Voi miten haikeaa eskari-ilmoituslomake
tuli tänään postista. Mun kuopus on tässä kohtaa nyt. Lohduttakaa mua.
Kommentit (22)
Normaalia ja hyvö että lapsesi kasvaa ja kehittyy normaalisti. Älä takerru
Mä olen ihan mielenliikutuksen vallassa. Just marraskuussa puhallettiin 5v kakkukynttilöitä. Ja nyt tulee kirje, lapsesi täyttää tänä vuonna 6v. Tuntuu, että liian nopeasti menee.
Mutta eihän tuo ilmoitus lasta nyt mitenkään muuta. Se on juuri sen ikäinen kuin on ja onhan syksyyn aikaa vielä.
Miten ketään voi liikuttaa joku lapsen eskariin meno? Se on vain päiväkodin jatke. Ei siellä edes opita mitään, koska siellä on jotain kaksi- tai kolmevuotiaille soveltuvia tehtäviä. Sanojen alkukirjaimia ja jotain tällaista. Ap:n pitää alkaa elää vähän jonkin muun kuin lastensa kautta.
No onhan se varmasti ihan liikkistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ketään voi liikuttaa joku lapsen eskariin meno? Se on vain päiväkodin jatke. Ei siellä edes opita mitään, koska siellä on jotain kaksi- tai kolmevuotiaille soveltuvia tehtäviä. Sanojen alkukirjaimia ja jotain tällaista. Ap:n pitää alkaa elää vähän jonkin muun kuin lastensa kautta.
No onhan se haikeaa. Eskari kun on nykyään pakollinenkin. Meillä lapsi on kotiohoidossa, joten ei ole päiväkodin jatke. En ole aloittaja.
Tuleekohan tuo kaikissa kunnissa postitse?
Meilläkin siid kotihoidossa, ja se tietty lisää tätä tunteiden sekamelskaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin siid kotihoidossa, ja se tietty lisää tätä tunteiden sekamelskaa. Ap
Toivottavasti et siirrä mielenterveysongelmiasi lapseen.
Ei ole normaalia olla "tunteiden sekamelskan vallassa" tavanomaisista elämään liittyvistä muutoksista, jotka jopa tässä tapauksessa ovat vain lapselle hyväksi.
On jo tosiaan aika päästä mamman rinnoilta pois ja ikäistensä pariin sosiaalisuutta opettelemaan.
Älä huoli, voit käydä imettämässä kyllä eskaripäivän aikana muutamankin kerran.
Näin suot pienokaisellesi ns. pehmeän laskun. Sovit vain henkilökunnan kanssa sopivat ajankohdat.
Lapsesi on varmaan vielä vaipoissa? Kaikissa eskareissa tähän ei suhtauduta myötämieleisesti. Eli nyt olisi aika opetella potalle.
No, täällä palstalla nyt on turha jakaa tälläisiä. Ymmärrän hyvin tunteesi. Mutta keskustele jonkun ystäväsi kanssa, joka on oikea tuntemasi ihminen, ei mikään anonyymi huutelija.
Kaikki tunteet kuuluu elämään, tämäkin.
No, tässä on useampi kuukausi aikaa vielä syksyynkin.
Lapsi kasvaa ja kehittyy niin nopeasti. Paitsi peruskouluaikana ei juuri mitään spesiaalia ilmene.
Pieni lapsesi vielä on, nauti hänestä.
Tuntuu että meilläkin vasta käytiin ilmottautumassa eskariin, nyt luetaan yhteishakuoppaita... Lapsi siis jo ysillä ja syksyllä lähtee opiskelemaan vähintään 100 km:n päähän, se tuntuu oikeasti jo haikealta.
Nauti hetkestä. Kohta se on 16 ja tulee perse kainalossa kotiin.