Onnistuuko työkyvyttömyyden feikkaaminen lääkärille?
Jotta pääsisi sairaseläkkeelle. Lievää mielenterveysongelmaa on oikeasti, ja olen kuulemma hyvä näyttelemään hullua. Onnistuukohan?
Kommentit (12)
Joo, sanot vaan että aktiivimalli on ihan epis, sä et ala.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet hyvin vastenmielinen henkilö.
Hän on luuseri.
Kirjoituksesi perusteella ei tarvitse esittää mitään.
Kannattaa haista pahalle ja liikkua hitaasti.
Ei onnistu. Eläkkeeseen pitää olla lääkäriltä lausunto, jossa kerrotaan, miten sairaus vaivaa ja mitä sen eteen on tehty. Jos saisit vaikka pahan aivoinfarktin, voisit päästä samoin tein eläkkeelle, muuten sinne on pitkä tie.
Luulen että saat useamman vuoden esittää hullua ennenkuin pääset edes keskustelemaan työkyvyttömyyseläkkeestä lääkärin kanssa. Lisäksi tietenkin useat hoitojaksot laitoksessa ja kuntoutuksessa. Voit toki tulla oikeasti hulluksi tässä prosessissa etkä siltikään saa papereita koska kelan lääkäri on eri mieltä sinua hoitavan lääkärin kanssa.
Niin, ja suljetulla osastolla lääkkeet on otettava tai ne pistetään.
Vaatii että syöt lääkkeitä, käyt hoidoissa ja lääkärin suosittelemissa hoitoryhmissä, päiväsairaalassa, päivätoimintapaikoissa tai terapiassa. Osastojakso ja pakkohoito saattavat myös kuulua kuvaan.
Pelkkä masennus tai ahdistus tuskin riittävät. Niitä on työkykyisilläkin
siltikään saa papereita koska kelan lääkäri on eri mieltä sinua hoitavan lääkärin kanssa.
Onko tämä yleistä? Kiinnostaa, koska olen prosessissa jossa etene kohti eläkettä mt-ongelmien takia. Olen siis oikeasti invalidi ja menisin mieluusti laitokseen, jos vain soveltuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vaatii että syöt lääkkeitä, käyt hoidoissa ja lääkärin suosittelemissa hoitoryhmissä, päiväsairaalassa, päivätoimintapaikoissa tai terapiassa. Osastojakso ja pakkohoito saattavat myös kuulua kuvaan.
Pelkkä masennus tai ahdistus tuskin riittävät. Niitä on työkykyisilläkin
Olin työttömänä sairaslomalla ahdistuksen takia ja psykiatri alkoi ihan vakavissaan ehdottelemaan hoitokeinoksi kuntouttavaa työtoimintaa - minä koin ihmeparantumisen ja mielenterveyslääkkeiden lopettamisesta aiheutuneiden viekkareiden jälkeen soitin pari puhelua ja nyt olen ollut työelämässä jo useamman vuoden.
Sinä olet hyvin vastenmielinen henkilö.