Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapia on Kelakorvattunakin on hirvittävän kallista! >:O Miten teillä on varaa niihin?

Vierailija
06.01.2018 |

Saati sitten jos ei saa Kelakorvausta.

Minua myös loukkasi, kun terapeutti pääpätti minun kohtelevan ystäviäni väärin, kun kerroin lähimpien ystävieni auttaneen minua paljon ongelmissani. Koen terapeutin haukkuneen minua huonoksi ystäväksi. Kovasti hän kehotti, etten enää kertoisi ongelmistani ystävilleni vaan pitkälti ainoastaan hänelle. Just, ihan kuin nuo terapiakerrat (1-2 kpl viikossa) riittäisivät mihinkään. Typeriä neuvoja. Lieneekö miten iso vaiva vaihtaa terapeuttia..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen terapeutin vaihtoa. Onhan siinä pieni härdelli, mutta varmasti sen arvoista. Mun just kehottaa puhumaan ystävälleni. On kyllä muutenkin todella ihana ihminen ja ollut suureksi avuksi. Kela korvaa mun terapian 100%, tai sitten se korvaava oli sairaanhoitopiiri, en muista.  Olen traumaterapiassa.

Vierailija
2/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terapeutin kanssa ei löydy yhteistä säveltä, niin etsi toinen terapeutti.

Kerroitko terapeutillesi, että koit hänen sanansa loukkaavina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kaksi kertaa viikossa lataat terapeutille tuntemuksiasi, niin kyllä kaverit pitäisi jättää rauhaan. Ilmeisesti sulla on sen verran vakavia asioita, joita joudut käsittelemään, että terapeuttisi tietää niiden olevan raskaita sellaiselle ihmiselle kuulla, jolla ei ole ammattitaitoa eikä välineitä käsitellä niitä. Et saa käyttää ystäviäsi ylimääräisinä terapeutteinasi. Sen todellakin on väärin heitä kohtaan. Käsittele negatiiviset asiat terapeutin kanssa ja keskity ystävien kanssa mukavimpiin asioihin, jotka voimaannuttavat teitä molempia. 

Vierailija
4/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttisi on oikeassa. Ystävien niskaan ei saa kaataa vakavia mielenterveysongelmia. Totta kai heille voi kertoa kuulumisia, mutta käyt ihan tarkoituksella ammattilaisen luona. Koska tavallinen talliainen ei jaksa henkisesti toisen mt-ongelmia setviä. Itsekästä vaatia ystäviltä tuollaista. Heillä alkaa kohta itselläänkin henkinen kunto prakailemaan, jos jatkat tuota touhua. 

Vierailija
5/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni terapeuttisi on oikeassa. Älä kuormita ystäviäsi! On todella raskasta olla se vastaanottava osapuoli. Terapeutit saa siitä palkkaa ja käyvät pakollisella työnohjaajallakin purkamassa kuormaansa. 

Keskity tekemään ystäviesi kanssa mukavia asioita ja jätä avautuminen heille vähemmälle. Voisit sen sijaan aloittaa esim. päiväkirjan kirjoittamisen, minne voisit tilittää tuntemuksiasi ja sitten voit käydä niitä läpi terapeuttisi kanssa.

Vierailija
6/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin kallista? Riippuu ihan terapeutin taksoista, korvausosuushan on prosentuaalinen. Mutta mitä nyt kukakin on valmis mistäkin maksamaan.

Vierailija
7/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ihan oikeassa. Siellä voit ratkoa ongelmiasi, eikä kitistä kavereille joka tapaamisella.

Kaverisi hajoaa lopulta, ja jättää sut. Sekö sitten hyvä?

Vierailija
8/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mää.koen, että satku kuussa (omavastuu mulla) on pieni raha, kun oon saanut mieleni tasaantumaan ja oon muuttunut paljon (ystävät sanonu). Tietenkin oon onnekas, että oon ollut paljon töissä, mut kai sitä voi toimeentulotukea tuohonkin saada?

Vierailija
9/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi tiukilla voi omavastuuseen hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea kunnalta.

Vierailija
10/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin kallista? Riippuu ihan terapeutin taksoista, korvausosuushan on prosentuaalinen. Mutta mitä nyt kukakin on valmis mistäkin maksamaan.

Ei ole tod. prosentuaalinen.

Vierailija
11/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mää.koen, että satku kuussa (omavastuu mulla) on pieni raha, kun oon saanut mieleni tasaantumaan ja oon muuttunut paljon (ystävät sanonu). Tietenkin oon onnekas, että oon ollut paljon töissä, mut kai sitä voi toimeentulotukea tuohonkin saada?

Omassa kotikaupungissani hinnat on sellaiset, että itse maksettavaa jää noin 30-40e/kerta. Kerran viikossa käymässä kuussa menee siis sellainen 120-160 euroa, ja kahdella viikkokäynnillä tuplat. 240-320e/kk alkaa tuntua kyllä jo parempipalkkaisenkin pussissa, etenkin, kun terapian on useimmiten tarkoitus kestää jopa vuosikausia.

(Toinen)

Vierailija
12/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan 22e /45 min itse, ei ole minusta kauhean paha. Miksi sinusta terapeutin näkemys oli huono sinulle?

Vierailija
13/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei varmaankaan ole noin suoraan asiaa sanonut vaan ap. otti asian noin jyrkästi. Tarkoituskin on antaa avaimia arjen helpottamiseen. Tarkoittaa vaan sitä, että hoidon tarvetta on viellä paljon..

Muistaakseni Kela korvaa 56,? €/45min kerta. Tähän kannattaa myös terapeuttia etsiessä kiinnittää huomiota. Ainakin täällä Turussa hintahaitari on todella laaja ja paljon isoja ketjuja joissa ryöstö hinnat!

Omani aloitin reilu kaksi vuotta sitten, erittäin ammattitaitoinen ja hyvä terapeutti. Hinta aloittaessa 60€/45min kerta eikä nosta hintaa koko kolmen vuoden hoitosuhteen aikana.

Vierailija
14/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti ei varmaankaan ole noin suoraan asiaa sanonut vaan ap. otti asian noin jyrkästi. Tarkoituskin on antaa avaimia arjen helpottamiseen. Tarkoittaa vaan sitä, että hoidon tarvetta on viellä paljon..

Muistaakseni Kela korvaa 56,? €/45min kerta. Tähän kannattaa myös terapeuttia etsiessä kiinnittää huomiota. Ainakin täällä Turussa hintahaitari on todella laaja ja paljon isoja ketjuja joissa ryöstö hinnat!

Omani aloitin reilu kaksi vuotta sitten, erittäin ammattitaitoinen ja hyvä terapeutti. Hinta aloittaessa 60€/45min kerta eikä nosta hintaa koko kolmen vuoden hoitosuhteen aikana.

Hyvä. Kukahan tuo terapeuttisi on?

Oon luultavasti vaihtamassa terapeuttia.

Se nosti taksaa jälkikäteen kun kelan osuus suureni. Nosti siis edelliseltä vuodelta taksaa.

Vierailija
15/15 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Kukahan tuo terapeuttisi on?

Oon luultavasti vaihtamassa terapeuttia.

Se nosti taksaa jälkikäteen kun kelan osuus suureni. Nosti siis edelliseltä vuodelta taksaa.

Googlaa UnitCase