Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko teflonpannua käyttää keittämiseen?

Vierailija
06.01.2018 |

On varmaan tyhmä kysymys, mutta mulla ei ole kattilaa vaan pelkkä tefloninen paistinpannu. Siinä on aika korkeat reunat eli voiko siinä myös keittää ruokaa vai soveltuuko se pelkästään paistamiseen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä?

Vierailija
2/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta liian kuuma lämpö pilaa teflon pinnoitteen.

Itse keitän pastan paistin pannulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Myös teflonkattiloita on olemassa.

Vierailija
4/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi keittää.

Vierailija
5/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, mutta jos keität jotain, niin pannun lämpötila ei voi nousta liian kuumaksi. Tefloni kestää jotain 250-300 astetta.

Vierailija
6/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi toimii paremmin, öhö-öhö😋

Jos vesi pysyy pannussa niin tietty voi keittää siinä, vesi vaan haihtuu varmasti nopeammin laakeasta astiasta niin sitä voi joutua lisäämään välillä.

Vierailija
7/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan tyhmä kysymys, mutta mulla ei ole kattilaa vaan pelkkä tefloninen paistinpannu. Siinä on aika korkeat reunat eli voiko siinä myös keittää ruokaa vai soveltuuko se pelkästään paistamiseen?

Etkö  voisi harkita kattilan hankkimista, sellaisia saa parillakympillä  marketista.Vielä  halvemmalla kirpparilta.

Vierailija
8/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö  voisi harkita kattilan hankkimista, sellaisia saa parillakympillä  marketista.Vielä  halvemmalla kirpparilta.

Ostaako joku ihan oikeasti noin halpoja kattiloita - eihän niillä tee yhtikäs mitään...

Vierailija
9/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian korkeaa lämpötilaa ei tarvitse pelätä keittäessä, koska ei kukaan vähääkään järkevä ihminen keitä mitään niin että vesi kiehuu hullun lailla. Vain paistaessa täytyy olla tarkkana, koska moni tahtoo pihveihinsä kunnon paistopinnan eikä pannun liiallista kuumenemista huomaa mistään.

Myös pannun kuumentaminen tyhjänä on riski.

Vierailija
10/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku ihan oikeasti noin halpoja kattiloita - eihän niillä tee yhtikäs mitään...

Joo, on ne halpiskattilat aika turhia. Ainakin useimmat. Ostin itse 2 kattilaa Ikeasta ja 4 kirppikseltä ennen kuin tajusin, että tulee halvemmaksi ostaa kunnon kattila opintolainalla. 60 € kerralla kirpaisi köyhää opiskelijaa, mutta nyt kolme vuotta myöhemmin olen valintaani erittäin tyytyväinen. Rahan lisäksi on säästynyt hermot ja luontokin kiittää, kun jätteen määrä on vähentynyt.

Vierailija
11/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

On tullu eräätkin nuudelit kiehautettua ku kattila oli pashana.

Vierailija
12/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Voi näitä uusavuttomia joille tulee edes mieleen tällainen paistinpannun väärinkäyttö! Paistinpannu on valmistettu paistamista varten ja muunlainen käyttö voi liuottaa siitä myrkyllisiä kemikaaleja ruokaan tai hajottaa koko pannun.

Vierailija
13/23 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Tefalin pannu, jossa on korkeat reunat ja kansi. Keitän siinä usein nuudeleita ja linssejä, joista tulee keittämisen jälkeen osa pannulla paistettavaa ruokaa. Kätevää kun ei tarvitse tiskata erikseen kattilaa tai pelata kahden levyn kanssa.

Vierailija
14/23 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Voi näitä uusavuttomia joille tulee edes mieleen tällainen paistinpannun väärinkäyttö! Paistinpannu on valmistettu paistamista varten ja muunlainen käyttö voi liuottaa siitä myrkyllisiä kemikaaleja ruokaan tai hajottaa koko pannun.

Oletko tosissasi?

Vierailija
15/23 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Olen. Paistinpannu on nimensä mukaan paistamista varten, siinä ei keitellä mitään.

Keittäminen pilaa pannun.

Vierailija
16/23 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on ne halpiskattilat aika turhia. Ainakin useimmat. Ostin itse 2 kattilaa Ikeasta ja 4 kirppikseltä ennen kuin tajusin, että tulee halvemmaksi ostaa kunnon kattila opintolainalla. 60 € kerralla kirpaisi köyhää opiskelijaa, mutta nyt kolme vuotta myöhemmin olen valintaani erittäin tyytyväinen. Rahan lisäksi on säästynyt hermot ja luontokin kiittää, kun jätteen määrä on vähentynyt.

Minä ostin saksalaisia laatukattiloita ja niistä jo halvinkin maksoi 120 euroa...

Vierailija
17/23 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Tietenkin olen!  Miksi kysyt tyhmiä?

Vierailija
18/23 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali parinkympin kattila riittää ihan hyvin esim. pastan ja munien keittämiseen. Turha maksaa itseään kipeäksi jos ei tarvitse parempaa.

Vierailija
19/23 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin, mutta kyllä rasittaa tehdä jauheliha- tai makkarakastiketta, kun pitää ne paistetut lihat aina siirtää teflonkattilaan, että voi lisätä nestettä, kun siinä teflonpaistinpannussa ei saa keittää. Tiskiäkin tulee niin pirusti.

Vierailija
20/23 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, mutta kyllä rasittaa tehdä jauheliha- tai makkarakastiketta, kun pitää ne paistetut lihat aina siirtää teflonkattilaan, että voi lisätä nestettä, kun siinä teflonpaistinpannussa ei saa keittää. Tiskiäkin tulee niin pirusti.

No eihän tuo vielä mitään. Tajunnanräjäyttävää linssimuhennosta valmistetaan niin, että linssejä keitetään pari minuuttia ja paistetaan pari minuuttia vuorotellen noin tunnin ajan. Siinä saa olla jatkuvasti silmä tarkkana, että siirtää linssit astiasta toiseen just oikealla hetkellä. Sekunninkin virhe tekee ruuasta syömäkelvotonta kemikaalisaastaa ja pakottaa vaihtamaan kattilan tai pannun uuteen.