Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

karppaajat -miten menee ?

13.04.2006 |

Olen itse erittäin tyytyväinen : neljä kiloa hävinnyt ja farkut alkoivat pyöriä jaloissa !

Myös mies on aivan yllättynyt vaimon tsemppauksesta (kehtasi tunnustaa, että alkoi olla jo hieman huolissaan...).

Ruisleipää ja kaurapuuroa syön kohtuudella. Maapähkinäkourallisesta huomasin, että kannattaa jakaa pitkin päivää syötäväksi (maha sietää paremmin). Iho kukki aluksi, mutta on nyt tasoittunut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vyötäröltä on lähtenyt 2cm ja reidestä (ja varmaan myös toisesta ;) 1cm =)

Huomenna olis taas meidän (siis minun ja mieheni) " virallinen" punnituspäivä. Olen muuten huomannut, että jostain syystä mulla paino on alimmillaan viikonlopun jälkeen, alkuviikosta. Ja tälleen loppuviikkoa kohti alkaa taas repsahdella.. tai siis syön kyllä " sallittuja" aineita, mutta liikaa. Tänään on ollut oikein mussupäivä.. koko ajan on tuntunu että pitäs olla jotain mussuttamassa.

Ja tajusin muuten just, että se ei ole nälkää vaan janoa!! Monet ihmisethän sekoittaa janon ja nälän. Luulee että on nälkä, ja mussutetaan vaikka mitä siihen " nälkään" vaikka oikeasti kyse onkin janosta!!

Tosin mulla on lähipäivinä menkatkin alkamassa, sekin saattaa olla osasyynä että tekee mieli mussuttaa kaikkee :)

Aluksi en kunnolla laskenut hiilareita, mutta sitten kun aloin laskee huomasin että ne tosi helposti hipsahtaa sen 20 yli, jopa 40-50 saattoi olla joinain päivinä (kasviksistakin tulee muuten yllättävän paljon hiilareita) Niinä päivinä kun olen niitä laskenut, ne kyllä jää siihen 20 pintaan (en kyllä vielä ole koskaan saanu alle, mut 22 tms) Tosin, tähän mennessä noi annoskoot on olleet erittäin epämääräisiä! Mä olen tosi huono yleensäkin arvioimaan noita annoksia, että paljonko niissä on. Ja tietty sitä mukaa myös hiilareitten laskeminen on vaikeeta!

Nyt isäntä osti meille keittiövaa' an! Nyt saa laskee tarkasti!

(ja siitäkin huolimatta, just tänään en ole jaksanu laskee..)

NO, yö tuli huonosti nukuttua, kuopuksella yökkö-ripuli-tauti.. Joten senkään takia ei oikein nyt jaksa panostaa noihin laskemisiin. Ja itelläkin vatsassa kiertää siihen malliin, että näinköhän tässä joutuu itekin taudin kouriin..

huh, tulipa pitkä sepostus.. aiheesta ja aiheen vierestäkin, sorry =)

Mutta lyhykäisyydessään: tosi helppoo karppaaminen, tuloksia tulee, ja mieli on korkeella =)

Vierailija
2/8 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesikannua keittiön pöydällä, että muistan juoda tarpeeksi, unohtuu tosi helposti. Hiilareita en ole sen kummemmin laskeskellut, " vapaalla tyylillä" mennään. Saa nähdä mihin kohtaan paino jumittuu tällä tahdilla.

Imetyksen hiipuminen saattaa myös vauhtia hidastaa, näkeepä tuon sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Mähän aloitin (hyvä)karppauksen tammikuussa rv 27 ja nyt pääsiäisenä meille syntyi poika! Viimeinen raskausviikko ja 2 päivää synnytyksen jälkeen meni hiilarivapaalla, mutta heti sen jälkeen palasin karppaajaksi, olo oli niin kaamea!

Ennen raskautta painoin 69 kg, synnytykseen lähtiessä 80 kg ja ekana karppausaamuna (viime maanantaina) 75.8 kg, tänään viikkoa myöhemmin 74.1 kg. Laihduttaminen ei totisesti ole mun pääpointti tässä touhussa, mutta tervetullutta silti, pituutta kun on vain 163 cm.

Hyvin siis menee. Olen löytänyt oman tyylini tän dieetin suhteen ja neljän alle kouluikäisen muksun äitinä en ihan pienistä stressaa. Jos tekee mieli Fazerin sinistä, syön sitä palan tai pari, mutta nopeasti totean, ettei vedä vertoja 70 % suklaalle :D

Mutta nyt poju heräilee liinassaan, kakkonen odottaa dominon peluuseen ja kolmonen kiskoo jo ulkohaalaria niskaansa, joten mars töihin!

T: Vuokko, lapset 10/99, 6/01, 9/04 ja poika 9 vrk

Vierailija
4/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu meni vähemmän karpisti.. =(

Viimeviikolla oli kauhee ripuli, ja paino tippui TOSI paljon.. Mutta kaikki kostautui viikonlopun hiilarimössöillä.. huoh..

Mutta onneksi pudotusta kuitenkin viime maanantaihin on 1kg! Että siinä mielessä ihan ok, mutta pudotus olis voinu olla enemmänki, ilman tuota viikonlopun herkuttelua..!?

Hei, hirmusesti onnea helmiurholle pienokaisen johdosta!! =)

Vierailija
5/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mennyt eka viikko. Leivästä & kaikista leivonnaisista, perunasta, riisistä ja pastasta luopuminen on onnistunut helpommin kuin uskoinkaan.

Suklaata ja jonkin verran jäätelöäkin on tullut syötyä ja jugurttia, jossa hedelmäsokeria. Niiden kohdalla pitäisi vielä parantaa. Sokerin pois jättäminen siis aiheuttaa ongelmia. Jotenkin tuota makeaa vaan tekee mieli.

Painossa ei vielä pahemmin muutoksia ole näkynyt, kilo tippunut. Niin mulla ois aika urakka edessä n. 25 kg:n tiputus et oisin normaalipainossa. Hyvä ois edes jos 10-15 kg sais tippumaan ens alkuun.

Mitäs te muut karppaajat olette aamupalalla syöneet? Aina ei huvittais noita kananmuniakaan syödä.

Vierailija
6/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs te muut karppaajat olette aamupalalla syöneet? Aina ei huvittais noita kananmuniakaan syödä.

[/quote]

***Mä olen alusta asti syönyt aamupalalla joko rahkaa tai maustamatonta jugurttia. Sekaan laitanyleensä puolukoita, pähkinöitä ja/tai auringonkukan siemeniä. Tuo on lähes vakioaamupalani, joskus harvoin otan ruispuuroa jos muulta perheeltä jää. Hassua sinänsä, koska me ollaan koko perhe syöty aamuisin puuroa jo vuosikaudet ja vannoin itsekin aampuuron nimeen vielä viime vuonna! Tosin monta vuotta ollaan syöty puuro jugurtin eikä maidon kanssa niin pitää nälän kauemmin.

T: Vuokko

Vierailija
7/8 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne painonvartijoiden logolla olevat mehukeitot on kans ihan NAM! En ees muista mitä kaikkee versioita niitä on, mutta ainakin on mustikka ja vadelma ja olikohan myös joku raparperi..

Mustikassa hh on 2.0g/100g ja vadelmassa 2.3g/100g.

Mutta sitten niissä " tavallisissa" mehukeitoissa (siis melkein samannäköinen purnukka!!) onkin jo yli 10g/100g..!!

Ja myös meillä syödään noita maustamattomia jogurtteja.. Niitäkin on erilaisia, ja niissä vaihtelee myös hh pitoisuudet. Kannattaa katsoa tarkkaan! Me ite syödään melkein aina Sütdiari- merkkistä (sellainen kilon ämpäri) jogurttia (3,7g/100g)

Monesti me sotketaan jogurtti ja mehukeitto yhteen, tulee tosi hyvää!

Vierailija
8/8 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloitin karppauksen maaliskuun alussa ja huhtikuun alkuun paino oli tippunut 10kg. Aloituspaino oli 71kg ja huhtikuun alussa siis 61kg pituutta on 170cm eli aloituspainokin on vielä normaalipainon rajoissa. Menin sitten huhtikuun puolivälissä lääkärille kun olin ollut kipeänä maaliskuun 6 alkaen. Hän oli ehdottomasti sitä mieltä että " dieettini" on mitä terveellisin, mutta samaan hengenvetoon totesi että yhtään ei painoni saa tippua ennenkuin olen varmasti terve, sanoi että paras varoaika on kuukausi. Eli " saan" alkaa karppaamaan taas uudestaan vasta toukokuun puoli väissä, tai siis saan karpata kyllä, mutta paino ei saa tippua ollenkaan, eli mulla se tarkkoittaa että ei karppaamista, koska karppi ruokavaliolla mun paino vaan tippuu tippumistaan ja ruokahalua ei ole lainkaan vaan saan pakottaa itseni syömään.

Nyt olen sitten pian kaksi viikkoa syönyt " normaalisti" tai oikeastaan epäterveellisesti, ollaan käyty hesellä ja tilattu roskaruokaa kotiin muutama kerta viikkoon ja herkutellut olen karkilla, suklaalla ja pullalla ja yhtään kiloa ei ole toistaiseksi tullut takaisin..

Lisäisin vielä että senttejä on lähtenyt hurjasti; kymmenkunta vyötäröstä, saman verran lantiosta ja reisistä ja rinnastakin viitisen senttiä.

Tsemppiä kaikille karppaukseen, mutta olkaa huolellisia ettei paino tipu liikaa ja liian nopeasti tai voi käydä niinkuin minulle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme