Mainitsin somessa ahdistuneisuudestani, tykkäykset loppuivat heti päivityksistäni
Mitä tästä opimme. Älä ikinä paljasta mitään heikkouksia tai yksityiskohtaisia asioita elämästäsi somessa.
Päivitykseni eli kuvat ovat aina olleet hyvin elämänmyönteisiä ja iloisia. Niille aina peukuteltu ja niistä helppo tykätä. Heti kun kerroin omasta elämästä jotain arkaa, ei enää reagoida mihinkään kuviin. Ovatko suomalaiset oikeasti noin mt-pelkoisia? En ole ikinä avautunut mistään asiasta ennen ja pohdin nytkin että mainitako. Elämäni on todellisuudessa ollut täyttä helvettiä väkivaltaisen (fyysistä että henkistä) perheen vuoksi. Jatkuvaa ahdistusta, nuorempana itsetuhoisuutta. Ehkä tämä tuli niin yllätyksenä tai sitten ihmiset pitivät tuota mainintaani huomionhakuisuutena.
Kommentit (30)
Itse blokkasin päivityksen näkijöistä kaikki työkaverit jne ettei tule ongelmia.
Ap
Ovat ja se on naurettavaa! Erityisesti kun osalla tuomitsevista on itsellään samoja ongelmia :D
Vierailija kirjoitti:
Ovat ja se on naurettavaa! Erityisesti kun osalla tuomitsevista on itsellään samoja ongelmia :D
Ehkä ne joilla on samoja ongelmia ei tuomitse ongelmia vaan some avautumisen
Itselläni on joitain sellaisia fb-kavereita, joille laitan välillä tykkäyksiä, mutta en muuta. Joskus tulee sitten päivityksiä, joihin tykkäys ei ole sopiva reaktio, ja tällöin en usein laita mitään. Eli varmaan itse ainakin reagoin vähemmän tuttujen negatiivisiin kuin positiivisiin päivityksiin.
No jo on taas ongelmat jos sometykkäykset painaa mieltä noin. Arvaa kuinka monta tykkäystä minä saan? En yhtään koska minulla ei ole yhtäkään tiliä somessa. Mistä minulle kriisiapua nyt
Ehkä välistä jäi logiikka pois ja tulit epäuskottavaksi. Esim edellinen päivä, kaikki oli huonosti ja sitten seuraavana päivänä kaikki on niin niin ihkua taas. Pitäisi liukua ja sanoa, että "paistaa se päivä risukasaankin"- tyylillä ensin, ennen kuin taas ilo näkyy.
Olin tarkoittanut päivitykseni vain tietyille asianomaisille julkisena anteeksipyyntönä ja tietenkin ne jotka eivät asiaan liity millään tapaa kokivat sen ahdistavana ja outona. Noh, mieheni sanoin: Some on paskaa. :D
Voisikohan mieli paremmin jos pitäisi parin viikon tauon näistä someiluista täysin?
Vierailija kirjoitti:
No miksi sinne someen pitää kertoilla ahdistumisistaan? Mitä muuta se on jos ei huomionhakua?
No miksi sinne someen pitää kertoilla iloisista asioistaan? Mitä muuta se on jos ei huomionhakua?
Miksi sinne someen pitää ylipäätänsäkkään kertoilla asioistaan?
mt ongelmainen nainen ei ole kovin hotsittava