Pelkkää masennusta?
"Kaverini", sanotaan vaikka Veera, on aina valittanut erittäin paljon. Mm. siitä, ettei syö, siitä ettei ole rahaa (on kuitenkin varaa ostaa jatkuvasti uutta tekniikkaa, kuten kalliita läppäreitä), sitä että pää/ maha tms. sattuu ja siitä että hänellä on tylsää. Hän valittaa myös paljon ahdistuksestaan ja lieväksi todetusta masennuksestaan. Hän myös vaatii paljon muilta ongelmiensa kuuntelua, ja olenkin aina kuunnellut hänen murheitaan. Hän ei kuitenkaan halua kuunnella minun huolia. Esimerkiksi kertoessani erästä huoltani mainitsin sen 2 kertaa, sillä en voinut olla varma muistaako hän että olen puhunut siitä aiemmin, tai että onko hän edes kuunnellut, sillä hän vaikutti poissaolevalta ja katsoi kännykkäänsä. Hän myös piikittelee minua jatkuvasti herkkiin kohtiin, esim. kun isäni kuoli ja kun sai tietää, että minua on kiusattu koulussa, mutta yhteisen kaveriporukan vuoksi olen sietänyt sitä vuosia. Puhuin myös eräälle kaveriporukkaan kuuluvalle, hyvälle ystävälleni, asiasta ja hän oli täysin samaa mieltä asiasta. Veera vaatii myös paljon palvelua, esim. "tuo vettä", vaikka vesilasi olisikin aivan vieressä. Jos häneltä erehtyy pyytämään jotain samankaltaista, hän suuttuu silmittömästi. Hän alkoi raivoamaan minulle, ja alkoi syyttää minua siitä, etten kuuntele hänen ongelmiaan ollessamme kahden, vaan jankutan omia ongelmiani. Tämä on siis täysin päinvastoin, mitä tilanne todellisuudessa on, ja olinkin todella pöyristynyt kun Veera oli saanut tämän hyvän ystäväni ja pari muuta, käännettyä minua vastaan. Hekin alkoivat tilanteessa piikitellä minua. He myös blokkasivat minut, ja minua kohteliaasti ”puolustaneen” ns. oikeudenmukaisuuden puolella olevan ystäväni, facebookista. Mietin, että kuuluuko tällainen käyttäytyminen masennukseen, vai olisiko kyseessä kenties jokin vakavampi ongelma? Hän oli tämän riidan jälkeen heti iloinen ja nauravainen, omalla sarkastisella tavallaan, vaikka olikin ”itkenyt”, eivät hänen silmänsä olleet punaiset. Tuntui ettei tämä riita vaikuttanut häneen mitenkään, toisin kuin itseeni.
Vaikuttaa vähä kyllä joltai muultako masennukselta, tosi kieroo pelii tollane