä voi olla jos kykenee panemaan toista mun vihkisormus sormessaan. Mies ei suostu ottamaan sormusta pois.
Miksi olette vielä yhdessä?
En reagoi sormuksen pois ottoon eleelläkään. Siten uhkailulla ei ole mitään pohjaa. T.ap
Naurettavaa pelleilyä. Oma mies harrasti samaa.
Enää en seuraa tai välitä mitä tekee.
Oma sormus ei mahdu pois...
Tuttua hommaa , mies harrastaa samaa.
Samoin kuin aikoinaan sormusta ei ollut sormessa työpäivinä......
Vähänkin kun näyttää, että mies on riidassa häviöllä, alkaa automaattisesti erolla uhkailu.
Olen tottunut tähänkin.
Ainakin kivisormukset kannattaa ottaa pois, niin ei tule haavoja kasvoihin.
Typerää ja lapsellista, sama kuin erolla uhkailu riidan yhteydessä. Melkein sanoisin henkiseksi väkivallaksi.