Nuori aikuinen takaisin kotiin?
Saisiko parikymppinen, jo pari vuotta omillaan asunut nuori ilman muuta ilmoittaa tulevansa koko kesäksi kotiin? Siis kysymättä, sopiiko se.
Entä paljonko hän joutuisi osallistumaan kotitöihin ja pikkusisarusten kanssa olemiseen?
Kommentit (33)
Sehän olisikin hauskaa, jos nuori jäisi asumaan kotiin. Ihan symppistä. Hänestä tulisi sitten peräkammarinpoika tai -tyttö. Vielä nelikymppisenäkin asuisi kotona.
Toki saisi tulla. Mutta kun on aikuinen jo, olettaisin osallistuvan kohtuullisella panostuksella kotitöihin. Eli ettei ns. lisää kenenkään taakkaa, vaan mieluusti vähentää toisten duunia korvauksena asumisesta. Voisi hyvinkin hoitaa pikkusisarusta esim. jonkun illan tai jopa yön yli. Oletan, että säästäisi kesän vuokrarahat.
Saa. Sitä olen lapsille korostanut, että kotiin voi AINA tulla. Aina tarkoittaa vaikka viisikymppisenä.
Asia ei ole itselleni ajankohtainen, mutta toivon, että en ole koskaan tilanteessa, jossa minun pitäisi pelätä tai jännittää, niin paljon omaa lastani, jotka ovat ainoat syyt, mitä keksin, minkä vuoksi saattaisin kieltää omaa lastani tulemasta kotiini lyhyeksi tai pidemmäksi aikaa.
Apua. Onko jollain oikeasti vanhemmat jotka ei päästä omaa lasta kotiin pidemmäksi aikaa! itsellä taitaa olla sit aika maailman parhaat vanhemmat, aina on paikka minne menee mielellään, ei pelkästään tilanteessa jossa ei ole muuta vaihtoehtoa. Vapaa viikonloppuinakin me sisarusten ja heidän perheiden kanssa kokoonnutaan aina kotiin. Ja sitä se on. Lämmin semmoinen❤️
Riippuu siitä mitä 'koko kesäksi' tarkoittaa?
Mun luo saisi tulla pariksi viikoksi, mutta taas moneksi kuukaudeksi ei. Ja ihan vaan sen takia, että on pieni asunto ja aikoinaan yhdessä asuessamme emme tulleet enää loppuvaiheessa kovin hyvin toimeen, niin en haluaisi sen kaaoksen toistoa. Haluan pitää oman rauhallisen elämäntyylin. Ja kyllä mä lasta silti rakastan, vaikka en välttämättä häntä saman katon alle enää haluaisikaan.
Pikkusisaruksia ei ole ja en nyt tiedä laittaisinko kotitöitä tekemään. On jo muodostunut omat rutiinit mulla, että en halua ketään niitä sotkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Sitä olen lapsille korostanut, että kotiin voi AINA tulla. Aina tarkoittaa vaikka viisikymppisenä.
Tämä on kuin minun suustani! Pari vuotta sitten poikani mietti avioeroa, sanoin, että voi tulla minun luo asumaan , kunnes löytää asunnon. No jatkoivat terapian jälkeen liittoa. Vanhempani olisivat toimineet samoin. Vanhin veljeni tuli kaiken menettäneenä vankilan jälkeen lapsuudenkotiin ja hoiti heidät loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa. Ja on tullutkin jo kahteen kertaan. Sopu sijaa antaa.
Kotitöitä tekee siinä missä muutkin ja jos joskus tarvitsen pienimmille lastenhoitajaa, tilanteen mukaan isommat sisarukset katsoo perään.
Onhan tuo lastenhoito osaksi niitä kotitöitä. Ei kai se pahempaa ole pyytää aikuista lasta pikkusisaruksia joskus hoitamaan, samoin kun ruuanlaittoa tai imurointia. Meillä saa enemmän hoitaa sisaruksia, kun nuo muut kotihommat ei maita ja tällainen työnjako on kummallekin osapuolelle ok.
Itselläni muutti takaisin ja olin just vaihtanut asunnon melkein 50%entisestään, sai mun makuuhuoneen ja itse nukun nykyään 53 vuotiaana olohuoneen sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Saa tulla, mutta seksin harrastaminen kielletty.
Entä itsetyyd...eikun saastutus?
Pitkän eristyksen jälkeen en koskaan uskonut, että mieheni palaaminen olisi mahdollista. Kiitos Dr. Wafin upean loitsun, unelmani ovat toteutuneet! Hänen kotona olemisensa on suurin lahja. Jos etsit ihmettä, suosittelen voimakkaasti olemaan yhteydessä Dr. Wafiin osoitteessa drwafisolutionhome@gmail.com Ansaitset onnea!
Onhan nämä kieltäjät provoja, onhan.? Rakkaudettomuutta jos nuori aikuinen ei saa perheeltä sitä tukea mitä tarvitsee. Sen hyväksyn jos on paha päihdeongelma, väkivaltainen tai taloudellisesti hyväksikäyttäjä, että rajoitetaan, mutta muuten en ymmärrä.
Seksiäkin saa harrastaa! Taidan olla vapaamielinen...