Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen lapsi pyytää rahaa

Vierailija
06.01.2018 |

Ja isosta summasta kyse. Mitä teen?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sinun omasta rahatilanteesta, jos sinulla on varaa, niin lainaa. Kohtuutonta pyytää vanhemmaltaan isoa summaa. Mihin tarvitsee rahan?

Vierailija
2/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sinun omasta rahatilanteesta, jos sinulla on varaa, niin lainaa. Kohtuutonta pyytää vanhemmaltaan isoa summaa. Mihin tarvitsee rahan?

Opiskeluihin. Minulla ei ole rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt apua AV-palstalta, avaamatta yhtään mihin hän sitä rahaa edes on vailla.

Vierailija
4/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos sulla taas on myös aikuinen lapsi? Juuri vakuutit, että sulla on vain se 9-vuotias.

Vierailija
5/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko se jostain lainaa? Tai tekis töitä enemmän ja sais säästettyä sen?

Vierailija
6/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok auttaa lasta vaikeassa tilanteessa. Olipa hän minkä ikäinen hyvänsä tai oli vaikeudet mitä tahansa. Itse auttaisin jos olisi tarvis sen mitä pystyn.

Kummallinen kysymyskin? Tietysti lastasi autat ja jos opiskelee saadakseen työpaikan ja päästäkseen elämässä eteenpäin, on selvää että autat. Jos vain pystyt.

Vierailija
7/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään anna. Aikuisen ihmisen pitää ihan itse tulla toimeen.

Jos hän ei pyytäisi, niin sitten voisit antaa. Se tarkoittaa sitä, että hänellä on asiat kunnossa ja ansaitsee saada hieman extraa,

Vierailija
8/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap joku diagnoosi?

Aikuinen lapsi pyytää rahaa, mutta sulla ei ole rahaa. Silti kysyt meiltä, mitä teet. No mitähän vaihtoehtoja sulla on?

Vierailija
9/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että ikävään saumaan tuli rahapyyntö, koska itsekin joudut maanantaina rahattomaksi, perheettömäksi, kodittomaksi ja työttömäksi.

Vierailija
10/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole oikeasti varaa, niin sinulla ei ole mitään syytä tai velvollisuutta antaa rahaa aikuiselle lapselle. Miksi lapsesi ei opiskele opintotuella ja -lainalla?

Vierailija
11/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelja voi ottaa opintolainaa.

Vierailija
12/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että nää ammattivalittajan avaukset onkin aina näin pitkiä ja seikkaperäisiä.  :) 

Vierailija
13/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole oikeasti varaa, niin sinulla ei ole mitään syytä tai velvollisuutta antaa rahaa aikuiselle lapselle. Miksi lapsesi ei opiskele opintotuella ja -lainalla?

Opiskelee hän lainalla ja joskus olen pari satasta antanut. Ei mulla isompaan ole ollut varaa.

Vierailija
14/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluihin. Minulla ei ole rahaa.

Miksi edes kysyt et mitä teen jos sinulla ei ole rahaa?

Uutisia ja juttuja löytyy vaikka kuinka siitä että yhä useampi vanhempi auttaa aikuisia lapsiaan taloudellisesti.

Osa heistä joutuu itse vaikeuksiin ko syystä ja joutunut hakeutumaan velkaneuvojalle , varsinkin eläkeläiset.

Nuori aikuinen saa opintoihin opintolainaa ja käsittääkseni sitä on annettava , vaikka olisi luottotiedot miinuksella.

Vierailija
15/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, jos miettisit ihan vaan sitä, mitä teet maanantain jälkeen...

Vierailija
16/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanut sen viisikymppisen suoraan käteen, etkä piilottanut sitä suklaarasiaan, ettei se olisi mennyt roskiin...

https://www.vauva.fi/keskustelu/3064698/annoin-miehen-lapselle-50-euroa…

Vierailija
17/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen lapsi pyytää rahaa, mutta sulla ei ole rahaa. Silti kysyt meiltä, mitä teet. No mitähän vaihtoehtoja sulla on?

Dg: Paha krooninen uusavuttomuus

Vierailija
18/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit antanut sen viisikymppisen suoraan käteen, etkä piilottanut sitä suklaarasiaan, ettei se olisi mennyt roskiin...

https://www.vauva.fi/keskustelu/3064698/annoin-miehen-lapselle-50-euroa…

Ei ole mun ketju ni.

Vierailija
19/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dg: Paha krooninen uusavuttomuus

Noo, se on vain yksi ammattivalittajan diagnooseista. Muitakin on kymmenittäin, hänen itsensä luettelemia.  :)

Vierailija
20/42 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrät varmaan, että tarvitset rahaa nyt itse siihen muuttamiseen. Vai unohditko jo eilisen keskustelun, että mies heittää sut ulos asunnostanne maanantaina.