Racine servasi Mykkäspellen aivan totaalisesti!
You got F'd in the A!
Voin vaan kuvitella miten hallituksen piirissä on vedetty otsa hiessä pitkää tikkua siitä kuka joutuu menemään grillattavaksi. Tai voi tietenkin olla, että Mykkänen sinne meni pikkuisen hölmönä ihan vapaaehtoisesti ja muut saivat huokaista helpotuksesta.
Kommentit (22)
Mykkänen on harvinaisen ärsyttävän näköinen ihminen.
Yleensä muiden ulkonäöt ei juuri nostata minussa tunteita, mutta Mykkänen on kyllä lyötävän näköinen. Tiedättehän käsitteen "puncable face".
No ei, todisti vain olevansa se, miksi häntä kutsutaan.
Mitä ihmettä! Mykkänenhän esiintyi maltillisesti ja asiantuntevasti. Sen sijaan tämä toinen oli ylimielinen ja töykeä, hävetti hänen puolestaan.
Millaista mallia Racine esitti harkittavaksi?
En ehtinyt katsoa, kun vasta tulin töistä.
Mykkänen oli niin söpö kun Racine kysyi, että oletko sinä joutunut kuinka monta kertaa muuttamaan töiden perässä?
"Olen minä muuttanut. Minä muutin Pietariin komennukselle kolmeksi vuodeksi". Voi ziisus. Jokainen tietää, että komennukselle lähtö on hiukan eri tilanne kuin että muutat jonkun pätkätyön perässä joka vuosi uuteen paikkaan, asut erossa perheestäsi, jossain kimppakämpässä ja parin viikon välein saat kasaan sen verran että pääset tapaamaan perhettäsi.
Olen itse ollut kahdella komennuksella: muutot maksetaan, lapsille yksityiset koulut, yleensä komennusajan palkka kompensoi mahdollista puolison tulonmenetystä, asuminen kohdemaassa maksetaan, usein maksetaan auto jne, jne. Komennuksella on yleensä myös alku ja loppu ja usein lähtijät ovat aika halukkaita lähtemään.
Ja tämä ihan pokalla väittää että kyllä hän tietää. Taas yksi todiste siitä millaisessa kuplassa noi kokoomuspoliitikot (ja monet muutkin) elää.
Joo ei kyllä tuo keskustelu ollut kummallekaan osapuolelle minkäänasteinen voitto.
Vierailija kirjoitti:
Mykkänen oli niin söpö kun Racine kysyi, että oletko sinä joutunut kuinka monta kertaa muuttamaan töiden perässä?
"Olen minä muuttanut. Minä muutin Pietariin komennukselle kolmeksi vuodeksi". Voi ziisus. Jokainen tietää, että komennukselle lähtö on hiukan eri tilanne kuin että muutat jonkun pätkätyön perässä joka vuosi uuteen paikkaan, asut erossa perheestäsi, jossain kimppakämpässä ja parin viikon välein saat kasaan sen verran että pääset tapaamaan perhettäsi.
Olen itse ollut kahdella komennuksella: muutot maksetaan, lapsille yksityiset koulut, yleensä komennusajan palkka kompensoi mahdollista puolison tulonmenetystä, asuminen kohdemaassa maksetaan, usein maksetaan auto jne, jne. Komennuksella on yleensä myös alku ja loppu ja usein lähtijät ovat aika halukkaita lähtemään.
Ja tämä ihan pokalla väittää että kyllä hän tietää. Taas yksi todiste siitä millaisessa kuplassa noi kokoomuspoliitikot (ja monet muutkin) elää.
Haha, Mykkänen ollut Pietarin trollitehtaassa töissä :DD
Hiukan eri asia "muuttaa työn perässä" vaikkei ois edes komennus, jos se on vapaaehtoinen vaihtoehto jonka valitset uran kannalta ja uran takia, kuin vain tehdäksesi töitä, että elät.
Vitsi minä yritän kanssa jäädä työttömäksi jos sitten saa itse määrätä palkkansa, millä ehkä lähtisi töihin ja vielä asua yhteiskunnan kustannuksella missä itse haluaa ja saada elämiseen rahaa.
Onko kaikilla työttömillä noin hyvin asiat?
Miksi virolaisialle on ok.jättää perheensä Viroon ja tulla Suomeen töihin. Niin, heillä ei ole työttömyysturvaa eikä tukiaisia. Laiskat hemmotellut suomalaiset. Voi hitto!
Miten Racinella on varaa asustella 800€ yksiössä?
Vierailija kirjoitti:
Vitsi minä yritän kanssa jäädä työttömäksi jos sitten saa itse määrätä palkkansa, millä ehkä lähtisi töihin ja vielä asua yhteiskunnan kustannuksella missä itse haluaa ja saada elämiseen rahaa.
Ei. Perustyöttömän kuukausitulot ovat muutamia satasia. Siitä ei voi mitenkään kukaan täysjärkinen olla kateellinen. Perustyötön toivoo hartaasti pääsevänsä töihin.
Vierailija kirjoitti:
On. Vielä toistaiseksi kukaan tai mikään taho ei ole määrännyt mua muuttamaan. Katsotaan sitten, kun näin käy.
En katsonut mutta olisi ihan hyvin mieheltä joka ei ole ollut tarpeeksi pätevä elättämään itsensä viimeiset 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Perustyöttömän kuukausitulot ovat muutamia satasia. Siitä ei voi mitenkään kukaan täysjärkinen olla kateellinen. Perustyötön toivoo hartaasti pääsevänsä töihin.
Toivoa aina voi, vaikka yhdeksän pitkää vuotta. Phtyi.
Mykkänen vielä paljasti mitä kokoomus tällä hakee, puhui että ihmiset menevät enemmän "työkokeiluihin" ilmaiseksi.
No niin, eli lisää orjia tarvitaan. Tulihan se sieltä kun vähän ravistellaan.
Miten jumalauta edes kehtaa ehdotella ilmasia töitä tv-ruudussa, perään vielä kertoa että sillä saadaan sitten tilastot kaunistumaan johonkin aikaan mennessä.... No niin. No niin. Kuuntelin tarkkaan, edes kokoomuslainen ei näemmä osaa valehdella 100%a ajasta, välillä möläyttää totuuden.
Onhan Racinekin muuttanut, 1998 muutti suomeen veronmaksajien ylläpidettäväksi. Työura jäi lyhyeksi ja Racinen maksama verokertymä mitättömäksi.
Mistä maasta Racine on kotoisin? Jos on EU-maa, Suomi voisi lähettää hänet sinne takaisin kuten mm. Belgia tekee sosiaalituilla loisiville muunmaalaisille EU-kansalaisille nykyään.
Kauheampi oli tuo luihu kloppi tuossa kuplat-osiossa.
Tiivisti hyvin nykynuorison ja nuorten aikuisten kuplan: sit olis ok jos olis Pihlajalinnan toimitusjohtaja tai Einstein. Kyl muaki sit kiinnostas.
Eijumalauta.
Kukaan ei synny Einsteiniksi (tai no tavallaan kai) tai Pihlajalinnan toimitusjohtajaksi.
Kyllä teki pahaa katsoa miten köysissä ammatikseen kusettava voi olla amatöörin käsittelyssä...