Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä elämäntilanteessa olet jos hyväksyt 0-tuntisopimuksen?

Vierailija
04.01.2018 |

Ja kauanko olet työskennellyt sen kanssa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysi nolla.

Ollut jo pitkään.

Vierailija
2/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina ja uuteen kaupunkiin muuttaessani olen ollut vuokrafirmoilla 0-tuntisopimuksella omasta toiveestani. Vapaus valita paljonko tekee, koska ja kenelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija, vuokrafirmassa 3 vuotta. Täysin tyytyväinen, saan valita työvuoroni ja töitä riittää.

Vierailija
4/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana ja vuoden verran sen jälkeen. Hyvin riitti töitä, välillä otti päähän aikataulut. Kyllä sitäkin tekee ennemmin kuin on syömättä

Vierailija
5/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ja oman aiemman ammatin töitä 0-sopimuksella jo 4 vuotta. Tyytyväinen olen 😊

Vierailija
6/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujen ohessa, muuten sopi opiskelijalle hyvin, mutta kesällä jouduin taloudelliseen ahdinkoon, kun 2kk aikana sain 3x4h työvuoroja, enkä tietenkään saanut opintotukia. Kesäkuun vuokran ja ruuat pystyin kevään opintolainalla maksamaan, mutta heinäkuussa tuli ahdistys. Tämä on myös hetki elämässäni, jolloin sai olla kiitollinen suomen sossusta ja avusta, jota sieltä sai.

Vierailija
7/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijanahan tuo oli ihanteellista. Ei ollut pakko tehdä paljoa jos ei halunnut, mut duunia oli että jos teki mieli tehdä niin sai painaa menemään. Sopi elämäntilanteeseen upeasti.

Vierailija
8/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nollasopimuksella noin 4 kk. Olen 50v ja työttömänä reilut 3v. Työtunteja sain kuitenkin vähintään 20/vk joten olin erittäin tyytyväinen. Hyvin epäilevä olin että selviänkö tuosta kaudesta, erittäin hyvin pärjäsin loppujen lopuksi. Oli hyvä koeaika ja työnäyte pomolle.

Vierailija
9/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jo 2 työtä niin kolmas 0-tuntisopimuksella ei tuntunut kuin hyvältä vaihtoehdolta. 

Vierailija
10/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman työni sivussa tein toista työtä nollasopparilla.

Vierailija
11/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu täälläkin syynä

Vierailija
12/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on ymmärtämättömyydessään kauheasti nollasopimuksia vastaan ja kieltämässä niitä kokonaan, eivät ymmärrä että opiskelijoille ainakin sopivat tosi hyvin.

Vierailija
13/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ketjussa, joissa töitä oli niin paljon kuin jaksoi tehdä. Oli joustavaa, pystyi jäädä  sopivaan paikkaan (sopia pomon kanssa, että tekee x tuntimäärän viikossa, oli luottamus ja toimi), ja jatkaa matkaa, jos tilanteet muuttuikin. Tosi hyvä diili silloin. Käytännössä sai tehdä tarpeeksi töitä ja myös itseä miellyttävässä ympäristössä.

Voisin kuvitella, että 0-tuntinen olisi painajainen vastakkaisessa tilanteessa: pakko saada x-määrä tunteja puitteissa, joissa töistä ei ole tarjontaa tarpeeksi.

Vierailija
14/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eräässä, alallaan äärimmäisen arvostetussa laitoksessa töissä nollatuntisopimuksella. Hommia oli kun niitä vain jaksoi tehdä, mutta jos menit sanomaan, että voisiko tehdä hieman vähemmän, niin sitten vietiin tunnit kaikki pois ja tilipäivänä kysyttiin, että haluanko niitä (maksullisia) tunteja. Sen määräaikaisen sopparin jälkeen olisi ollut tarjolla vanhat runsaat työtunnit, mutta ilman minkäänlaista sopimusta. Että tällainen työnantaja on kristillistaustainen avustusyhteisö...

Vierailija
15/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ei opiskelijallekaan 0-sopimus ole hyvä.

Vierailija
16/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivea Palveluilla vuoden. Olin nuori ja tarvitsin edes vähän rahaa elämiseen. Enää en astu sen firman listoille mistään hinnasta.

Vierailija
17/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätoiminen opiskelija ja puolisolla hyvät tulot.

Vierailija
18/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yritystoiminnan ohella. Kun oli vähemmän asiakkaita, pystyi ottamaan enemmän työvuoroja. Nykyään yritys ja 0-sopimus on kohdallani historiaa, mutta silloin se oli hyvä yhdistelmä.

Vierailija
19/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana. Sain valikoida, mitä tein ja milloin tein.

Vierailija
20/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasopparilla mennään. Olen yh. Repikää tästä.