Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan outoa valittaa äitiväsymystä kun monesti vain tehdään arjesta liian haasteellista

Vierailija
06.01.2018 |

Eli sukulaispoika osti rämän talon ja nyt ovat rempanneet asuntoa kuusi vuotta. Kaikki menee uusiksi. Ihan kaikki. Kustannuksissa ei olla säästetty kun vaimon maku on kallis.

Samalla tehty kolme lasta.

Rempan on tehnyt 95 % perheen isä, joka käy palkkatyössä.

Mietin vain, että itse ovat kyllä pistäneet aika rankkaan paikkaan itsensä.

Toinen pariskunta sama juttu. Remppa menossa ja tietysti se pakollinen kolme lasta viidessä vuodessa. Äiti opiskelee ja harrastaa tosi paljon. Mies matkatöissä. Mummo hoitaa. Ulkomaanmatkoja vähintään kolme ja koko perhe mukana. Viimeksi neljän viikon Meksikon matka.

Tulee vain mieleen, että onkohan tuo väsymys ehkä kumminkin oma valinta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun sinä tunnet kaksi tällaista perhettä, kukaan muu ei saisi kokea äitiyttä uuvuttavana.

Vierailija
2/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä äidin pitää istua läävässä 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei puhuta uupuneista isistä? Monet isät tuovat rahaa perheeseen ja joissain perheissä isät myös osallistuvat töidensä ohessa kotitöihin.

Vierailija
4/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on välillä samanlaisia ajatuksia vaikkapa työkavereita kuunnellessani. Valitetaan perhe-elämän raskautta mutta samalla itse asetetaan vaatimustaso korkealla. Jos haluaa ison talon, joutuu sen usein hankkimaan jostain, josta on pitkä työmatka, ja mitä isompi asunto, sitä enemmän siivottavaa ja rempattavaa. Jos on kolme koiraa, pitää kaupasta kantaa kolminkertainen määrä koiranruokasäkkejä verrattuna yhden koiran omistajiin. Jos lapsella on neljä harrastusta, on kuskaamista ja sumplimista neljä kertaa enemmän kuin jos tällä olisi yksi harrastus. Joskus mietin, että eivätkö ihmiset osaa arvioida voimavarojaan vai miksi ihmeessä tehdään valintoja, jotka kuormittavat ja heikentävät omaa elämänlaatua ja pahimmillaan aiheuttavat eroon johtavan uupumuksen.

Vierailija
5/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden perheen, jossa kaksi lasta, äiti valittaa uupumustaan, mutta hän aiheuttaa sen aivan itse. Jos vauva puklaa niin vaatteet menee saman tien pyykkiin, joka päivä uudet vaatteet päällä vaikka olisivat edellisen päivn jäljiltä ihan puhtaat, ruokaa pitää tehdä joka päivä useampaa eri laatua, pyykkikone pyörii tauotta (3-5!! Koneellista päivässä), joka päivä pitää imuroida, pestä vessat jne.

Meillä otetaan rennosti, samat vaatteet menee pari päivää, ruokaa tehdään useamman päivän tarpeiksi (vihanneksia pilkotaan sitä mukaa kun syödään), pyykkiä pestään n. 3 koneellista viikossa, siivotaan kun tarve vaatii. Meillä ei kuitenkaan ole talo pommin jäljiltä vaan perus siistinä pysyy rentoilusta huolimatta.

Vierailija
6/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse ihmettelen kun äidit niin mielellään tuovat lapsikatraansa näytille kauppaan. Siellä sitten opetellaan kaupassa käyntiä. Kovaan ääneen prismaäiti kaakattaa ja opastaa kaksi vuotiasta. Tekee hirveän numeron itsestään ja lapsestaan.

Kyllä kaupassa oppii käymään vaikka sitä ei opetettaisi näin ponnekkaasti.

Jotenkin niin säälittäviä nämä äidit opettavaisine ohjeineen.

Olen sellaiseenkin törmännyt, että lastaan ohjeistava äiti lappasi kaljaa isoon käsilaukkuunsa. Kassalla sitten jatkui tämä lapsen ohjeistus ja hups - kaljat jäivätkin sitten maksamatta...en viitsinyt käräyttää äitiä lapsen nähden.

Vierailija
7/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden perheen, jossa kaksi lasta, äiti valittaa uupumustaan, mutta hän aiheuttaa sen aivan itse. Jos vauva puklaa niin vaatteet menee saman tien pyykkiin, joka päivä uudet vaatteet päällä vaikka olisivat edellisen päivn jäljiltä ihan puhtaat, ruokaa pitää tehdä joka päivä useampaa eri laatua, pyykkikone pyörii tauotta (3-5!! Koneellista päivässä), joka päivä pitää imuroida, pestä vessat jne.

Meillä otetaan rennosti, samat vaatteet menee pari päivää, ruokaa tehdään useamman päivän tarpeiksi (vihanneksia pilkotaan sitä mukaa kun syödään), pyykkiä pestään n. 3 koneellista viikossa, siivotaan kun tarve vaatii. Meillä ei kuitenkaan ole talo pommin jäljiltä vaan perus siistinä pysyy rentoilusta huolimatta.

Siis yök.

Vierailija
8/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupuneet suorittajaäidit - only in Finland?

Vierailija
9/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi vartijoiden muuten olla tarkkana näiden prismaperheiden kanssa. Voi olla, että rattaissa roudataan kamaa ohi kassojen.

Vierailija
10/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Juuri tämä. Me odotettiin tietoisesti että lapset kouluikäisiä, ennenkuin alettiin rakentamaan taloa. Päikkyvuodet asuttiin omistusosakkeessa kerrostalossa, päikkyä lähellä (haettiin lähipäikkyyn eikä sinne taide yksityiseen joka bussi matkan päässä, eri suunnassa kun työt). Lapsilla ei ollut harrastuksia alle kouluikäusenä eikä ekoina kouluvuosina, eivät halunneet itse. Nyt kulkevat itse harrastuksiinsa 4 ja 6 luokkalaisina ja taloprojekti on käynnissä. En olisi voinut kuvitella remppaa, harrastuksia, elämiä uhmaikäisten kanssa sasti pienempien. Miksi kaikki pitää rykästä kerralla ja sit on hermot riekaleina ja parisuhde paskana

Vierailija
11/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on hyvä ja tekee itse jotain sen läävän eteen jos se kerran oli pakko hankkia.

Vierailija
12/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on hyvä ja tekee itse jotain sen läävän eteen jos se kerran oli pakko hankkia.

Puistossako perheen pitäisi asua? Ja täällähän just valitettiin että ei saa tehdä.

Vierailija
13/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Juuri tämä. Me odotettiin tietoisesti että lapset kouluikäisiä, ennenkuin alettiin rakentamaan taloa. Päikkyvuodet asuttiin omistusosakkeessa kerrostalossa, päikkyä lähellä (haettiin lähipäikkyyn eikä sinne taide yksityiseen joka bussi matkan päässä, eri suunnassa kun työt). Lapsilla ei ollut harrastuksia alle kouluikäusenä eikä ekoina kouluvuosina, eivät halunneet itse. Nyt kulkevat itse harrastuksiinsa 4 ja 6 luokkalaisina ja taloprojekti on käynnissä. En olisi voinut kuvitella remppaa, harrastuksia, elämiä uhmaikäisten kanssa sasti pienempien. Miksi kaikki pitää rykästä kerralla ja sit on hermot riekaleina ja parisuhde paskana

Ja sitten on talo kun lapset on kaduilla päivystäviä teinejä, joilla ei ole mitään harrastuksia, koska ne pitää aloittaa ajoissa.

Vierailija
14/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hankittiin talo kun esikoien kaksi. Eniten tästä talosta oli iloa, kun nää oli ihan pieniä. Teinien kanssa taas voisi jo yhtä hyvin asua kerrostalossa.

Myös matkustelu oli järkevää silloin kun lapset oli pieniä. Silloin itse kaipasi eniten sitä poispääsyä kotoa ja matkustelu oli halpaa.

Harrastuksiin on panostettu aina. Se on kuin rahaa panisi pankkiin.

Vierailija
15/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis juu olen samaa mieltä :(

tämän takia sitä koitetaankin tehdä niin että olis asiat "valmiina" ennen lapsia, ois se hyvä asuinpaikka ja koulut tehty jne.

mutta äidin harrastukset ainakin nään hyvänä asiana.

Vierailija
16/16 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas nautin pihatöistä, pihajuhlista, kirjan luvusta takan ääressä rauhassa, ikkunoiden pesukin on hauskaa kun kukaan ei roiku jalassa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi