Mahtaa olla vaikeaa elää tavallisen rahvaan seassa, kun puolet elämästä kaikki tyhmät, lahjattomat, lihavat ja huonokuntoiset on seulottu pois omasta ympäristöstä
Moni ihminen elää tälläisessä ympäristössä, mutta jossain vaiheessa elämää täytyy olla myös muiden kanssa tekemisissä ja silloin tulee kulttuurisokki. Miten olette itse kokeneet tämän kulttuurisokin? Että pitääkin olla kaikenlaisten ihmisten kanssa tekemisissä?
Kommentit (14)
Todella älykkään ihmisen ja keskivertoihmisen älykkyysero voi olla yhtä suuri kuin keskivertoihmisen ja kehitysvammaisen välillä. Millaista mahtaa olla elämä todella älykkäälle ihmiselle, kun kaikki muut vaikuttavat lähinnä kehitysvammaisilta?
Vierailija kirjoitti:
Todella älykkään ihmisen ja keskivertoihmisen älykkyysero voi olla yhtä suuri kuin keskivertoihmisen ja kehitysvammaisen välillä. Millaista mahtaa olla elämä todella älykkäälle ihmiselle, kun kaikki muut vaikuttavat lähinnä kehitysvammaisilta?
Sepä se. Mielestäni on törkeää elämän tuhlaamista, että jotkut jättäytyvät idiootin tasolle, eivät osaa esimerkiksi edes yhdyssanoja eivätkä ymmärrä sarkasmia. Ei sellaista pitäisi sallia. Kehitysvammaiset ovat erikseen, mutta heissäkin on osin paljon fiksumpia kuin tavallisissa ihmisissä, koska kehitysvammaisilla voi olla vahvoja lahjakkuusalueita, joissa he päihittävät tavikset.
Vahva seula kaikilla elämänalueilla on mielestäni ainoa tapa, millä voidaan saada ihmiset ryhdistäytymään. Olkoot sitten laiskuuttaan tyhmäksi jääneet omissa ryhmissään. Niin on paras.
On se jopa vähän epäreilua, että jotkut ns. joutuvat olemaan hikareita ja huippusuorittajia töissä ja sen lisäksi hyvässä kunnossa ja hyvännäköisiä, kun taas jotkut vain laiskottelevat ja ovat tyhmiä ja lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ottaa kuitenkin huomioon, että älykkäiden ihmisten resurssien saaminen parhaaseen käyttöön edellyttää kuitenkin hyviä olosuhteita, eikä pumpulissa kasvamisesta ole koskaan haittaa. Sen vuoksi parhaiten pärjäävät ovat sekä älykkäitä että pumpulissa kasvatettuja.
Postaukset tähän asti kuulostavat jonkun monologilta...
Mutta olisiko helpompi elää tavallisten ihmisten keskuudessa alusta asti, jolloin näkisi, että tyhmiäkin on olemassa ja näkisi, miten he toimivat? Että sietäisi heitä paremmin myöhemmin elämässä. Ei tyhmistä voi tietää mitään, jos heitä ei ole koskaan nähnyt. Sitä ei nimittäin usko todeksi. Luulee, että he vitsailevat. Niin tyhmiä ihmiset voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkälaisesta älykkyydestä puhut. Pelkkä äo ei tee tuota pesäeroa, sillä korkean äo:n omaava ei ole sosiaalisesti sen älykkäämpi kuin muutkaan. Jos on todella korkea äo, herkkä ja äärimmäisen korkea itse- ja ihmistuntemus, sitten olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Melko eristävää tämä on, mutta onneksi on olemassa paljon mielenkiintoisempiakin asioita kuin muut ihmiset, joten sosiaalisten kontaktien vähyys ei varsinaisesti häiritse.
M ÄO 145
Olen hyvin älykäs. Mensan mittarilla eli yli 150 pistettä.
Koen elämän kokonaisuudessaan tutkimuskenttänä. Kuuntelen usein muiden ihmisten puheita ikään kuin tutkimusaineistona.
En koe mitään ylemmyyttä enkä ole turhautunut. Olen ystävällinen ja ulospäin suuntautunut, koskaan en ota itse puheeksi älykkyyteen liittyviä aiheita. Huomaan, että moni on paljon taitavampi eri tilanteissa. Yritän oppia heiltä monenmoista.
Älykkyysosamäärä on yliarvostettua. Enemmän tässä maailmassa merkitsee kaunis ja arvostava käytös muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Postaukset tähän asti kuulostavat jonkun monologilta...
Eivät ole.
Oon opiskellut koko elämäni eliittikouluissa ja tuli pienoisena järkytyksenä armeijan kutsuntatilaisuudessa millaista porukkaa löytyy. No onneksi sain c-paprut, joten ei tarvinnut heidän kanssaan enempää viettää aikaa ja jatkoin yliopistoon
Vierailija kirjoitti:
Oon opiskellut koko elämäni eliittikouluissa ja tuli pienoisena järkytyksenä armeijan kutsuntatilaisuudessa millaista porukkaa löytyy. No onneksi sain c-paprut, joten ei tarvinnut heidän kanssaan enempää viettää aikaa ja jatkoin yliopistoon
Onnittelut, että pääsit olemasta tekemisissä sellaisten kanssa. Nyt olet taas omiesi joukossa yliopistolla. Vaikka sielläkin on hajontaa, porukka on kuitenkin karsittu sisään. Ei noita tyhmiä voi tajuta.
Onhan se outoa, kun nuo on aiemmin vain diskattu pois jonkun ylemmän tahon toimesta.