Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme pakkomielle joillakin on täällä koko ajan jankuttaa siitä miten vain tyyliin 18 v. voi tulla raskaaksi?

Vierailija
06.01.2018 |

Eiköhän ne biologiset faktat ole ihan kaikkien tiedossa. Joten mikä sairaalloinen pakkomielle tätä on jankuttaa?

Kai se on joidenkin katkerien teiniäitien yritys saada olonsa tuntumaan paremmalta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa tämä totta.. Ensimmäinen lapsi 19 vuotiaana, mutta ei tämä perhana ikinä lopu tämä sikiäminen.

t. N 43

Vierailija
2/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän foliohatun päähän: Tai sitten lapsettomuushoitoklinikan sissimarkkinointia? Lisätään huolta niin kohta jonoksi kolmekymppisiä jotka ei parissa kk ole onnistunut raskautumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan lessujen pakkomielle saada kaikki naiset vaan lisääntymään ja olemaan kotona kakaroiden kanssa ilman korkeampaa koulutusta jotta saadaan naisten koulutustaso laskuun ja naisia tyhmemmät miehet koulutukseen ja töihin.

Vierailija
4/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä tarinoita kuultu, että on jääty lapsettomaksi kun on odotettu liian kauan. Ja yleensä aina niihin liittyy ajatus siitä, että ei ole tiedetty tai ei ole otettu tosissaan sitä mahdollisuutta. Ja sitten surettaa. Että siinä mielessä se on ihan hyväkin muistuttaa ihmisiä näistä asioista. Niiden jotka eivät ole kohderyhmää ei varmaankaan kannata kiinnittää asiaan huomiota.

Vierailija
5/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedän foliohatun päähän: Tai sitten lapsettomuushoitoklinikan sissimarkkinointia? Lisätään huolta niin kohta jonoksi kolmekymppisiä jotka ei parissa kk ole onnistunut raskautumaan.

Hei tässäpä uusi teoria jota en tullut ajatelleeksi :-) Kieltämättä vähän outoa tämä jankutus siitä miten viimeistään 35 on viimeinen mahdollisuus tulla raskaaksi kun lähipiirissä on kymmenittäin vauvoja tullut tuota vanhemmille ihan luomuna ja ilman ongelmia tai pitkää yritystä.

Tottakai todennäköisyydet ja riskit muuttuvat iän myötä mutta joo, eipä se lisääntyminen ole lakannut kuin seinään kaikilla 100% varmuudella tuttavapiirillä 20, 25, 35 tai edes 40 -vuotiaana. Kaikilla ei edes 45 -vuotiaana.

Vierailija
6/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä tarinoita kuultu, että on jääty lapsettomaksi kun on odotettu liian kauan. Ja yleensä aina niihin liittyy ajatus siitä, että ei ole tiedetty tai ei ole otettu tosissaan sitä mahdollisuutta. Ja sitten surettaa. Että siinä mielessä se on ihan hyväkin muistuttaa ihmisiä näistä asioista. Niiden jotka eivät ole kohderyhmää ei varmaankaan kannata kiinnittää asiaan huomiota.

Tottakai on. Mutta vaikea uskoa etteikö näistä asioista oltaisi tietoisia. Ja kun se todennäköisyyksien heikkeneminen on eri asia kuin että lisääntyminen lakkaisi täysin varmasti seinään tyyliin heti kun tulee 20 v. täyteen.

Vierailija
7/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tässäpä uusi teoria jota en tullut ajatelleeksi :-) Kieltämättä vähän outoa tämä jankutus siitä miten viimeistään 35 on viimeinen mahdollisuus tulla raskaaksi kun lähipiirissä on kymmenittäin vauvoja tullut tuota vanhemmille ihan luomuna ja ilman ongelmia tai pitkää yritystä.

Tottakai todennäköisyydet ja riskit muuttuvat iän myötä mutta joo, eipä se lisääntyminen ole lakannut kuin seinään kaikilla 100% varmuudella tuttavapiirillä 20, 25, 35 tai edes 40 -vuotiaana. Kaikilla ei edes 45 -vuotiaana.

En ole koskaan nähnyt missään väitettä että hedelmällisyys loppuisi kuin seinään missään iässä, se 35 on se ikä kun riskit kasvaa nopeammin, munasolut alkaa olla vanhoja, toki varmaan käyttökelpoisiakin on vielä vaihdevuosiin asti, jos ne alunperin on olleet hyvälaatuisia kaikki. 

Vierailija
8/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on. Mutta vaikea uskoa etteikö näistä asioista oltaisi tietoisia. Ja kun se todennäköisyyksien heikkeneminen on eri asia kuin että lisääntyminen lakkaisi täysin varmasti seinään tyyliin heti kun tulee 20 v. täyteen.

https://yle.fi/uutiset/3-10007181

– Joillekinhan se on helppoa. Muutama prosentti tulee spontaanisti raskaaksi vanhemmallakin iällä, mutta pääosin vähän yli 40-vuotiaana hedelmällisyyskäyrä lähenee nollaa.

Vierailija
9/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Synnyttäjien keski-ikä on kohonnut ja myös raskaaksitulovaikeudet sekä siihen liittyvät hoidot ovat yleistyneet. Joka viides suomalaisista kohtaa ongelmia raskaaksi tulemisessa ja arviolta viisi prosenttia on kokonaan hedelmättömiä."

Mutta hys hys, ei siitä saa puhua, ihmisten pitää antaa uskoa olevansa ikuisesti nuoria ja kuolemattomia.

Vierailija
10/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt tämäkin ketju meni jankuttamiseksi ...   kertokaa jankuttajat siis miksi ? 

Vierailija
11/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni äiti oli 42 kun mieheni syntyi, mun äiti oli 2 kk alle 42 syntyessäni. Parhaan ystäväni äiti oli 43 ystäväni syntyessä ja vanhimman veljeni vaimon äiti oli kälyni syntyessä jo 48! Kaikki luomusti. Ja tämä vain pieni otos....

Vierailija
12/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo oli 46 kun sai nuorimman lapsensa ja täti 45 kun sai esikoisensa.

Vierailija
13/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajatella. Mä olen 39, kun mun tytär 18. Ja todella hyvä niin:)

Vierailija
14/14 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajatella. Mä olen 39, kun mun tytär 18. Ja todella hyvä niin:)

:-) Nyt on sitten viimeinen vuosi menossa, kun tyttäresi voi tulla raskaaksi