Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lukion päättärin keskiarvo 7, pääseekö sillä mihinkään korkeakouluun?

Vierailija
04.01.2018 |

Siis jos sattuisi saamaan hyvät pisteet valintakokeista, kannattaako edes yrittää näillä papereilla? Vai pitäisikö yrittää avoimen kautta? Vai onko lukion uudestaan käyminen iltalukiossa ainut vaihtoehto?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä todistuksella ole merkitystä. Vain yo-kirjoitusten arvosanoilla.

Aijjaa, no ne on vielä p*skemmat. On minulla sitten ammattikoulunkin paperit, mutta ei nekään juuri paremmat ole...

Miksi edes yrittäisit yliopistoon? Se olisi ajan tuhlausta koska et pärjäisi siellä yhtään paremmin, todennäköisesti huonommin, ja vaikka valmistuisivat et saisi työpaikkaa vaan syrjäytyisit.

Vierailija
22/26 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on matemaattisesti lahjakas voi hyvinkin päästä pääsykokeiden kautta aloille joissa tuota tarvitaan. Ja moneen muuhunkin voit päästä, kun motivaatio ja kohde on oikea. Vieläkin joitakin linjoja joissa on mahdollista päästä sisään kun on tarpeeksi avoimen puolelta suorituksia. Sama juttu AMKissa, tsekkaa avoimen amkin mahdollisuudet miten sieltä voisi päästä etenemään. Ja kokeile vaikka joku avoimen kurssi aiheesta joka kiinnostaa, näät miten opit, millainen taso ja riittääkö motivaatiosi. Pelkän statuksen takia ei kannata intoilla yliopistoon tai korkeakouluun, voit noilla nykyisillä koulutuksillasikin ja lyhyemmillä täsmäkursseilla päästä etenemään ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pääsee huonommallakin paperilla lukemaan hallintotiedettä Tampereelle.

Vierailija
24/26 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kiusaamisen vuoksi yläaste pilalle ja lukio siihen päälle meni vähän heikosti, koska kielet ja matikka on siellä niin keskeisessä asemassa, eikä mulla ollut tarpeeksi pohjia niihin. Niinpä lukiokaan ei kaksisesti mennyt.

Pääsin pääsykokeella yliopistoon ja valmistuin maisteriksi hyvin arvosanoin.

Vierailija
25/26 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikkoa on yliopistoon pääsy ainakin, kun pelkän pääsykokeen perusteella valitaan nykyään entistä vähemmän opiskelijoita. Joillekin ei-suosituille aloille ammattikorkeaan voi päästä. Itselläni oli lukion päättötodistuksen ka. 7,5 enkä päässyt mihinkään hakemaani ammattikorkeakouluun, vaikka pääsykokeet menivät ihan hyvin. Yliopistoon pääsin sitten pelkän hyvin menneen pääsykokeen perusteella. Mutta hyvä niin jälkeenpäin ajateltuna, koska kyseessä työllistävä ala. Nytkin olen oman alan hommissa ja gradu tietysti roikkuu :/

hain v.2010 ammattikorkeaan suoraan lukiosta. Mun ka. oli 7,4 ja kirjoitusten yleisarvosana C. Sain kirjeen, että valitettavasti mua ei hyväksytä edes valintakokeeseen. :D

Vierailija
26/26 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutrimmalle osalle ihmisistä halutaan korkeakoulututkinto.

Peruskoulun läpäisee suuri joukko käytännössä lukutaidottomia.

Amiksen tasoa ollaan laskettu, että nämä lukutaidottomatkin sen läpäisevät.

Nyt vielä tuli oppivelvollisuuden pidennys 18 ikävuoteen.

Siispä peruskoulun 8ka:lla läpäiseviä ei kiinnosta mennä amikseen, jossa on

1. täysin motivoitumatonta porukkaa

2. opetuksen taso romutettu säästöillä

Siispä kasin oppilas menee lukioon, päättötodistuksessa sitten rivi kuutosia ja seiskoja, kirjoittaa rivin a:ta ja b:tä, ehkä yhden C:n.

Siitä sitten jatkoa suunnittelemaan...