Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Hain viime keväänä työpaikkaa (en saanut) ja nyt

Vierailija
04.01.2018 |

Tuo sama rekrytoija laittoi sähköpostia että vieläkö olisin kiinnostunut heillä työskentelystä! Vastasin samantien että kyllä olisin ja jaada jaada, mutta nyt sieltä ei ole kuulunut mitään!
Mitä ajattelette tästä?? Toiveeni heräsivät mutta nyt ihmettelen innostuinko turhaan. Sähköposti tuli eilen illalla ja tänä aamuna vastasin. Iso kansainvälinen yritys kyseessä, toivon siis että eivät vaan ole ehtineet soittaa...
Eihän he tuollaista viestiä laittaisi ilman että olen tehnyt vaikutuksen? Tulin rekryssä toiseksi tuolloin. Tällä hetkellä heillä ei näytä olevan avointa työpaikkaa sille toimelle mitä hain. Mitähän tästä pitäisi ajatella. Kokemuksia kenelläkään?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita perään! Huikea juttu :)

Ehkä edellinen lopetti,eivätkä halua rekryrumbaa?

Vierailija
2/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama rekrytoija laittoi sähköpostia että vieläkö olisin kiinnostunut heillä työskentelystä! Vastasin samantien että kyllä olisin ja jaada jaada, mutta nyt sieltä ei ole kuulunut mitään!

Mitä ajattelette tästä?? Toiveeni heräsivät mutta nyt ihmettelen innostuinko turhaan. Sähköposti tuli eilen illalla ja tänä aamuna vastasin. Iso kansainvälinen yritys kyseessä, toivon siis että eivät vaan ole ehtineet soittaa...

Eihän he tuollaista viestiä laittaisi ilman että olen tehnyt vaikutuksen? Tulin rekryssä toiseksi tuolloin. Tällä hetkellä heillä ei näytä olevan avointa työpaikkaa sille toimelle mitä hain. Mitähän tästä pitäisi ajatella. Kokemuksia kenelläkään?

Kun mulle tarjottiin paikkaa (tai siis kysyttiin, olisinko mä kiinnostunut paikasta, johon olin hakenut), vastasin samana iltana takaisin. Heiltä kesti viikko kuulua takaisin :) Ei tosin ollut mikään iso kansainvälinen firma, mutta en silti heti huolestuisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoittaudun vuonna 2011 jonkin pienen nevöhöödrekryfirman sivuille. 2kk sitten sieltä tuli ensimmäinen työtarjous. :D Olen vakituisessa työsuhteessa, joten ei kiitos enää.

Vierailija
4/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhassa odottelisin vielä huomisen päivän. Itse hoidan omassa työssä rekryasioita ja joskus on vain niin kiire plavereiden takia ettei kerkeä lukea sähköpostia koko päivänä.

Vierailija
5/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kaks kertaa soitettu eri firmasta noin jälkikäteen. Ekalla kerralla haastattelun jälkeen sain paikan, tokalla kerralla en. Voi mennä pari pv

Vierailija
6/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tiedusteli alustavasti oletko vapaana ja vasta tämän jälkeen alkaa selvittää käytänön asioita ym. ja ottaa yhteyttä vastaa, kun kaikki on selvää. Jollei esim. 4-5 päivän kuluttua kuulu mitään niin soittaisin takaisin. Olishan se tietysti kohteliasta ilmoittaa, että palaa asiaan myöhemmin mutta enemmän nämä rekryprosessit ym. tuntuvat olevan työnantajan taholta pompottelua ja harvemmin mitään ilmoitellaan.

Vierailija
7/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ne heti vastaa, ovat usein hitaita. Alkuviikosta voit soittaa perään jos siltä tuntuu

Vierailija
8/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soiteltiin KOLME kertaa eräästä firmasta perään. Joka kerta sanoin olevani jo uudessa työpaikassa enkä ole enää kiinnostunut heidän paikastaan. Tuo työ ei edes vaatinut koulutusta tai aiempaa kokemusta. Asun pienellä paikkakunnalla, mutta en sentään niin pienellä. Tunsin henkilön joka sinne oli myös hakenut, häneen ei otettu yhteyttä edes. Alkoi olla jo melko ahdistavaa.

Vierailija
9/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa selvittää miksi ensiksi valittu lopetti. Huomasiko, että paska duuni, huono esimies tai ilkeä työyhteisö? Jos olet työtön niin sulla ei ole menettävää. Jos olet jo töissä niin selvitä mitä on tapahtunut ja miksi.

Vierailija
10/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tärppää!

Vierailija
11/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitapa selvittää miksi ensiksi valittu lopetti. Huomasiko, että paska duuni, huono esimies tai ilkeä työyhteisö? Jos olet työtön niin sulla ei ole menettävää. Jos olet jo töissä niin selvitä mitä on tapahtunut ja miksi.

Aina ei välttämättä ole noin. Olen ihan mukavassa työpaikassa, jossa jokunen vuosi sitten oli vakipaikka vapaana. Ensimmäinen valittu oli ehtinyt saada jo toisen paikan, toinen valittu ei ilmestynyt paikalle, kolmas paljastui juopoksi, neljäs... noh, siitä ei sen enempää, mutta oliki jälkikäteen kannattanut järjestää uusi rekrytointi. Tosin tällaisessa tapauksessa pitää kyllä rekrytoijankin katsoa peilin, että mikä meni vikaan.

Vierailija
12/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokus voi myös olla niin, että aiemmassa rekrytointiprosessissa mieleen jääneelle osaajalle tarjotaan myöhemmin jotain muuta pestiä firmassa, tai sitten firma yksinkertaisesti kasvaa ja samaa tonttia hoitamaan tarvitaan usemapi ihmisiä. En ainakaan heti ajattelisi, että yhteydenoton takana on koira haudattuna.

Vierailija
13/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista!

Kyseessä huikeasti kasvava firma, minun sijastani keväällä valittu on edelleen työpaikassa, nyt rekryävät ilmeisesti lisää työntekijöitä. 

Se mitä halusin tietää, on että voiko ne kysellä muuten vaan, vai voinko olettaa, että ne palkkaisivat minut ilman mitään uutta rekryprosessia? En halua elätellä turhia toiveita....eli kyselisivät, mutta kuitenkin laittaisivat rekryn käyntiin vaikka sanoinkin olevani halukas työhön. 

Ap

Vierailija
14/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soiteltiin KOLME kertaa eräästä firmasta perään. Joka kerta sanoin olevani jo uudessa työpaikassa enkä ole enää kiinnostunut heidän paikastaan. Tuo työ ei edes vaatinut koulutusta tai aiempaa kokemusta. Asun pienellä paikkakunnalla, mutta en sentään niin pienellä. Tunsin henkilön joka sinne oli myös hakenut, häneen ei otettu yhteyttä edes. Alkoi olla jo melko ahdistavaa.

Tuttua, kun on ilman työtä ei kukaan halua palkata, ei edes työharjoitteluun pääse mutta kun olet töissä yhtäkkiä muutut kiinnostavaksi.

Vierailija
15/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan ne kysellä vähän alustavasti aiemmin hakeneiden kiinnostusta. Jos jo hakeneista ja haastatelluista löytyy sopiva, niin turha järjestää uutta hakukierrossta.

Vierailija
16/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua, kun on ilman työtä ei kukaan halua palkata, ei edes työharjoitteluun pääse mutta kun olet töissä yhtäkkiä muutut kiinnostavaksi.

Tätä tosiasiaa vastaan tuntuu hämmästyttävältä että tälläkin palstalla tuntuu siltä että aina kun joku harkitsee irtisanoutumista, niin oletusarvoisesti hän on jäämässä työttömäksi.

Todellakin kannattaa panostaa työnhakuun jos ei viihdy työssään ja irtsisanoutuu vanhasta työpaikasta vasta kun uuteen on tehty sopimus.

Työssä käyvä on kolme kertaa työtöntä kiinnostavampi palkattava työnantajalle. Eikä kannata lähteä ovet paukkuen ja siltoja poltellen vanhastakaan työstä, sinnekkin voi olla helppo palata tuttuna työntekijänä jos elämä heittelee takaisin.

Vierailija
17/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti järjestävät sinulle vielä pienen haastattelun kuitenkin jos asiat on vaikka muuttuneet. Jos olet ollut töissä, kehittänyt itseäsi tuohon hommaan sopivasti tai edes lenkkeillyt, niin saatat lopettaa kyseisen tilaisuuden työsopparin allekirjoitukseen.

Jos olet vain makoillut tämän välin kotona nostamassa tuki niin kuulet vastauksen: Me soittelemme sitten.

Vierailija
18/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiitos vastauksista!

Kyseessä huikeasti kasvava firma, minun sijastani keväällä valittu on edelleen työpaikassa, nyt rekryävät ilmeisesti lisää työntekijöitä. 

Se mitä halusin tietää, on että voiko ne kysellä muuten vaan, vai voinko olettaa, että ne palkkaisivat minut ilman mitään uutta rekryprosessia? En halua elätellä turhia toiveita....eli kyselisivät, mutta kuitenkin laittaisivat rekryn käyntiin vaikka sanoinkin olevani halukas työhön. 

Ap

On se mahdollista. Miksi suotta aloittaa kokonaan alusta uudestaan raskas ja aikaavievä prosessi, jos voi ensin kartoittaa onko aiemmin hyviksi havaituilla hakijoilla kiinnostusta edelleen.  

Kannattaa myös muistaa, että nyt alkoi uusi vuosi ja firmoilla on uudet rekrybudjetit tms.  

Vierailija
19/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain 8kk:n pätkää ja en tullut valituksi, vaikka kävin haastattelussa. Tosin seuraavana päivänä soittivat, että tässä olisi kolmen viikon saikku samoja hommia, josko kiinnostaisi. Saikku venyi yli puolen vuoden ja sen jälkeen sain määräaikaisen sopparin jne. Työkokemuksella löytyi sitten vakityö.

Vierailija
20/22 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tiedusteli alustavasti oletko vapaana ja vasta tämän jälkeen alkaa selvittää käytänön asioita ym. ja ottaa yhteyttä vastaa, kun kaikki on selvää. Jollei esim. 4-5 päivän kuluttua kuulu mitään niin soittaisin takaisin. Olishan se tietysti kohteliasta ilmoittaa, että palaa asiaan myöhemmin mutta enemmän nämä rekryprosessit ym. tuntuvat olevan työnantajan taholta pompottelua ja harvemmin mitään ilmoitellaan.

Juuri tästä syystä näissä voisi ihan vaan periaatteesta pompotella työnantajaa. Mainita vaikka tällaiselle rekry-ammattilaiselle ettei tuollainen persoonaton sähköposti kyllä oikein korvaa puhelinsoittoa kun jää vähän sellainen fiilis että onko firma oikeasti kiinnostunut vai ei, firman CV ei oikein vakuuta eikä "erotu" ja muistuttaa vielä ettet muuten ole valmis tinkimään siitä palkkapyynnöstäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi