Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko Pelottaako-tv-sarjan?

Vierailija
04.01.2018 |

Minä katsoin sitä joskus 90-luvun puolivälissä ehkä? Joskus oli aika lällyjä kertomuksia, mutta joskus jopa pelottavia :D Muistan yhdestä kertomuksesta sen, kun uima-altaassa oli joku henki tai kummitus tai vastaava, niin kun se kummitus sitten viimein näyttäytyi, niin se oli ihan kauhea. Jotenkin se taisi olla pelottavin jakso kun on mieleenkin jäänyt.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan!

Pelle-jakso oli oikeasti karmiva.

Se missä eräs poika päättää varastaa huipuiston vekkulatalo-tyyppisestä paikasta pellenukelta nenän ja saa pellen peräänsä.

Myöskin jakso jossa tyttö menee nukketalon sisälle jossa muuttuu itsekin nukeksi oli super jännä. Kiitos kun muistutit sarjan olemassa olosta!

Vierailija
2/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkutunnari oli pelottava!

Muistan mite aina koulun jälkeen odotin koska kello tulee sen verran että alkaa pelottaako<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, mitä muistoja! En olisi muistanut koko ohjelmaa, ilman tätä aloitusta, kiitos ap :)

Eikös siinä porukka kerääntynyt nuotion ympärillä kertomaan niitä tarinoita?

Vierailija
4/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Nosferatu-jakso oli yksi pelottavimmista: lapset menevät elokuviin katsomaan mustavalkoista Nosferatu-leffaa, ja vampyyri tuleekin myöhemmin valkokankaan läpi ja alkaa vainota lapsia.

Jaksojen jännittävyys vaihteli tosiaan suuresti.

Vierailija
5/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärästi. Traumat tms sumentaneet muistini?

Vierailija
6/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei muista

Vierailija
7/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli yksi suosikkisarjojani ala-asteella! Muistan, miten pelottavia jotkut jaksot oli. Tunnarikin oli pelottava. Minullekin on jotenkin jäänyt mieleen tuo nukkejakso ja taidan muistaa pellejaksonkin. 

Vierailija
8/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ! Erityisesti jakso,  jossa sairaalassa riehui vampyyri. Ja se.  jossa autiotalossa piileskeli  karkauspäivän täysikuulla saalistavia henkiä... Olenhan itse syntynyt karkauspäivänä :D

Sarjan tunnusmusiikkikin oli hyytävä. Milloinhan ilmestyy dvd:nä?

Vierailija
9/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Olin teini ja naureskelin pikkuveljelle joka pelkäsi "tyhmä, se on vaan ohjelma!", mutta sitten 

tärisin itse öisin sängyssä vanhan talon narinoita kuulostellen ja olin  varma, että ties mikä Nosferatu tai hullu pelle hyökkää :D 

Vierailija
10/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos tästä aloituksesta :D Hyviä ( ja pelottavia) muistoja lapsuudesta.. Are you afraid of the dark- nimellä löytyy näköjään YouTubesta kokonaisia jaksoja :)

Vierailija
11/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Nosferatu-jakso oli yksi pelottavimmista: lapset menevät elokuviin katsomaan mustavalkoista Nosferatu-leffaa, ja vampyyri tuleekin myöhemmin valkokankaan läpi ja alkaa vainota lapsia.

Jaksojen jännittävyys vaihteli tosiaan suuresti.

Tämä oli pelottava vaikka oli kouliintunut kauhun ystävä 😄 valvoin lähestulkoon koko yön vahtien etteivät kynnet ilmestyneet ovenpieleen. Seuraavan päivänä oli luokkaretki turun linnaan, ja melkein näin haluja unen puutteesta. Oli niin mielenkiintoista, että vahvisti vahvasti kauhun ystävän horrorfaniutta. Koskaan en ole "oikeasta" kauhuleffasta niin paljon pelännyt 😂

Vierailija
12/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi ap:n aloitusviestissä mainitsema uimahalli-hirviö on jäänyt kummittelemaan muakin! :D Se varmaan vielä lisäsi "koskettavuutta" kun kävin tuolloin usein uimahallissa uimassa.

Nyt heräsi kova halu katsoa kyseinen jakso! Mistähän sen voisi nähdä?

Vierailija
13/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se tunnaribiisi, olkaa hyvä

Vierailija
15/19 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hrrrr tuo alkutunnari. En muistanut sitä ja nyt kun kuulin niin muistui het mieleen.

Vierailija
16/19 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just toi ap:n aloitusviestissä mainitsema uimahalli-hirviö on jäänyt kummittelemaan muakin! :D Se varmaan vielä lisäsi "koskettavuutta" kun kävin tuolloin usein uimahallissa uimassa.

Nyt heräsi kova halu katsoa kyseinen jakso! Mistähän sen voisi nähdä?

YouTubesta!

Vierailija
17/19 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, lapsena kyllä useampi jakso pelotti oikeasti. :D Itseäni jäi vainoamaan se jakso missä tytön isoäidin vanha ihastus kummitteli, oli aikoinaan kuollut kun piirsi enkelimerkkiä kalliolle ja tipahti sieltä ja merkki jäi kesken. Se keskeneräinen merkki sitten piirtyi välillä ikkunan huuruun yms.

Youtubesta olen katsellut niitä jaksoja mitä löytyy ja on niissä kyllä kiitettävästi mielikuvitusta näin aikuisenkin makuun.

Vierailija
18/19 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut traumatisoi jakso pojasta, jonka pappa palveli jotain demonia kellarissa rikkauksia vastaan  ja lopulta tämä poikakin syötti koulukiusaajansa otukselle ja sai palkinnoksi hienon pyörän.  Todella ahdistava tunnelma ja se tyttönukke oli kammottava!   Pelkäsin tuon jälkeen kerrostalon, jossa olin asunut lapsesta asti , kellaritilojakin . Samoin uima-altaan vesidemoni oli kammottava jakso, mutta en sentään alkanut pelätä uimahalleja koska en pahan ihottuman takia niihin usein päässyt.

Vierailija
19/19 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi katsoin tätä pitkästä aikaa ja kyllä muistui se lapsuuden pelko mieleen :D. Olin sarjan alkaessa ala-asteikäinen eli just sopivaa kohderyhmää. Kaikki jaksot löytyvät nykyään Youtubesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi