Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö uima-asu riisua uimahallin suihkutilassa?

Vierailija
06.01.2018 |

Saunassahan ei saa olla uima-asussa, mikä onkin jo tiedossa ja ihan ok.

Voiko suihkutiloista päästä uima-altaille riisumatta asua? Suihkussa pitää käydä ennen altaita mutta täytyykö sitä varten riisua kokonaan? Vahtiiko joku näitä asioita suihkutiloissa? En voi asua riisua joten onko tilanteeni se ettei minun ole mahdollista päästä uimaan uimahallissa?

Katsoin uimahallin sivuilta mutta siellä luki vain että saunassa pitää olla alasti ja suihkussa pitää aina käydä ennen altaita.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi riisua? Ei se pimppi niin nolo asia sentään ole......

Vierailija
2/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy.

Ja se kamelinvarvasta piilotteleva pahviläpyskä kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en riisu alaosaa eikä kukaan ole siitä mitään sanonut. En näe mitä eroa on sillä että pesee sillä saippualla ne vehkeet siitä uikkarin alta. Eli se on pelkkä näkösuoja. Näin menty jo 10 vuotta.

Vierailija
4/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ketään valvojaa ole kyyläämässä ja sakkoa kirjoittamassa jos peseytyy uimapuku päällä.

Vierailija
5/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi riisua? Ei se pimppi niin nolo asia sentään ole......

Voihan se jollekin olla.

Vierailija
6/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi toisille uimapuvun riisuminen on niin vaikeaa. Samaa sukupuolta kaikki siellä pesutiloissa on ja jokainen varmasti tietää mitä uimapuvun alla on. No,jokainen tyylillään...

Vierailija
7/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni on olemassa jokin merkki, jonka voi hankkia ja kiinnittää uimapukuun ja se tarkoittaa, että kyseinen henkilö saa pitää uimapuvun päällään. Liittyi muistaakseni joihinkin sairauksiin.

Vierailija
8/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepakkona, katselen pimppi märkänä mammoja.

Vierailija
9/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, transsukupuolisena voin sanoa että pidän uimahousut aina päällä. Käyn miesten puolella, siellä ei kukaan ole huomauttanut asiasta ja käy siellä jotkut muutkin uimahousut päällä. Heillä voi olla jokin toinen syy asiaan joka taas ei minulle kuulu.

Olen korjannut sukupuoleni mieheksi jo 18 vuotta sitten ja vaikka jonkun konservatiivisen mielestä minun pitäisi silti mennä naisten puolelle, ei se edes onnistuisi koska lentäisin ulos jo ennen kuin kerkeän suihkuhuoneen puolelle. Eikä miehenä ole intressejä mennä naisten puolelle.

En tiedä ap syytäsi mutta voisin sanoa että huoletta voit pitää uimapuvun päällä, jos kuitenkin käyt suihkussa ja peseydyt asiaankuuluvasti puvun altakin. Minullakin ainut pyyntö on että saisin käydä uimassa, kun se on minulle rakas harrastus. En halua aiheuttaa mitään kohtausta julkisessa tilassa, kun aina on joku jonka mielestä olen väärällä puolella. En näe että pitäisi olla joku sukupuolineutraali uimahalli erikseen, koska olen miehenä elänyt suurimman osan elämästäni niin sinne myös menen.

Vierailija
10/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni on olemassa jokin merkki, jonka voi hankkia ja kiinnittää uimapukuun ja se tarkoittaa, että kyseinen henkilö saa pitää uimapuvun päällään. Liittyi muistaakseni joihinkin sairauksiin.

Käyttöoikeusmerkki.

Vierailija
11/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin psoriaatikoilla on tällainen merkki. Minusta käytäntö kuulostaa ikävältä leimaamiselta. Ketään ei tulisi pakottaa viestimään sairauksistaan muille.

Käytäntö, jonka mukaan saunassa ja suihkussa ei saa pitää uikkaria, kuuluu menneisyyteen. Ymmärrän tavan aikana, jolloin allasveden klooripitoisuus oli moninkertainen nykyiseen verrattuna. Tällöin uima-asusta saattoikin haihtua myrkyllisiä höyryjä siinä määrin, että sen voi kuvitella olleen haitallista terveydelle. Nykyään vedenpuhdistuksessa käytetään kloorin rinnalla myös muita menetelmiä. Lisäksi ihmiset peseytyvät nykyään aiempaa useammin, uimapuvut on tehty helpommin pestävistä materiaaleista ja vaatteita yleensä pestään enemmän. Ihon voi pestä suihkussa helposti myös uimapuvun alta. En siis näe mitään perustetta uimapukukiellolle nykymaailmassa.

Vierailija
12/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uima-asuun kiinnitettävä käyttöoikeusmerkki osoittaa, että uimari on saanut oikeuden pitää uima-asua yllä uimahallissa, vaikka säännöt ohjaisivatkin toimimaan ilman uimapukua (esim. saunassa). Yleisimmin syynä on syöpäsairaus, avanne tai jokin muu terveyteen liittyvä seikka. Nähdessäsi käyttöoikeusmerkin asiakkaan uimapuvussa, voit luottaa siihen, että uimapuvun käyttöön on perusteltu syy.

http://www.suh.fi/toiminta/erityisuinti/kayttooikeusmerkki

Vierailija
13/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, transsukupuolisena voin sanoa että pidän uimahousut aina päällä. Käyn miesten puolella, siellä ei kukaan ole huomauttanut asiasta ja käy siellä jotkut muutkin uimahousut päällä. Heillä voi olla jokin toinen syy asiaan joka taas ei minulle kuulu.

Olen korjannut sukupuoleni mieheksi jo 18 vuotta sitten ja vaikka jonkun konservatiivisen mielestä minun pitäisi silti mennä naisten puolelle, ei se edes onnistuisi koska lentäisin ulos jo ennen kuin kerkeän suihkuhuoneen puolelle. Eikä miehenä ole intressejä mennä naisten puolelle.

En tiedä ap syytäsi mutta voisin sanoa että huoletta voit pitää uimapuvun päällä, jos kuitenkin käyt suihkussa ja peseydyt asiaankuuluvasti puvun altakin. Minullakin ainut pyyntö on että saisin käydä uimassa, kun se on minulle rakas harrastus. En halua aiheuttaa mitään kohtausta julkisessa tilassa, kun aina on joku jonka mielestä olen väärällä puolella. En näe että pitäisi olla joku sukupuolineutraali uimahalli erikseen, koska olen miehenä elänyt suurimman osan elämästäni niin sinne myös menen.

Mun puolesta riittä yksi pukuhuone uimahalleissa.  Naiset ja miehet samassa tilassa ei ole mitenkään omituinen ratkaisu. Pikemminkin luonnollista ja tasa-arvoista.   Toki tilassa tällöin tulisi olla tiukka kuri josta vartija huolehtisi.  Pineinkin pervoilu tai tiirailu, jostakin onanoinnista nyt  puhumattakaan aiheuttaisi äkkilähdön ja seuraamuksia sekä jopa porttikiellon tiloihin.

Alastomuushan on mitä luonnollisin asia, kuten myös vastakkainen sukupuolikin. Mitä hävettävää niissä kummassakaan muka olisi.

Vierailija
14/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa pitää käydä ilman vaatteita. Joissain uimahalleissa tämä on erikseen mainittu mutta useimmissa oletetaan että ihmiset tajuaa tämän luonnostaan.

Ja joo, siinä todellakin on vähän eroa käytkö suihkussa ilman vaatteita vai uikkarit päällä. Lopputuloksen kannalta nimittäin.

Valvojia siellä harvoin on, mutta toisia ihmisiä kyllä. Minua ällöttävät nuo teinipimperot jotka käyvät suihkussa uikkarit päällä. Kiva sitten toisten uida siinä vedessä mihin ne vievät ällöttävät teinirasvansa ja pimppiliemensä ja  teinihikensä. Toisten ihmisten eritteet harvoin ovat muiden mielestä niin iankaikkisen hurmaavia. Toivoisimme varmaan jokainen, että muut uimarit peseytyisivät kunnolla ennen kuin mennään uimaan sinne yhteiseen altaaseen. En ole kehdannut kellekään mitään sanoa mutta voi tytöt jospa tietäisitte mitä teistä ajattelen.

Vierailija
15/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa ajatus että joku mummo siellä on aina pää punaisena huutamassa että nyt uikkarit pois, onneksi tuo merkki on kehitetty ettei tarvitse jokaiselle selittää että on syöpä, avanne tms.

Vierailija
16/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että uimahalleissa olisi suihkukopit, joissa voisi peseyty rauhassa. Kiusallista kekkaloida muiden edessä alasti ja ronkkia itseään puhtaaksi. En käy uimahalleissa tämän vuoksi. Jos tulisi suihkukopit, ehkä alkaisin käydä.

Nykyään joissain uimahalleissa sallitaan jo ns. uimaleggingsit. Tämä on hyvä. Kaikki eivät tykkää esitellä kehonsa jokaista yksityiskohtaa.

Vierailija
17/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käykään enää uimahalkeissa, kun ällöttää tuo ihmisten häveliäisyydestä johtuva epähygieenisyys. Ei mua oikeasti kiinnosta ja tuskin kovin montaa muutakaan kenenkään pimpit, avanteet tai ihottumat. Peseytykää hemmetti vieköön, älkääkä kusko altaaseen. Niin kauan, kun uimahallissa sikaillaan, nin ei todellakaan tee mieli mennä sinne. Tosi harmi, uiminen on nimittäin kivaa.

Vierailija
18/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa pitää käydä ilman vaatteita. Joissain uimahalleissa tämä on erikseen mainittu mutta useimmissa oletetaan että ihmiset tajuaa tämän luonnostaan.

Ja joo, siinä todellakin on vähän eroa käytkö suihkussa ilman vaatteita vai uikkarit päällä. Lopputuloksen kannalta nimittäin.

Valvojia siellä harvoin on, mutta toisia ihmisiä kyllä. Minua ällöttävät nuo teinipimperot jotka käyvät suihkussa uikkarit päällä. Kiva sitten toisten uida siinä vedessä mihin ne vievät ällöttävät teinirasvansa ja pimppiliemensä ja  teinihikensä. Toisten ihmisten eritteet harvoin ovat muiden mielestä niin iankaikkisen hurmaavia. Toivoisimme varmaan jokainen, että muut uimarit peseytyisivät kunnolla ennen kuin mennään uimaan sinne yhteiseen altaaseen. En ole kehdannut kellekään mitään sanoa mutta voi tytöt jospa tietäisitte mitä teistä ajattelen.

Pystytkö tarkentamaan, miten uimapuku estää huolellisen kainalo- ja alapesun? Vettä, saippuaa ja käden saa kyllä vaivatta uimapuvun alle. Et voi myöskään tietää, onko alapesu hoidettu vaikka käsisuihkulla vessakäynnin yhteydessä hetkeä aiemmin. Uskon, että teinitytöt ovat tässä asiassa valveutuneempiakin kuin vanhemmat ikäpolvet. Se, että käy suihkussa ilman uimapukua, ei takaa automaattisesti parempaa pesutulosta. Kolmenkymmenen sekunnin vedellä viruttaminen ei tarkoita, että taipeet puhdistuisivat, vaikka alasti olisikin. Peseytyä voi hyvin tai huonosti, eikä se, onko peseytyessä uimapuku päällä, ole tae kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
19/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täydy. Uima-asu täytyy riisua vasta uima-altaalla.

Vierailija
20/20 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö tarkentamaan, miten uimapuku estää huolellisen kainalo- ja alapesun? Vettä, saippuaa ja käden saa kyllä vaivatta uimapuvun alle. Et voi myöskään tietää, onko alapesu hoidettu vaikka käsisuihkulla vessakäynnin yhteydessä hetkeä aiemmin. Uskon, että teinitytöt ovat tässä asiassa valveutuneempiakin kuin vanhemmat ikäpolvet. Se, että käy suihkussa ilman uimapukua, ei takaa automaattisesti parempaa pesutulosta. Kolmenkymmenen sekunnin vedellä viruttaminen ei tarkoita, että taipeet puhdistuisivat, vaikka alasti olisikin. Peseytyä voi hyvin tai huonosti, eikä se, onko peseytyessä uimapuku päällä, ole tae kumpaankaan suuntaan.

Minun näkemäni teinityttelit tai muutkaan uikkareiden kanssa suihkuttelevat eivät todellakaan pistä kättä taikka saippuaa minnekään uimapuvun alle. Uskoisin jos näkisin tällaista tapahtuvan edes kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme